PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Kopioi ja liimaa


Tillander
07.07.07, 11:09
Olin aikeissa lähettää vastaus erääseen aiheeseen, jossa olisin käyttänyt omassa word-tekstissä olevan tekstinpätkän. Yllätyin kuin tuttua "liimaa"- toimintaa ei löytynyt, eikä yleinen "liimaa" (PASTE) CTRL-V näppäinyhdistelmä toiminut. Onko todella näin? Pitääkö aina näppäillä kaikki tekstit uutena?

Tuiju Olsio
07.07.07, 11:56
Kyllä mnä ainakin onnistuin leikkaamaan ja liimaamaan CTRL (Strg minun koneessani) ja C ja CTRL ja V näppäinyhdistelmällä.

Näin kopion sinun tekstisi edelliesestä viestistä tähän ja laitoin lainausmerkit ympärille ja muutin kursiiviseksi:
"Olin aikeissa lähettää vastaus erääseen aiheeseen, jossa olisin käyttänyt omassa word-tekstissä olevan tekstinpätkän. Yllätyin kuin tuttua "liimaa"- toimintaa ei löytynyt, eikä yleinen "liimaa" (PASTE) CTRL-V näppäinyhdistelmä toiminut. Onko todella näin? Pitääkö aina näppäillä kaikki tekstit uutena?"

Olisin voinut kopioida ihan mistä vain tekstiä tähän, myös Word-tekstistä. Kokeileppa uudestaan.

Tillander
07.07.07, 12:15
Kiitos, Tuiju. Jostain syystä ei toiminut eka kerralla, mutta nyt toimi - jopa niin hyvin että kirjallisuusviitekin tuli automaattisesti, kun se oli alkuperäistekstissä loppuviitteenä. Tulos on aiheessa "Jyvärenki".

Maisa M
07.07.07, 12:52
Kyllä mnä ainakin onnistuin leikkaamaan ja liimaamaan CTRL (Strg minun koneessani) ja C ja CTRL ja V näppäinyhdistelmällä.

Näin kopion sinun tekstisi edelliesestä viestistä tähän ja laitoin lainausmerkit ympärille ja muutin kursiiviseksi:
"Olin aikeissa lähettää vastaus erääseen aiheeseen, jossa olisin käyttänyt omassa word-tekstissä olevan tekstinpätkän. Yllätyin kuin tuttua "liimaa"- toimintaa ei löytynyt, eikä yleinen "liimaa" (PASTE) CTRL-V näppäinyhdistelmä toiminut. Onko todella näin? Pitääkö aina näppäillä kaikki tekstit uutena?"

Olisin voinut kopioida ihan mistä vain tekstiä tähän, myös Word-tekstistä. Kokeileppa uudestaan.

Tuiju, kiitos minunkin puolestani! En tiennyt tai joskus ehkä poikani on maininnut tämän neuvomasi keinon, sillä olen aina käyttänyt tuota muokkaus-kohtaa, jossa selvästi sanotaan, kopioi ja liitä tai copy ja paste.

yst. terv.
Maisa M

Tuiju Olsio
07.07.07, 12:57
Tuiju, kiitos minunkin puolestani! En tiennyt tai joskus ehkä poikani on maininnut tämän neuvomasi keinon, sillä olen aina käyttänyt tuota muokkaus-kohtaa, jossa selvästi sanotaan, kopioi ja liitä tai copy ja paste.

yst. terv.
Maisa MJuu, noista pojista on näissä asioissa iso apu :). Minäkin sain tämän ohjeen pojaltani. On paljon nopeampi suorittaa kuin hiirellä kopioida ja liittää.

Julle
11.07.07, 17:32
Niinpä niin. Kopioi ja liitä onnistuu hiiren oikeallakin korvalla, mutta vain silloin kun molemmat asiakirjat ovat auki. Tästä ei muuten huomauteta missään Windowsin ohjeissa ja tottakai se on vaikea aloittelijan ymmärtää. Miksei, miksei se onnistu, mutta nythän se onnistui! Ne CTRL-C ja CTRL-V ovat DOSin muinaisia komentosarjoja ja tarkoitettu tenniskyynärpäävaivasta kärsiville. Turha sitä on muistiaan vanhan rasittaa turhalla tiedolla!

Oppia ikä kaikki!

admin
11.07.07, 17:39
Olin aikeissa lähettää vastaus erääseen aiheeseen, jossa olisin käyttänyt omassa word-tekstissä olevan tekstinpätkän. Yllätyin kuin tuttua "liimaa"- toimintaa ei löytynyt, eikä yleinen "liimaa" (PASTE) CTRL-V näppäinyhdistelmä toiminut. Onko todella näin? Pitääkö aina näppäillä kaikki tekstit uutena?

Esim. Word teksteissä on se paha piirre että siinä on kopioitaessa myös mukana muotoilu, eli ei ole pelkästään merkit mukana.

Mikäli kopiointi ei onnistu - poistakaa Wordissä tyylit ja lihavointi, kursivointi ym. korostukset ennen kopiointia.