PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Suku 8.0 sukukaavio ja FinFamily


ilkant
18.12.15, 00:38
FinFamily-ohjelmassa ei taida olla Suku 8.0 käyttökelpoista kaaviota sukupuulle. Viestin liitteenä on kuva.

FinFamilyn dokumenteissa on kerrottu Graphviz ja Dot -ohjelmista, joilla saa graafisia sukupuita. Mutta ilmeisesti kehittely on jäänyt kesken. Toiseksi graaviset kuviot tuntuvat turhan monimutkaisilta verrattuna tuohon Suku 8.0:n kaavioon. Sellaisen voi helposti liittää tekstinkäsittelyohjelman suvusta kertovaan tekstiin.

Tuota vanhaa kaaviota ei ilmeisesti ole FinFamilyssä eikä sitä siihen saa mitenkään kun koodia ei ole nähtävillä?

Mika Halonen
20.12.15, 22:18
Tuon suhteen kehittely ei ole jäänyt kesken vaan FinFamilylla ja Graphviz dot:lla pystyy muodostamaan juurikin tuollaisia kaavioita.

Mika Halonen
20.12.15, 22:28
Graphviz löytyy täältä:
http://www.graphviz.org/Download.php

Asennat se johonkin.

Sen jälkeen kerrot FinFamilyn Asetuksissa mistä hakemistosta Graphvizin dot.exe löytyy.

Tämän jälkeen FinFamilyn raporteissa pystyy luomaan Graphviz dot kuvia.

T: Mika

ilkant
21.12.15, 01:51
Tuon suhteen kehittely ei ole jäänyt kesken vaan FinFamilylla ja Graphviz dot:lla pystyy muodostamaan juurikin tuollaisia kaavioita.

Tämäpä oli mukava yllätys! Minä olen ladannut graphvizin. Dot:ista oli eri dokumentaatioita ja se vaikutti ihan eri ohjelmalta. Kun laitoin Graphvizin hakemiston FinFamilyn asetuksiin, se ei tehnyt mitään. Jotain arpomista oli asetuksiin tiedoston valinnassakin. Ilmeisesti olen antanut väärän tiedostopolun. Kokeilen tässä lähiaikoina uudelleen.

Netissä oli tuosta graafisesta sukupuusta paljon monimutkaisempia esimerkkejä. Luulin, että tuota yksinkertaista, mutta silti mainiota kaaviota ei enää ole. :)