PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Vistaan menossa


Jouko Huttunen
04.07.08, 16:08
Sukuohjelmisto 2000:n käyttäjänä joudun uusimaan koneeni. Tarvitsen ilmeisesti 2004:n päivityksen? Kaipa nämä 2004 ja päivitykset toimivat yleensä Vistassa? SSS:n sivujen ohjelmistoesittelyissä ei Vistaa mainita minkään ohjelman kohdalla.
Jouko Huttunen

Erkki
05.07.08, 07:58
Kuukauden verran kokemusta 2004:sta. Ei havaittuja ongelmia. Tuli samalla päivitettyä viimeiseen korjausversioon asti.

Ota entisestä talteen mm. taivutustiedosto. Jos olet muokannut genealog.dot-tiedostoa, niin tuo sekin uuteen koneeseen.

Esko Lampinen
07.07.08, 16:22
On Vistassa (ja Wordissa) vielä vähän ongelmia 2004:n kanssa. Olen pitkin tätä päivää selvitelyt tekstiraportteihin liittyviä ähellyksiäni Kari Luukan kanssa. Hän lupasi juuri äsken lähettää korjaustiedostot. Ne tulevat kohta myös uusimpaan päivityspakettiin. Kari on juuri nyt lomilla, mutta ei tuo näytä hermostuvan, jos asiasta häiritset.
EL

Erkki
07.07.08, 18:26
On Vistassa (ja Wordissa) vielä vähän ongelmia 2004:n kanssa.

EL

Mikä Wordin versio sinulla?
Minulla on 2007. En ole havainnut ongelmia raporteissa.

Esko Lampinen
07.07.08, 19:31
Olipa hyvä tieto. Minulla on nimittäin 2003, joten vika on ilmeisesti siinä. Täytyypä kertoa tekijöillekin.
EL

Kari Luukka
08.07.08, 08:52
Hei!

Sukuohjelmisto 2004 mukana jaetussa Word-mallissa (Genealog.dot) on ollut erilaisia ongelmia jotka ovat johtuneet erilaisista ohjelmateknisistä kompromisseista. Ne ovat syntyneet siitä, että tutkijoilla on erilaisia Word-versioita (ja niiden päivitysasteita kieliversioineen) ja olen yrittänyt selvitä niistä yhdellä versiolla. Tämä tie on nyt kuljettu loppuun.

Nyt olen tehnyt uuden mallin valmiiksi joka toimii vain versiossa 2003 ja 2007. Käyttöjärjestelminä on tuolloin Windows XP tai Vista. Tämä versio ei ole ollut vielä palvelimella jaossa, mutta olen sitä muutamalle tutkijalle antanut testattavaksi. Tätä vastaava versio on tulossa myös Word 2000 ja 2002 -versioille mutta ei enää Word-97 versiolle, koska sen mahdollisuudet eivät enää riitä niihin toimintoihin joita käyttöoppaassa on kuvattu.

Tämä versio toimii Vista ja Word 2007 versiolla huomattavasti nopeammin kuin XP/2003 -versiolla johtuen Vistan paremmasta muistinhallista ajatellen Word-ohjelmaa.

Onerva
13.07.08, 09:24
Hei!

4.7. ilmoitettiin: Tätä vastaava versio on tulossa myös Word 2000 ja 2002 -versioille.

Milloin tuo versio "vanhoille Wordeille" saadaan? Kun on taivastellut jo kolmisen vuotta Word-tulosteiden virheiden kanssa, niin aikataulua, kiitos! Jos taas menee pitkä aika odotellessa, niin lienee pakko uhrata huomattava summa uuden Word 2007:n hankkimiseksi. Läheisten painostus saada jotakin heidänkin nähtäväkseen sopivaa yli 20 vuoden harrastuksen tuloksista lisääntyy vuosi vuodelta. Ohjelmasta tehty rtf-tuloste ei koeluvuissa saavuttanut suosiota, kun vertailuna oli Word-tuloste vuoden 2005 alusta, se hävisi äänin 11-0. Makuasia tietysti, mutta on se otettava huomioon.

Salme

Kari Luukka
13.07.08, 10:02
Työstän sitä kaiken irtoavan vapaa-ajan osalta. Aikataulua en voi luvata.

Eero Lehto
20.07.08, 12:53
Minulla on nyt Vista järjestelmä, Sukuohjelmisto2004 versio 10.0.3.44 ja Microsoft Officen Word 2007. On näkynyt tietoa uudesta genealogia.dot mallista, joka sopisi tällaiseen yhdistelmään. Mistä sellaisen voisi saada.
Eero L

Kari Luukka
20.07.08, 13:24
Hei Eero!

Tämä versio (Win XP/Vista Word 2003/2007) minulla on valmiina. Se on menossa asennuspakettiin ja tulee jakoon heti, kun saan valmiiksi version Win2000/XP Word2000/2002 -version. Vanhemmille versioille ei tule uutta versiota,

Jos haluat tämän, niin voin lähettää tämän erillisinä tiedostoina sähköpostin liitteinä. Asennus pitää tehdä myös "käsin" ohjheen mukaan, koska tämä ei ole vielä "asennuspaketissa". Näin se on ollut jo koekäytössä muutamilla tutkijoilla.

Eero Lehto
20.07.08, 13:52
Kiitos Kari pitkästä aikaa. Voi sen niinkin lähettää, jos kerkiät. Minulla ei juuri nyt tavatonta kiirettä ole. Tarkoitus olisi ensi talvena tehdä laajempaa tulostusta. Olen kokellut xml ajoja muokata tavallisella Word2007 lomakkeella ja käyhän se niinkin. Siinä dot mallissa tuli kyllä valmiimpaa jälkeä, välit ja asettelut menivät paremmin kohdalleen heti. Voi olla ettei se nykyisessä 70 000 henkilön tietokannassani enää toimi ollenkaan. Esipolvitaulustot ainakin tulisivat kivammin suoraan genealogia.dot malliin.
eero.lehto*ebaana.net