PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Cairenius-Carpaeus- Renvall


Mariasparf
02.06.08, 07:26
Huomasin Renvall keskustelun , mutta en sinne osaa nyt sanoa mitään koska itselläni on tämä epävarma juttu eli pariskunnan tiedoissa kysymyksiä :
Cairenius , Anders Simonpoika / Halikon lukkari 1750-84
s.17.11.1730 Turku , Kimalainen k. 24.02.1800 Halikko
+ 28.12.1750 Halikko Christina Henriksdr.Carpaeus
s. 07.01.1728 Paimio,Suppa k. 25.08.1808 Halikko

Carpaeus Henrikiltä en löytänyt tytärtä jolla Cairenius - niminen mies - vai oliko Christina aviossa kaksi kertaa? Ymmärsin Henrikin isäksi Nils Karpin ?
Christina Maria oli jossain sukututkimuksessa , mutta eri mies.

Tällä ko. pariskunnalla pitäisi olla mm. poika Jakob Andersson Cairenius s. 1754 + puoliso Ebba Ljungberg ja heillä tytär Angeta Cornelia s.04.04.1796 k.17.11.1835 + II- puoliso Henrik Renvall s. 23.08.1787 Halikko k. 1831

Sitten päädyin Thorsten Thure Renvalliin jne.

Rehellisesti : harrastelijan rakennelma jossa yhdistetty tietoja eri kohteista netissä. Alan horjua heti päätelmissäni mikäli joissakin esipolvitiedoissa on jätetty pois tutkijan sukuun kuulumaton puoliso tai muut lapset. Nyt teen vain ketjut jossa perhetiedot kokonaisia , mutta ei tässä vaiheessa laajennuksia sivulle.

Mariasparf

Aarne Stadius
02.06.08, 11:26
Christina Carpaeus oli tietääkseni vain naimisissa Anders Caireniuksen kanssa. Henric Carpaeuksen isä oli Simon Nicolai Carpaeus, jonka isä oli Nils Karpi.
Agneta Cornelia Caireniuksen syntymä on minulla erilainen, eli 21.5.1790 Maskun pappila. Äiti oli Johanna Sophia Borenius joka kuoli seuraavana vuonna 1791. Jacob Cairenius meni uudelleen naimisiin 12.1.1792 Ebba Liungbergin kanssa, mutta kuoli itse 7.12.1792, eli Agnetan syntymä v. 1796 ei oikein vaikuta mahdolliselta.

Oma esiäitini on Jacobin ja Ebban ainoa yhteinen lapsi Magdalena, s. 20.10.1792 Maskun pappila.

Terveisin, Aarne Stadius

Turunmaa
02.06.08, 17:40
Huomasin Renvall keskustelun , mutta en sinne osaa nyt sanoa mitään koska itselläni on tämä epävarma juttu eli pariskunnan tiedoissa kysymyksiä :

Tällä ko. pariskunnalla pitäisi olla mm. poika Jakob Andersson Cairenius s. 1754 + puoliso Ebba Ljungberg ja heillä tytär Angeta Cornelia s.04.04.1796 k.17.11.1835 + II- puoliso Henrik Renvall s. 23.08.1787 Halikko k. 1831

Sitten päädyin Thorsten Thure Renvalliin jne.
Mariasparf


Agnetan syntymäaika Jacob Caireniuksen ensimmäisestä liitosta:
21.5.1790 23.5.1790 Prästegd: kyrkoh: Jacob Cairenius Joh: Soph: Borenia Agneta Cornelia
Agnetan 1. puoliso Claes Anders Björnram, josta avioero ja 2. puoliso 30.01.1816 Henrik Renvall

Mariasparf
02.06.08, 18:55
Kiitos , tuhannesti !
Erikoinen tilanne . Minulla oli alunperin sellainen käsitys , että Borenius oli Agnetan äiti , mutta erään julkaisun perusteella minua oikaistiin ja pyyhin koko Boreniuksen esipolvilistat pois sukuun kuulumattomina. Onneksi säilytin ne kuitenkin koneella - sellaiseksihan sukuja tutkivat tulevat. Se , että tein nämä kaivaukset vielä ystävälleni jonka esipolvilinjasta on kysymys ...ja jouduin perumaan ...oli aika noloa. No, nyt on homma varmalla pohjalla kahden " todistajan" vahvistamana.

Mariasparf

Turunmaa
02.06.08, 20:18
28.12.1750 Halikko Christina Henriksdr.Carpaeus
s. 07.01.1728 Paimio,Suppa k. 25.08.1808 Halikko

Mariasparf

En tiedä Christina Carpaeuksen syntymäpaikkaa (Turku?), äiti on Maria Gustafsdotter s.04.06.1700
Cairenius-sukututkimuksen ja Halikon rippikirjan mukaan syntymäaika on kuitenkin 1.4.1728, joten Paimiossa syntynyt torpparin tytär lienee väärin.

http://www.sukuhistoria.fi/sshy/kirjat/Kirkonkirjat/halikko/rippikirja_1803-1808_jk302/36.htm (http://www.sukuhistoria.fi/sshy/kirjat/Kirkonkirjat/halikko/rippikirja_1803-1808_jk302/36.htm)

Ystävällisin terveisin

Raila

Seppo Niinioja
03.06.08, 09:23
En tiedä Christina Carpaeuksen syntymäpaikkaa (Turku?), äiti on Maria Gustafsdotter s.04.06.1700
Cairenius-sukututkimuksen ja Halikon rippikirjan mukaan syntymäaika on kuitenkin 1.4.1728, joten Paimiossa syntynyt torpparin tytär lienee väärin.

http://www.sukuhistoria.fi/sshy/kirjat/Kirkonkirjat/halikko/rippikirja_1803-1808_jk302/36.htm (http://www.sukuhistoria.fi/sshy/kirjat/Kirkonkirjat/halikko/rippikirja_1803-1808_jk302/36.htm)

Ystävällisin terveisin

Raila

Hei!

