PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Outoja tuloksia


ejl
13.06.17, 07:49
Jos dna sukututkimuksissa löytyy jotain sellaista mikä vahvasti viittaa henkilöiden olevan eri sukujuurta kuin he kirkonkirjoihin perustuen luulevat, mitä pitäisi tehdä? Vaieta vai ottaa asia puheeksi?

Juha
13.06.17, 09:12
Aina voi kohteliaasti pyytää, että verrataanko tuloksiamme. Käydään yhdessä asia läpi ja annetaan toisen saada sitä kautta ymmärrys mahdollisista vääristä sukujohdoista.


Tai sitten annetaan asian olla, jos sillä ei ole toiselle merkitystä



Juha

ejl
13.06.17, 09:54
Tai sitten annetaan asian olla, jos sillä ei ole toiselle merkitystä



Näinpä, kun vain tietäisi onko asialla merkitystä, pitäisi oikeastaan tietää ennen kuin ottaa puheeksi...
Joku voi pahasti loukkaantua, teki niin tai näin.
Paras, ehkä, on olla tekemättä mitään.

ilkant
13.06.17, 10:26
Jo vuosia sitten ennen dna-sukututkimuksen buumia joku sanoi, että monet sukututkimukset menevät uusiksi kun dna otetaan mukaan. Ja itselle on syytä selvitää mitä on perhehistoria, kirkonkirjat ja dna. Nämä voivat olla ihan erilaiset yhdessä perheessä / suvussa.

Minä henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että kannattaa varovasti tunnustella tilannetta ja toimia sen mukaan. Minulla on tiedossa yksi NPE-tapaus, joka on selvä juttu kun isä on tunnustanut lapsensa. Kun otin yhteyttä tähän geneettisen isän sukuun, sain sellaisen tuntuman, että asia on tabu.