PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Sortavalan maalaiskunnan Kupiaiset


Hannu Heiskanen
02.05.08, 11:12
Tervehdys!

Olen tekemässä pienimuotoista sukukirjaa Sortavalan maalaiskunnassa aikoinaan eläneistä Kupiaisista (äitini suku). Tietoja minulla on kasassa yhteensä 742 paikkakunnalta peräisin olevasta Kupiaisesta, heidän puolisostaan ja jälkeläisestään.

Sukuhaaroja olen löytänyt kaksi, ne risteävät keskenään, mutta lähtöhenkilöiden yhteyttä en ole saanut varmistettua toisiinsa nähden. Lähtöhenkilöt ovat:
Haara1; Antti Kupiainen (s. 15.11.1707 Sortavalan mlk. Ilomäki),
Haara 2; Antti Kupiainen (s. n.1756-57 Sortavalan mlk.).
Ne hajatiedot jotka olen saanut 1600-luvulta (esim. Käkisalmen läänin tuomiokirjat) tukevat teoriaani, että Kupiaiset ovat muuttaneet seudulle lännempää, ehkäpä Uukuniemen-Kesälahden suunnasta 1600-1700-lukujen vaihteessa, koska ko. asiakirjoissa ei esiinny yhtään Kupiaista Sortavalasta, sen maalaiskunnasta eikä Kuokkaniemen ja Ilomäen kylästä. Kyseisissä pitäjissä taas esiintyy erityisen runsaslukuinen Kupiais populaatio...

Olisin erittäin ilahtunut, mikäli jollain olisi lisävalaistusta asiaan. Annan myös auliisti omia tietojani Kupiais-tutkijoiden käyttöön, mikäli vain voin olla jotenkin avuksi.

T:Hannu H

louise80
09.06.09, 19:08
hei!

Minulla ei ole valaista sinua, itseltäkin on Kupiaiset hakusessa.

Minun äidin äidin vanhemmat ovat juuri tuolta Sortavalasta, mutta minulla on vain seuraavat tiedot:

Juho Kupiainen
vaimo Marja Kupiainen s.18.7.1887 k.28.6.1966

tähän on tyssännyt minun tietouteni heistä, ovatkohan samaa sukua?
Kuvakin on heistä mutta ei muuta:(

Hannu Heiskanen
09.06.09, 19:56
Juu, kirjani valmistui viime kesänä. Juho Kupiaisia siinä on kaksi, mutta kumpikaan ei täsmää tuohon Marjaan. Onko tuo mainitsemasi Marja Kupiainen omaa sukuaan Kupiainen?

louise80
09.06.09, 20:00
Ei ole omaa sukua Kupiainen, Marja siis. Tuntuu jotenkin lohduttomalle etsiskellä tietoa tuon tietomään pohjalta.

louise80
09.06.09, 20:04
Sain juuri tietää että kysiset isovanhemmat ovatkin Suistamolta kotoisin eikä sortavalasta, oli eräs henkilö sekoittanut paikat keskenään :confused:

Hannu Heiskanen
09.06.09, 20:21
OK, silloin ei löydy multa apuja. Olen keskittynyt vain Sortavalan mlk:hon.

louise80
09.06.09, 20:24
Kiitokset kuitenkin vaivannäöstä.
Etsinnät siis jatkukoon.