Olen vähän penkonut Carpaeuksia aikanaan ja nyt vähän lisää. Tähän hätään en ehdi enempää kirjoittaa, mutta kysyisin, mikä on mainitsemasi Cairenius-sukututkimus. Jos se on täällä kerrottu, pyydän anteeksi.

t. Seppo Niinioja

Turunmaa
03.06.08, 12:07
Hei!

Olen vähän penkonut Carpaeuksia aikanaan ja nyt vähän lisää. Tähän hätään en ehdi enempää kirjoittaa, mutta kysyisin, mikä on mainitsemasi Cairenius-sukututkimus. Jos se on täällä kerrottu, pyydän anteeksi.

t. Seppo Niinioja



Seppo hei,

Tämän tiesitkin, että on olemassa pieni tutkimus Genoksessa:
Puustinen, V. I., Cairenius-suvusta. 1954:42-48.

Olen joskus myös lainannut jonkinlaisen Cairenius/Carpaeus-tutkimuksen Salon Seudun Sukututkijoilta.
En enää muista tekijää (mies?), enkä nyt pikahaulla löytänyt tietoa jäsentiedoitteistakaan.
Ehkä joku aktiivi seuran jäsen muistaisi.
http://suvut.genealogia.fi/sssry/index.htm (http://suvut.genealogia.fi/sssry/index.htm)

Katso myös yo. osoitteen tietopankkiosiosta juttu:
Vanha hautakivi
Artikkeli on julkaistu jäsentiedotteessa 1/2005. Kirjoittaja Annikki Linden.
Annikin tiedot löytyvät SSS-sukututkijaluettelosta.

Raila

Mariasparf
03.06.08, 15:52
Sepolle !
"Pois pyyhityt " - tein tavallaan toisen käden tiedon perusteella . Itse en julkaisua ole nähnyt . Sitä ei ole julkaistu netissä enkä tiedä tekijää. Liittyy kaukaiseen menneisyyteen joten kukaan taatusti tällä eikä muillakaan palstoilla ei ole ollut asialla.
Olin saanut aikaisemmin kyllä uusia tietoja , mutta hukannut ne huonona koneen käyttäjänä joten en voinut niistä tarkistaa .
Sorry - olin hätäinen - mitäpä auttaa moittia toisten lipsahduksia . Paras vain olla tarkempi itse.
Yhdessä setvien asiat kuitenkin selviävät. Kiitos kaikille!

Mariasparf

Marilai
14.10.15, 11:34
Olen näinä päivinä vasta törmännyt lähisuvussa Vendla Vilhelmina Caireniukseen s. 13.8.1888 Uskelassa. Onkohan samaa sukua kun tässä käydyssä viestiketjussa muutaman vuoden takaa? t. Marita

Turunmaa
15.10.15, 08:59
Olen näinä päivinä vasta törmännyt lähisuvussa Vendla Vilhelmina Caireniukseen s. 13.8.1888 Uskelassa. Onkohan samaa sukua kun tässä käydyssä viestiketjussa muutaman vuoden takaa? t. Marita

On samaa sukua.
Esipolvissa lähtöhenkilönä
*9.1.1787 11.1.1787 Kyrkoby Klockar:n Johan Cairenius Lisa Lindholm Susanna

Marilai
15.10.15, 11:53
Kiitokset! t. Marita

HelliH
07.12.15, 10:05
Tungen nyt itsenikin tähän keskustelu ketjuun mukaan. Omat juureni lähtevät Anders Cairenius s. 1730 ja Kristiina Carpaeus:sen tyttärestä.

Julkaisulla varmaankin tarkoitetaan Ahti Mäkisen toimittamaa vihkosta: Cairenius-suvusta vuodesta 1670 alkaen. Julkaisu on kulunut käsissäni vuosien varrella, siinä on paljon puutteellisuuksia ja virheitäkin (no, missä julkaisussa ei nyt olisi!)

Tiedossani on pari muutakin suvun jälkeläistä, jotka tutkivat sukuaan. Olisi mielenkiintoista saada yhteys muihinkin. Ehkä löytyisi jotain jaettavaa!

Suvun jälkeläiset ovat likkuuneet kauskin kotiseudultaan ja monen matka on ollut hyvinkin mutkainen tie.

Marilai
10.12.15, 15:28
Hei. Puussani on Johan Henriksson Cairenius k. 1739 ja Venla Cairenius (s&k?). Ovatko sukua? Molemmat lienevät eläneet muutaman kymmenen vuoden etäisyydellä toisistaan. Ajan puute itselläni tutkimuksessa hankalinta. Erityisesti Venlan tiedot kiinnostavat, koska hän olisi sukulaisena suora esivanhempi perheemme miniälle.