PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Onko Sellaista Sukututkimusohjelmaa?


einontytar
29.07.15, 23:30
Hei!

Minulla on käytössä Juuret -sukututkimusohjelma ja olen ollut siihen tyytyväinen.
Nyt haluaisin vain saada tilastoa josta näkisi minkä ikäisinä henkilöt ovat kuolleet.
En ole löytänyt tilastointimahdollisuutta kuoliniän perusteella, joten kysyisin,
onko sellaista suomalaista sukututkimusohjelmaa, jossa olisi tilastointi kuoliniän perusteella?

Kiitos!

Kari Luukka
31.07.15, 08:56
Sukuohjelmisto 2004 -ohjelmiston Genealog.dotm mallilla voidaan tehdä Tilastoraportti siten, että esitetään syntymävuosien perusteella kuolinkeski-ikä ja lukumäärä jolloin voidaan arvioida onko se tilastokelpoinen.

Julle
31.07.15, 09:19
< Minulla on käytössä Juuret -sukututkimusohjelma ja olen ollut siihen tyytyväinen.
Nyt haluaisin vain saada tilastoa josta näkisi minkä ikäisinä henkilöt ovat kuolleet.
En ole löytänyt tilastointimahdollisuutta kuoliniän perusteella, joten kysyisin,
onko sellaista suomalaista sukututkimusohjelmaa, jossa olisi tilastointi kuoliniän perusteella? >

Hei!

Brothers Keeper tukee tilastointia, mikä on järkevää eli elinikä 10 vuoden luokissa, koska joka vuosi olisi liian tiheään. Valitettavasti ei mahdu tähän kokonsa puolesta.

ErkkiO
31.07.15, 20:57
MacFamilyTree näyttää kaaviona kaikkien ihmisten iät ja elävien ihmisten iät. Eikös niiden erotuksesta saa kuolleiden iät. Lukuina noita ei tosin saa, vain kaaviona ja nekin erillisinä.
Tilastot ja kaaviot ovat ohjelmassa melko monipuoliset ja osin jopa erikoiset.

einontytar
01.08.15, 00:12
Kiitos vastauksista.
Päädyin lopulta tutkimusten jälkeen tekemään tilastoa kuoliniästä "käsityönä" en koko materiaalista vaan omista esi-isistäni tekemällä ensin HTML-asiakirjan ja kopioimalla siitä nimilistan syntymä- ja kuolinvuosineen. Ainoa ongelma oli, että en saanut sitä copy pastella taulukkomuotoon, joten sitten vain näppäilemällä. Jostain syystä ei lajittelukaan toiminut, joten sitten ei auttanut muu kuin leikkaa ja liimaa -tekniikka...

tkh
02.08.15, 13:00
Kiitos vastauksista.
Päädyin lopulta tutkimusten jälkeen tekemään tilastoa kuoliniästä "käsityönä" en koko materiaalista vaan omista esi-isistäni tekemällä ensin HTML-asiakirjan ja kopioimalla siitä nimilistan syntymä- ja kuolinvuosineen. Ainoa ongelma oli, että en saanut sitä copy pastella taulukkomuotoon, joten sitten vain näppäilemällä. Jostain syystä ei lajittelukaan toiminut, joten sitten ei auttanut muu kuin leikkaa ja liimaa -tekniikka...

Tuota HTML-tiedostoa olisi kannattanut kokeilla avata Excelissä. Se osaa yleensä melko hyvin tulkita taulukot HTML:stä ja saa suoraan käsiteltäviksi tiedot.