PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Samsung 10.1 3 G yhteydellä, kokemuksia?


Kovanen
20.01.14, 19:25
Tervehdys!

Onko ja minkälaisia kokemuksia Sukusovellusten toimivuudesta Samsung I Pad 10.1 3 G laitteella ja yhteydellä?

Sain hiljakkoin tuon mainitsemani uuden "leikkivälineen" ja opettelen sen käyttöä.

Käyttöjärjestelmä on Android, joten se ei ole yhteensopiva Windowsin kanssa, esim. Sukujutut ei toimi tässä laitteessa.

Mikä sukusovellus kannattaisi valita?

Terveisin Eila

Kovanen
23.01.14, 21:01
Tervehdys!

Taisin saada tartutettua sukututkijakipinän tyttären tyttäreeni 16 v. Hän on opastanut minua I Padin käytössä ja nyt tutkailemme yhdessä laitteelle sopivia sukusovelluksia. Tyttärellä on laitteeni kanssa yhteensopiva puhelin, johon hän oli asentanut saman version, minkä laitoimme yhdessä koneelleni.

Olisihan tuo hienoa, että saisin kokoamani homman jatkossa hyötykäyttöön ja tulevaisuudessakin vielä jalostukseen. Olen todella iloinen, jos tekemälleni pohjatyölle saan jatkajan eikä työni tulokset mene hukkaan.

Terveiset Kainuun meren rannalta - 28 asteen pakkasesta,

Eila

admin
24.01.14, 15:45
Tervehdys!

Onko ja minkälaisia kokemuksia Sukusovellusten toimivuudesta Samsung I Pad 10.1 3 G laitteella ja yhteydellä?

Sain hiljakkoin tuon mainitsemani uuden "leikkivälineen" ja opettelen sen käyttöä.

Käyttöjärjestelmä on Android, joten se ei ole yhteensopiva Windowsin kanssa, esim. Sukujutut ei toimi tässä laitteessa.

Mikä sukusovellus kannattaisi valita?

Mainitset että laite on "Samsung I Pad...". Ettei synny väärinkäsityksiä "iPad" niminen tablet -tietokone on Applen iPad joiden käyttöjärjestelmä on iOS - sensijaan Samsung nimiset ovat niitä Android -pohjaisia tabletteja.

iOS laitteille (iPad, iPhone) löytyy useampi käyttökelpoinen sukututkismusohjelma jos vierailee laitteen "App Store" kauppapaikassa. Löytyy ilmaisia, muutaman euron maksavia. Löytyy sellaisia jotka hyödyntävät verkossa olevia omia tietokantoja, MyHeritage kantoja, Ancestry.com -kantoja jne. RootsMagic tiedostoja, Reunion tiedostoja ...

Itse käytän Reunion for iPad sovellusta joka mukavasti toimii yhdessä koneessani olevan päätiedoston kanssa - eli voin lisätä tietoja "matkalla" ja päivitää päätiedoston kun pääsen kotiin.

Samsungin vastaavista ohjelmista joku muu saa kertoa.

- Hasse

Nina
24.01.14, 16:13
Laittaisin tuon i padin tilalle galaxy tabin. Silloin lienee on oikea laite :)

Kovanen
24.01.14, 17:18
Tervehdys!

Kaunis kiitos korjauksistanne laitteen nimen suhteen. Empä juuri nyt varmuudella keksi mistä tuon "I Padin" tempasin. Aikanaan tutkailin eri vaihtoehtoja ja näyttää siltä, että olen sekoittanut laitteiden nimiä.

Tarkistin asian Dna:n verkkosivuilta ja laitteen oikea nimi on: Samsung Galaxy Tab 3 10.1 3G. Pahoittelen kömmähdystäni.

Terveisin Eila

Otso Havu
25.01.14, 08:37
http://news.legacyfamilytree.com/legacy_news/2014/01/legacy-family-tree-8-on-your-phone-or-tablet.html n 10 eur; http://www.legacyfamilytree.com/DownloadLegacy.asp legacy 8 n 30 usd