PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Mitä tarkoittaa Sielf soldat?


Sari H
10.08.08, 14:36
Hei

Edellä mainittu sana (t) ovat Henkikirjasta. Tiedän esi-isäni olleen sotilas, mutta mitä ihmettä tuo sielf sitten siinä edessä on?

Taisi muuten tulla tämä kysymys väärään osioon... anteeksi ..

Sari H

Erkki Järvinen
10.08.08, 15:19
Hei

Edellä mainittu sana (t) ovat Henkikirjasta. Tiedän esi-isäni olleen sotilas, mutta mitä ihmettä tuo sielf sitten siinä edessä on?

Taisi muuten tulla tämä kysymys väärään osioon... anteeksi ..

Sari H

taitaa olla surmannut itsensä, ainakaan Juuret Sukututkijan sanasto ei löydä muuta selitystä kuin: sielfmardare / itsensä surmaaja.

eli koita katsoa kuolleiden luettelosta jos löytyisi.

Gunnel
10.08.08, 15:21
Hei!

Veikkaisin vapaaehtoinen (sielffbidhen = itsestään, vapaaehtoisesti)

Gunnel M

marjatellervo
10.08.08, 15:37
Saattaisi olla, että isäntä itse oli sotilas. Minun jo kauan sitten edesmennyt appeni pyysi poikaansa puhelimeen kysymällä "är han själv hemma".

Jouni Kaleva
10.08.08, 15:56
Saattaisi olla, että isäntä itse oli sotilas. Minun jo kauan sitten edesmennyt appeni pyysi poikaansa puhelimeen kysymällä "är han själv hemma".Olisin samaa mieltä. Itse sotilaana talonsa puolesta (kun ei kyennyt hankkimaan varamiestä). Mistä vuodesta kyse?

Sari H
10.08.08, 19:50
Heissan

Henkikirja 1724.
Elikäs tuolla sivulla oikealla sivulla siis, alhaalta luettuna 8 :lta riviltä alaspäin
Abraham Haatajasta kyse, siellä sivuhuomautuksissa.

http://www.digiarkisto.org/sshy/sivut/jasenille/paikat.php?bid=6454&pnum=2

Terv. Sari

Jouni Kaleva
10.08.08, 20:09
Heissan

Henkikirja 1724.
Elikäs tuolla sivulla oikealla sivulla siis, alhaalta luettuna 8 :lta riviltä alaspäin
Abraham Haatajasta kyse, siellä sivuhuomautuksissa.

http://www.digiarkisto.org/sshy/sivut/jasenille/paikat.php?bid=6454&pnum=2

Terv. Sari
Juu, minusta on selvä, että on itse sotilas talonsa puolesta. Sotilaana olosta löytynee muuta tietoa?