PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Ongelma SukuJutut-ohjelmani suhteen-avunpyyntö


pirkko hagman
06.01.16, 17:32
Hyvät SukuJutut-ohjelman käyttäjät---Luhtasaarelta ei liene enää apua saatavissa.

Yrittäessäni kirjautua ko. sukuohjelmaani vuosikaudet käyttämälläni salasanalla --EN ONNISTU :(
Esiin tulee teksti:
"Tämä kopio on lukittu.
Ohjelma toimii nyt rajoitetussa tilassa.
Kopion lukitsi "Tuntematon"

Olen tyrmistynyt ja täysin avuton koska, tietokoneeseen liittyvä termistö on minulle vieras.
Sukujutut- ohjelmaani olen käyttänyt ihan joustavasti jo vsta 2009.

Apuanne/neuvojanne / kenen puoleen kääntyä ?-pyytäen
Pirkko Hagman

pirkko hagman
06.01.16, 19:28
Vastaanpa omaan hätähuutooni.

Mikä lie ollut tilapäinen häiriö-- jälleen toimii ;)

t. ylen iloisena P:H:man

ilkant
06.01.16, 19:43
Minulle tulee mieleen sellainen syy, että ohjelma on käynnistetty jo aiemmin ja sitten kun on uudelleen yritetty, niin ohjelma havaitsee kopion itsestään. Hataralta tämä selitys tuntuu.

Onneksi ohjelma toimii nyt.

PVuorio
06.01.16, 20:25
[QUOTE=pirkko hagman;270534]Hyvät SukuJutut-ohjelman käyttäjät---Luhtasaarelta ei liene enää apua saatavissa.

Mitä tarkoitat, ei liene enää apua saatavissa?

ristojohannes
31.07.16, 17:16
Ettei kellekään jää väärää käsitystä, ettei Luhtasaarelta saa apua.
Luhtasaarelta saa apua, mille ohjelmalle saa muuten paremmin tukea ?

Runsas kuukausi sitten minulla oli vaikeuksia siirtää vanhasta koneesta tiedostoa uuteen läppäriini.
Luhtasaari siirsi tiedot koneeseen, minä vain laitoin muistitikun uuteen koneeseen ja hups 168000 sielua vilahti koneelleni.
Erinomaista palvelua.

ahvio
19.01.17, 21:42
Käytät siis Sukujutut ohjelmaa.
Nimiä sopii suuri määrä jos kerran 168000 on koneellasi.
Miten kauan olet niitä kirjoitellut, minä en aina yhtäkään päivässä.
Oletko kopioinut jostakin, pystyykö tämä ohjelma kopioimaan muusta tiedostosta?

Juha
19.01.17, 22:01
Lähes kaikkiin sukututkimusohjelmiin voi siirtää gedcom-muodossa tietoja toisesta sukututkimusohjelmasta.

Oikeastaan en tiedä yhtään, johon EI voisi siirtää :)





Juha

TaRa
20.01.17, 20:33
Löytyy ainakin geni.com jolle gedcom ei kelpaa:
Has your GEDCOM importer been disabled?

https://assets.zendesk.com/hc/assets/default_avatar.png
Ashiya March 01, 2011 01:45

Follow (http://help.geni.com/hc/en-us/articles/229705127-Has-your-GEDCOM-importer-been-disabled-/subscription)

Yes, it has. In the past we allowed users to import GEDCOM files onto Geni. However, this caused a tremendous amount of duplicates and cleaning up the Big Tree became a tedious task. Therefore, we have disabled our GEDCOM importer feature to prevent people from creating duplicate profiles.

Juha
20.01.17, 20:35
No mä en henk. koht laske tota palvelua mukaan



Juha

TaRa
21.01.17, 11:43
OK, mutta gedcom olisi kyllä siinäkin hyödyllinen.

Nina
21.01.17, 12:56
Toki olisi, mutta mietipä jos kaikki lataisivat gedcominsa, niin kuinka paljon siellä olisi tuplia, triploja jne. Ihan liikaa siivoamista ylimääräisistä henkilöistä, puhumattakaan vääristä tiedoista....

ristojohannes
21.01.17, 13:28
Nimimerkki Ahvio kysyi ketjun alkupuolella olenko kopioinut tiedostoni 168000 sielua ( nykyään 174000).
Olen tutkinut ja kopioinut tiedot, mutta olen siirtänyt ne tiedot kaksisormijärjestelmällä sukututkimusohjelmaani.
Silläkin ehtii, kun harrastaa asiaa ilman vapaapäiviä 4-12 tuntia vuorokaudessa ja on elänyt pitkään.
En ole Gedcomia käyttänyt, en taida osata.