PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Saukkonen | Muurajärven kylä, Saukkola. Klementti (Clement) Saukkonen


Annikki A
30.04.08, 14:19
Ylä-Muuramen Saukkolan talon isännäksi kirjattiin Klementti Saukkonen vuodesta 1562. Tiedossani on Clement Michelsson, s. 1724, kuoli v. 1790 - 1798? Muurajärven kylä, Saukkola, vaimo Lisa Josephsdotter, s. 1710, kuoli 1785. Miten rakentuu yhteys Clement Michelssonin ja Klementti (Clement) Saukkolan kesken? Oliko Clement Michelsson isä mahdollisesti Mikko Klementinpoika Saukkolan isäntä vuosina 1727 - 1746, puoliso Liisa? Tästäkin on vielä matkaa vuoteen 1562 Klementti Saukkoseen?!

Maisa
02.05.08, 11:38
Olen odottanut kieli pitkällä, että löytyisi joku Saukkosten suvun tutkija, joka vastaisi kysymykseesi. Minä en siihen pysty. Ainoa tieto minulla Saukkosten talosta on tuo Suur-Jämsän historian isäntäluettelo. Sen paikkansapitävyys on tuntematon.

Olen kiinnostunut Saukkosista oman sukulinjani kautta. Minun reitti sinne on Varsanviidan talon ja Tapanin talon kautta. Tapanin isäntäluettelossa on myös ajanjaksossa katko, johtuen varmaan isosta vihasta. Senkään sukulinjaa en ole tarkastanut vielä.

Maisa

Annikki A
02.05.08, 17:08
Minulla on Lauri Koskisen vuonna 1970 laatima sukututkimus Koskisen suvusta, siinä on tietoa Muuramen kylän taloista. Olen itsekin syntynyt Korpilahdella. Äitini äiti oli Koskisia ja äitini isä oli Niemisiä, molemmat suvut
pyörivät Muurame, Muurajärvi, Saukkola akselilla. Niemisten sukua olen yritänyt itse selvittää, joka menee Saukkolan ja Hallamäen taloihin. Voisin laittaa sinulle tietoja, jos lähettäisit sähköpostiosoitteesi.
annikki.ahonen*hotmail.com