PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Juuret 2,1


Kouvo
24.07.15, 11:05
Minulla on tuossa Juuret 2,1 ohjelmassa varsinaisesti yksi suku. En hallitse tätä tietokoneterminologiaa. Onko minulla nyt siis siinä yksi tiedosto? No hällä nyt väliä mikä se on nimeltään.
Tämä tiedosto on jo aika rönsyilevä useissa sukuhaaroissa. Haluaisin nyt luoda sieltä jollekin sukuhaaralle oman tiedoston. Mitenkä saan poimittua ja siirrettyä haluamani henkilötiedot toisen nimiseen tiedostoon?

Toinenkin kysymys. Henkilö on 2 kertaa aviossa. Miten saan nämä tiedot talteen kun vihkisarakkeeseen sopii mielestäni vain yksi päiväys.

Apua odotellen: Kouvo

automatti
26.07.15, 14:07
Hei

Henkilölle voit valita useita puolisoita ja jokaisen pariskunnan kohdalla tallentaa vihkitiedot.

Tiedosto tarkoitta sitä tallennetta, jonka lopettaessasi tallentamalla tuotat ja jonka avaat kun haluat sitä käsitellä. Nimi on tyyppiä mikon-suku.jrt. Lisäksi ohjelma säilyttää kaksi edellistä versiota .jb1 ja .jb2. Jos siis teet esimerkiksi jonkun virheen, voit palata vähän taaksepäin.

Tiedostossa olevien henkilöiden määrä voi kasvaa hyvinkin isoksi. 32000 henkilöä aiheuttaa joitakin ongelmia, mutta toimii vielä ainakin 100 000 nimen kanssa. Henkilöt voivat olla keskenään sukua tai sitten ei. Hakutoiminnossa kytköstä vaille olevat saa erikseen listattua.

Jos haluat eriyttää jonkun suvun omaksi tiedostokseen niin se käy Juuret ohjeen mukaisesti kohdasta tiedostot => eritytä jossa voit saada uudeksi henkilöjoukoksi kantahenkilön esipolvet tai jälkipolvet tai voit itse poimia haluamasi henkilöt uudeksi jouksi. Sen voit sitten taltioida haluamallisi uudella nimellä

Kouvo
26.07.15, 14:22
Kiitän sinua Herra- Rouva- Neiti Automaatti.
Yritän näillä vähäisillä taidoillani tästä eteenpäin.

Kiittäen: Kouvo

Kouvo
26.07.15, 16:29
Minulla on Windows 8.1.
Juuret 2.1 ohje ilmoittaa: Tämän ohjelman ohje luotiin Windowsin ohje-muodossa. Tätä ohjetta ei ole 8.1:ssä eikä RT 8.1:ssä. Lisätietoa saa Microsoftin tuen sivuilta.
En saa sieltä mitään tolkkua.

Kouvo

Nedergard
31.07.15, 12:40
Ei toimi Windows 7:ssakaan. Pitää käyttää pdf:nä.

Kouvo
31.07.15, 19:25
Kiitän tiedosta.

Kouvo