PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Sukujutut kahdella eri koneella?


Gene
02.04.14, 12:31
Onko kukaan kehittänyt toimivaa järjestelmää kahden koneen loukkuun jääneelle? Pyöräilykauden alettua ei viitsisi kuljettaa työkonetta kotiin ainakaan niinä iltoina, jolloin ainut tarve olisi sukuselvitykset. Varmasti .idx-tiedostot voisi kopioida vaikka muistitikulle ja siirtää kerta toisensa jälkeen koneelta toiselle, mutta pidemmän päälle tässä voi tapahtua vahinkoja. Myös kuvat-kansio pitäisi siirtää, jos sinne lisäilee jotain. Onko kukaan onnistunut ajamaan Sukujuttuja niin, että idx-tiedostot ovat pysyvästi ulkoisessa muistissa tai vaikkapa dropboxissa?

Hannu Hellsten
02.04.14, 12:43
Facebookin Harrastuksena sukututkimus -ryhmässä on tuosta dropbox-ideasta ollut keskustelua. Ilmeisesti myös toimii, itse en ole kokeillut.

ristojohannes
02.04.14, 13:32
Minä olen kahden koneen loukussa ollut kauan.
Pöytäkone on ns. pääkone. Läppäri on arkistossa käytössä oleva kone.Näitten koneiden välillä olen tietoja siirtänyt (ehkä satoja kertoja) muistitikulla, eikä koskaan ole ollut mitään ongelmia. Kahdella muistitikulla vuorotellen, näin varmuuskopiot ovat kahdella tikulla, kolmantena läppäri.
Se täytyy pitää mielessä, että toinen kone ns. pääkone, muuten voi tulla sekaannuksia.

Juha Rönkkö
29.04.14, 21:21
Ainakin ulkoinen usb kiintolevy on toimiva ja suht kätevä ratkaisu.