PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Portin


Klimma
20.07.15, 21:10
Söker mera info om Fredrik Portin f. 28.1.1825 i Esse, Pedersöre.
Han jobbade på Saima kanal och kom troligen inte till hemknutarna sen.
3.11.1850 gifter han sig med Anna-Maria Malmström och de får flera barn, Fredrik, Fredrika, Johan Edvard...
Hittat uppgifterna om familjen på Joutseno pää- ja rippikirjat och på HISKI.
Sonen Fredrik f. 8.9.1851 gifter sig med Brita Thomasdotter, Korpis by.
Men nu vet jag inte hur jag går vidare, någon som kan hjälpa mej att hitta dem? Vad hände sen? :)

Pekka Hiltunen
05.08.15, 11:42
Söker mera info om Fredrik Portin f. 28.1.1825 i Esse, Pedersöre.
Han jobbade på Saima kanal och kom troligen inte till hemknutarna sen.
3.11.1850 gifter han sig med Anna-Maria Malmström och de får flera barn, Fredrik, Fredrika, Johan Edvard...
Hittat uppgifterna om familjen på Joutseno pää- ja rippikirjat och på HISKI.
Sonen Fredrik f. 8.9.1851 gifter sig med Brita Thomasdotter, Korpis by.
Men nu vet jag inte hur jag går vidare, någon som kan hjälpa mej att hitta dem? Vad hände sen?

Jag känner på mig en professor emeritus i biologi vid Åbo Universitet, som jag tänker troligen veta någonting om hans eget släkt (av vilket vi har diskuterat någon gång, men inte så länge, utan redan några år sen) i Pedersöre område. Jag är säker på att han vill gärna dela ut hans vetenskap med dig av sitt eget slägt - ifall det gäller även ditt släkt.
mvh PH

Asko Olavi
26.11.15, 03:47
Hej!

Hiski sökning gav Joutseno följande information:

Hiski: Joutseno - Vigda
Lysning Vigd By Gård Man Hustru By Gård
22.11.1874 13.12.1874 Korpis p. 211.Bds. ungk. Fredrik Fredrikss. Portin Pig. Brita Thomasdr Suomalain Korpis

Resultatet ingick i Kyrkböcke till sidan 211.

Finlands Släkthistoriska Förening (FSHF) databas (bildarkivet) för åren 1870-1879 finns i mendlemssidorna följande sida:

Korpis by Torkkeli, Joutseno RK 1870-1879 p. 211
http://www.sukuhistoria.fi/sshy/sivut/jasenille/paikat.php?bid=26076&pnum=211
Ea Anna-Maria Malmström f. 21.5.1819
son Fredrik Fredrikson Portin f. 8.9.1851
ho Brita Thomasdr Suomalain f. 15.1.1850

son Johan Envald Portin f. 3.5.1857

-----------------------Då bakåt-------------------------
Korpis by Torkkeli, Joutseno RK 1870-1879 p. 211:
http://www.sukuhistoria.fi/sshy/sivut/jasenille/paikat.php?bid=5220&pnum=221

-----------------------Då framåt-------------------------
Korvenkylä, Torkkeli, Joutseno RK 1880-1889 p. 108:
http://www.sukuhistoria.fi/sshy/sivut/jasenille/paikat.php?bid=26077&pnum=110
---------------------------------------------------------------------------

Jag hoppas att detta hjälpte lite!

Lyckliga slutet av året och i början av jultid!

-----asko olavi

Klimma
26.11.15, 19:25
Hej
och Tack Asko Olavi! Lite längre och lite flera namn att söka på, så stort tack!
Önskar det samma till dej, både ett trevligt slut på detta år och en trevlig december!
och Pekka Hiltonen, länge sen du skrev men jag har haft en paus i sökandet, visst är jag intresserad av allt som gäller släkten Portin, dit även jag hör. Så om du känner personer som kan ha information till mej är jag verkligen tacksam!
-Klimma-

Pekka Hiltunen
11.12.15, 00:44
Hej jag har haft en pausdet har även jag hållit på att göradit även jag hördet heter "osoitetoimisto" på finska. Det är bara att ringa åt honom - jag kan vara säker på att han, som är långt bårta ifrån sin familj i synnerhet blir glad över att höra någonting om den.
PH