PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : My Heritage DNA tulos


Inia
26.03.17, 14:30
Naispuolinen tuttavani testautti perimänsä My Heritage DNA-testillä. Tulos hiukan hämmentää, koska se väittää perimässä olevan 1,5% Amazonin alkuperäiskansaa. Mitähän tämä voi tarkoittaa?
Onko muilla kokemuksia tämän firman testeistä tai vertailua My Heritage DNA:lla testatun ja jonkun muun firman testien tulosten kesken? Ihan purematta ei tuloksia niele, etenkään kun muukin tulos hieman poikkeaa sukututkimuksen antamasta suunnasta.

Valkeala-Häme
31.03.17, 14:02
mulle tuli 82% suomalainen, 15,6% itäeurooppalainen ja 2,4% eskimo/inuiitti. äidin puoleinen 3.serkku taas sai 1,1% tiibetiläinen ja loput suomea. Tässä joutuu itse oikeesti suurennuslasin kanssa tutkimaan sukupuuta, kun linjat ovat suomalaisia hyvinkin pitkälle.

Voihan se olla että se perimä on saanut jonkun mutaation, mikä sitten viittaa muuhun. Mene ja tiedä. Ei noi kirjanoppineetkaan osannut auttaa ku kysyin tuon inuiitin perään.

Inia
31.03.17, 15:36
Alkaa vaikuttaa siltä että testaavat mistä on suurin osa perimää ja sitten pyöräyttävät arvontapyörällä 1% jotain yllättävää sekaan.

Valkeala-Häme
31.03.17, 16:23
hassuahan tässä on Family Tree DNA tekee my heritagen testit. Kun analysoin tuloksen FTDNA:ssa niin olinkin yllättäen 100% suomi/siperia. Osa DNA serkuista on saanut my heritagesta 100% suomalaisen, joten ei voi olettaa aina jotain yllättävää tulevan.

eniten tietoa perimästä oon saanut GEDmatchin kautta. Sitä kautta löytyi ainakin saamelaista verta mikä kai sitten on sama kuin "inuiitti".

Inia
31.03.17, 18:44
Mitä tarkoitat että analysoit tuloksen FTDNA:ssa? Teetitkö uuden testin siellä?

Valkeala-Häme
31.03.17, 19:00
En tehnyt uutta, laitoin my heritage kit numeron ja se kävi noutaa tiedot järjestelmästään. Muutoin se raaka data ois pitänyt ladata sinne erikseen tiedostona. Eikä se tehnyt muuta kuin laitto pisteet "muinaiskarttaan" ja teki etnisen alkuperän.

Inia
31.03.17, 19:10
Ai sekin on mahdollista? Muistatko mihin kit nro kirjoitetaan sivustolla?

Valkeala-Häme
31.03.17, 19:22
transfer kohdasta muistaakseni.. Jättää väliviivan pois niin se hyväksyy sen. muistaakseni se joku 23andme on samalla sivulla.. toivottavasti auttoi tämä hämärä ohje :)

Inia
31.03.17, 20:23
Yritin siirtää tiedostona, mutta ei tapahdu mitään, Familytreen tiedostonlatauskohta ei ota exelmuotoista tiedostoa mitenkään huomioon.
Onko latauksestasi pitkä aika? Onkohan yhteistyö jo päättynyt? Itse epäilen suuresti sitä että testit tehtäisi samassa laboratoriossa. Epäilen että puhe on ollut ainoastaan yhteistyöstä.
Pystytkö vilkaisemaan näyttääkö sivusto samalta, mikäli latauksesta on pitkä aika. Kittinumerolle en myöskään löydä kirjoituspaikkaa Familytreestä.

Inia
31.03.17, 20:53
Sivulla sanotaan näin:

Please note that you can only transfer the following file versions:

23andMe© V3
23andMe© V4
AncestryDNA™ V1
AncestryDNA™ V2