PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Päivitykset uudella pohjalla tehdyistä tallenteista


vaccinerad
22.01.16, 12:29
Mikä on uudella tallennuspohjalla tehtyjen tallenteiden tilanne? Muutamia seurakuntia näyttäisi olevan kokonaan valmiina, mutta yhtäkään tallennetta ei tiettävästi ole saatu ensi vaihetta (keltainen liikennevalo) edemmäksi.
Olisi reilua sekä tallentajia että kaikkia HisKin käyttäjiä kohtaan, että turhia viivytyksiä ei enää tapahtuisi. Uusi pohja on kätevä käyttää, mutta tallenteiden seisottaminen välivarastoissa latistaa intoa tallentaa. Kun homma etenee kaikissa vaiheissa jouhevasti, on se omiaan edistämään myös uusien tallentajien intoa. Tästä on hyvänä esimerkkinä SSHY:n toiminta. Yhdessä tekien on saatu ja saadaan valtavasti aikaan.

TimoK
04.03.16, 10:58
Minäkin olisin kiinnostunut kuulemaan, miten tallennusprojekti etenee. Kun työkalu otettiin käyttöön, kuvittelin, että auditointia tehtäisiin sitä mukaa kuin indeksointiakin. Kuitenkaan en ole tähän mennessä onnistunut löytämään yhtäkään kuvaa, joka olisi merkitty auditoiduksi. Esimerkiksi Leppävirran syntyneet 1743–1761 huomasin kokonaan indeksoiduksi tammikuussa (en toki tiedä, kuinka kauan oli silloin jo ollut valmis), eikä yhteenkään kuvaan ole vieläkään koskettu.

Onko käynyt niin, ettei auditoijia ole löytynyt? Olen tähän mennessä indeksoinut reilu 140 aukeamaa, mutta vähitellen olen alkanut miettiä, teenkö turhaa työtä.

Ja sivumennen sanoen: miten usein tallennustyökalusta otetaan varmuuskopiot? Muutama vuosi sitten tuli tälläkin keskustelupalstalla todettua, että pelkkä varmuuskopion olemassaolo ei vielä ole riittävä suojaus, vaan sen pitää myös olla kohtuullisen ajantasainen.

Korhoant
05.03.16, 13:18
Minäkin olisin kiinnostunut kuulemaan, miten tallennusprojekti etenee. Kun työkalu otettiin käyttöön, kuvittelin, että auditointia tehtäisiin sitä mukaa kuin indeksointiakin. Kuitenkaan en ole tähän mennessä onnistunut löytämään yhtäkään kuvaa, joka olisi merkitty auditoiduksi. Esimerkiksi Leppävirran syntyneet 1743–1761 huomasin kokonaan indeksoiduksi tammikuussa (en toki tiedä, kuinka kauan oli silloin jo ollut valmis), eikä yhteenkään kuvaan ole vieläkään koskettu.

Onko käynyt niin, ettei auditoijia ole löytynyt? Olen tähän mennessä indeksoinut reilu 140 aukeamaa, mutta vähitellen olen alkanut miettiä, teenkö turhaa työtä.

Ja sivumennen sanoen: miten usein tallennustyökalusta otetaan varmuuskopiot? Muutama vuosi sitten tuli tälläkin keskustelupalstalla todettua, että pelkkä varmuuskopion olemassaolo ei vielä ole riittävä suojaus, vaan sen pitää myös olla kohtuullisen ajantasainen.

Samat kysymykset askarruttaa? Rautavaaran syntyneet 1842-1908, vihityt ja muutaman kirjan kuolleta olen päivittänyt, mutta eipä niitä Hiskiin ole ilmaantunut?
Milloinkahan? "Kysynpähän vaan"?

TimoK
09.03.18, 20:03
Kokeilen näin kahden vuoden kuluttua uudelleen: mitä tässä projektissa oikein tapahtuu? Yhden kirjan sain valmiiksi toista vuotta sitten, ja kaikki kuvat ovat edelleen auditoimatta. Onneksi en jatkanut pidemmälle, mutta kyllä silti harmittaa: 3 343 syntynyttä ja heidän 14 412 kummiaan on paljon turhaa työtä.