PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Anders Makkonen Joutsenniemi kerimäki


laplau
07.07.08, 21:01
Hei

Onko kellään tietoja Anders Makkosesta s.1693 ja kuollut 1778, vaimo Brita Suomalainen. asunut Joutsen/Jouhenniemellä Kerimäellä. Häntä edeltäviä sukupolvia koitan kartoittaa ja erityisesti etsin onko jotain yhteyttä Hanhijärveläisiin Makkosiin.

Laura L.

SHLA
04.11.08, 14:40
Melko varmasti Makkosesi on sukua Hanhijärven Makkosille. Makkoset vanha asuttajasuku Kerimäellä. Olen jonkin verran tutkinut heitä. Erästä sukuhaaraa tuonne 1600-luv lopulle. Tiedän, että yhdestä suvun 1500-luvulta olevasta esi-isästä on tutkimus näihin päiviin.
Lue esim. Vanhan Kerimäen historia/Mielonen, siellä paljon tietoa Makkosistakin ja Makkolan kylästä. Myös Hanhijärven ja Päivölän Makkosten vaiheista, sekä heidän yhteyksistään.
Juuri tämä kysymäsi Anders ei löytynyt minun tiedoistani. Tutkimieni sisarukset ovat jääneet vähemmälle. Tiedätkö mitään muuta Andersin perheestä? Jospa joku sellainen tieto löytyisi, josta pääsisin kiinni "omiin Makkosiini"
Tuloksellista jatkoa tutkimuksillesi

laplau
04.11.08, 14:46
Heippa. Jaksatko laittaa mulle meiliä? mulla on aika kattava sukupuu yhteen 1500-lukulaiseen esi-isään hanhijärvellä. epäilen siksi, että tämä Anders kuuluisi tähän sukuun, koska näillä Hanhijärven Makkosillahan on ollut aika laajat maaomistukset tuon Vanhan Kerimäen historian mukaan, myös tuolla Jouhenniemellä päin, Jouhenlahti tms.

SHLA
04.11.08, 14:48
Melko varmasti Makkosesi on sukua Hanhijärven Makkosille. Makkoset vanha asuttajasuku Kerimäellä. Olen jonkin verran tutkinut heitä. Erästä sukuhaaraa tuonne 1600-luv lopulle. Tiedän, että yhdestä suvun 1500-luvulta olevasta esi-isästä on tutkimus näihin päiviin.
Lue esim. Vanhan Kerimäen historia/Mielonen, siellä paljon tietoa Makkosistakin ja Makkolan kylästä. Myös Hanhijärven ja Päivölän Makkosten vaiheista, sekä heidän yhteyksistään.
Juuri tämä kysymäsi Anders ei löytynyt minun tiedoistani. Tutkimieni sisarukset ovat jääneet vähemmälle. Tiedätkö mitään muuta Andersin perheestä? Jospa joku sellainen tieto löytyisi, josta pääsisin kiinni "omiin Makkosiini"
Tuloksellista jatkoa tutkimuksillesi

SHLA
05.11.08, 00:19
Oho. lähtipäs tuplana edellinen vastaus!

Nyt minun täytyy valittaa, lupasin liikoja. Kun katsoin tarkemmin minulla olevaa Makkosten sukupuuta, jonka olen saanut kauan sitten, en voi millään lähettää sitä. N. neljässä ensimmäisessä sukupolvessa on pakko olla aika lailla virheitä. Syntymä- ja kuolinvuodet eivät pidä varmasti paikkaansa. 12-vuotiaita isiä yms, monet kuolleet samana vuonna kuin seuraava sukupolvi syntyi, eivät olisi ikänsä puolesta mitenkään voineet saada lapsia tuohon ikään ym. En ole tarkistanut tietoja mistään. Yhtään Andersia näissä ei ollut, ennenkuin talollinen Anders Makkonen, joka s. 1691 ja merkitty kuolleeksi 1731. Kaikkein vanhin mainitsemassani sukupuussa on
Heikki Makkonen talollinen Enonkoski s. 1541 Hanhijärvi k. 1580


Laitan toisen nuoremman sukuketjun pätkän. Jätän pois 5 nuorempaa sukupolvea.
Tämän olen tarkistanut ja tutkaillut.Tiedot alla isästä poikaan. Joka perheellä useita lapsia tiedossa.

Olof (Olaus) Makkonen s. 1722 tai 1728 Päivilä Kerimäki k.?
puoliso Maria Juuti tiedossa 7 lasta

Anton, tall Päivilä Kerimäki 11.3.1751-1.12 (tai toinen tieto 12.1) 1817
Puoliso Catrin Juvonen 1750-21.9.1829

Nils tall. Päivilä 24.2.1792-26.4.1860
Puoliso Catharina Abrahamintr Kinnunen 16.9.1796-16.11.1860

Petter tall. Makkola/ent Päivilää 19.4.1821-7.4.1869
Puoliso tall.tr Helena Lovisa Paulintr(Paavo) Honkanen 24.11.1821-20.1.1872 perheellä 10 lasta

Noista tiedoista ei valitettavasti ole Sinulle apuja. Nämä nuoremmat tutkimani tiedot eivät voi kuulua Andersisi sukuun muuten kuin aikaisempien sukupolvien kautta.
Mutta jos teet laajempaa Makkos-tutkimusta, ehkä voit hyödyntää tietoja.

laplau
06.11.08, 10:43
Moi, mulla on tosi kattava sukupuu sieltä 1500-luvulta. jos haluat sen ja tarkistaa siitä tietosi niin laitatko mulle meiliä tai meiliosoitteesi, nimittäin tämä sivusto ei nyt toimi mulla niin, että pääsisin lähettämään yksityisviestejä.

SHLA
06.11.08, 12:00
Oikein mielelläni vaihtaisin tutkimuksia kanssasi. Olen kovasti kiinnostunut vanhasta sukupuustasi. Ehkä tietoni sovittuisivat siihen, samoilla kylillä ja samassa pitäjässä liikutaan.
Minäkään en osaa tai en voi lähettää yksityismaileja. Sivujen käyttötaito vielä hakusessa. En ole varma onko viisasta antaa nimensä yleiseen käyttöön?
Voisitko saada sivujen ylläpitäjältä e-mail-osoitteeni vai pitäisikö minun antaa lupa heille välittää se Sinulle?
Mitenkäs ratkaisisimme pulman?
Voisimme jatkossa viestitellä aiheesta pikkutarkoilla kysymyksilläkin suvusta, jotka eivät ehkä kiinnosta koko forumia?

laplau
06.11.08, 13:10
tässä foorumissa on nyt pari päivää ollut ainakin minulla sisään kirjautumis ongelmia. nyt kuitenkin pääsin laittamaan sulle yksityisviestin.

löydät sen niin että katsot oikeaan yläkulmaan missä lukee tervetuloa, shla. siinä alla lukee yksityiset viestit niin painat sitä.