PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : I-m253


hepuhak
22.10.15, 12:19
Sain Y-DNA67- testin tuloksen. Isäni kuuluu sen perusteella ryhmään I-M253 (kitin numero 429592). Sen perusteella esi-isäni ovat tulleet pohjois-Ranskan kautta Suomeen ja ovat tyypillisiä skandinaaveja. Vanhin tiedossani oleva esi-isä on Anders Girs (s. 1612, k. 1667). Minulle testin tulos muilta osin ei oikein avaudu. Tarvitaanko tähän vielä joitakin lisätestejä?

Petri Sihvonen
22.10.15, 14:18
Kyseessä on läntinen haploryhmä jota esiintyy erityisesti Satakunnassa ja Hämeessä. Olen itse tehnyt kaikki mahdolliset tutkimukset ja tiedän, että esi-isäni saapui Satakunnan rannikolle ajanlaskun alussa ja sen jälkeen esi-isäni ovat asuttaneet Hämeen rautakaudella erityisesti Pirkanmaan aluetta 700-luvulta alkaen.

Ota yhteyttä Jukka Kylliin joka vastaa kyseisen I-haploryhmän Dna-tutkimuksesta, sähköposti osoite on: jky63*live.com.

Mitä enemmän ja tarkemmin saamme dna -näytteitä, sitä tarkemmaksi tulee haplotyypin oma sukupuu.

hepuhak
22.10.15, 19:36
Kiitos vinkistä.