PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Johan Jakob Kanniainen Getaan 1.2.1910


Piitulainen
24.11.14, 18:50
Nyt on mummun serkku hukassa ja tyystin kadonnut.

Merimies Johan Jakob Kanniainen (s. Limingassa 15.7.1887) muutti yksin Oulujoelta 1.2.1910 Getan kappeliseurakuntaan.

Sen jälkeen hänestä ei ole tietoa, mutta tarina kertoo hänen perillisiään olevan Tammisaaren seudulla.

Voisiko olla joutunut Ruotsin puolelle, ammatti huomioon ottaen?
Mistä lähden kaivamaan? Kirkonkirjoja ei tuolta ajalta ole netissä ja asun Oulussa.

Ingemar Ekman
29.11.14, 23:54
Enligt boken "Familjer och gårdar i Saltvik" av Håkan Skogsjö inflyttade Johan Jakob Kanniainen 1923 från Geta till Ödkarby Saltvik med sin familj.
Han var gift med Augusta Charlotta Andersson född 21 maj 1868 i Houtskär och de hade en son Alvar född 1910 i Geta och en dotter Linnea född 1911 i Geta. Sonen Alvars familj finns i boken "Familjer och Gårdar i Sund" och har 3 döttrar. Kan sända dig mer information som privat meddelande på svenska eller engelska.
ingemar_ekman (at) hotmail.com

Piitulainen
30.11.14, 13:38
Tusen tack, Ingemar

Jag förmedlar det här till släktforskaren som blir glad över din informationen. Han eller jag själv kontaktar dig senare.

Mvh

Pirjo Mettovaara/
Esko Haapala

Ingemar Ekman
30.11.14, 13:49
Hej, Jag märkte på cd-skivan Sveriges Befolkning 1970 att en sondotter var gift 1957 och bosatt i Täby Stockholm, men flyttat tillbaka till Åland och bosatta i Hammarland.
MVH Ingemar

Piitulainen
30.11.14, 14:16
Tackar igen, Ingemar!

- mvh pm