PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : .SUK ja Sukuohjelmisto


ilkant
18.07.16, 01:06
Kovalevyllä on tiedosto ABC.SUK joka on kulkeutunut tietokoneesta toiseen konepäivitysten yhteydessä. Nykyisin Linux Kubuntu -järjestelmässä. Tähän on asennettu Sukuohjelmisto 2004.

Kun napsautan hiirellä tiedoston kuvaketta, se yrittää käynnistää Sukuohjelmiston. Ohjelma kysyy lisenssiä. Kun olen antanut lisenssiavaimen, avautuu tyhjä Sukuohjelmisto 2004. Yritän sitten avata tiedostoa Tiedosto -> Avaa -valikon kautta, saan ilmoituksen "Unexpected fileformat".

Ilmeisesti kysymys on siitä, että tiedosto on tehty jollain aiemmalla ohjelmalla kuten Suku 8.0 ja Sukuohjelmisto 2004 ei tue enää vanhaa formaattia. Korruptoitunut tiedosto on tietysti aina mahdollista, mutta se ei tule ensimmäisenä mieleen kun muita Suku 8.0 ohjelmistolla tehtyjä tiedostoja on auennut kesällä 2015 Sukuohjelmisto 2004:llä.

Ilmeisesti tuo ABC.SUK jää nyt avautumatta. Onneksi se ei ole mikään tärkeää tietoa sisältävä tiedosto. Toivottavasti.

Mika Halonen
18.07.16, 23:38
Oletko vilkaissut jollain tekstieditorilla mitä tuo .suk -tiedosto sisältää?

T. Mika

Kari Luukka
19.07.16, 08:06
SUK-tiedosto on Sukuohjelmisto 2000/2004 -ohjelmien sukupuiden graafinen tiedosto. Siis jos olet tallentanut grafiikkaikkunasta niin sellainen muodostuu.

Ohjelman asennus ei ole siis oikein, koska valittaa.

Genealog.dotm -asennuspaketti korjaa muutamia Sukuohjelmisto 2004 -ohjelman asennuspuutteiksi jääneitä ongelmia mm. tämän.

ilkant
21.07.16, 21:10
Avasin Katella, mutta se ei näyttänyt kuin mössöä. Lienee graafinen kaavio suvusta. Se on vanha tiedosto, en edes muista milloin ja mistä se on minulle tullut. Nimen perusteella sen voi heittää roskiin. Ei sisällä tietoa, mitä ei olisi muissa käytettävissä olevissa tietokannoissa. Minua vain kiinnosti tietää, josko sen saisi avattua helposti. Käytän Linuxia ja Sukuohjelmisto 2004 on asennettu siihen. Sekin saattaa aiheuttaa tuon avautumattomuuden.

Kiitos vastauksista!