PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Hääkuva


markusg
15.06.08, 18:35
Hei

Yritän selvittää kyseisen kuvan henkilöitä. Pystyykö tästä kuvasta arvioimaan suurinpiirtein sen ottohetken esim. vaatetuksen tai kuvaustavan avulla. Jos kuvassa olevat henkilöt ovat he, joiksi luulen, niin sitten kuva olisi otettu 1870-luvulla Kemiössä ja että kyseessä olisi hääkuva.

t.Markus

Sariainen
15.06.08, 18:48
Kaunis kuva. Saattaahan kyseessä myös olla kihlakuva. Sellaisia otettiin juuri 1800-luvun loppupuoliskolla. Mielestäni ajankohta vaikuttaisi aika sopivalta. Vertaan sitä omiin kotisivullani ja mapissani oleviin kuviin. :D:
Terv. SARIAINEN :rolleyes:

markusg
16.06.08, 07:03
Oliko kihlakuvan ottaminen yleisempää tuohon aikaan?

t.markus

Sariainen
16.06.08, 07:48
En tiedä. Olen vaan nähnyt että kihlakuvia oli myös. Ajattelin lähinnä sitä, että morsiamella ei ole huntua eikä kruunua. Kihlakuvaksi tuo minusta sopisi.
Terv. SARIAINEN :)

markusg
16.06.08, 09:00
Ok, kiitos.

Anne Heino
16.06.08, 13:00
Hei
Nyt voisin sanoa jos paikkakunta olis eri niin voisin melkein lyödä pääni pantiksi, että tuo kuva on isovanhempieni hääkuva, mutta tietojeni mukaan heidät on vihitty Kiteellä.
Eli noi vanhat kuvat taitaa kaikki olla aika samanlaisia.:)
T: Anne

zappa
15.10.08, 16:34
Hei ei tämä ole kumpikaan vaan studio Eira tekemä kuva. jossa kaksi kuvaa yhdistetty. Kuvia on retusoitu korvarenkaista en tiedä onko ne laitettu samalla. Omassa kopiossani samanlaiset. Minulla on samantapaiseksi tehty kuva isoäitini isä vanhemmista. Näitä kuvia tehtii 30-ja 40- luvulla joka talon seinälle ja myös sodassa olleista jopa väri retusoitu.