PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Uudet viestit


Erkki A Tikkanen
05.01.14, 20:19
Toimiiko muilla Uudet viestit -nappula oikein?
Minulle tuli kuvan mukainen ilmoitus :confused:

KinnunKinnu
05.01.14, 20:31
Toimii hyvin

Erkki A Tikkanen
05.01.14, 20:52
Toimii hyvin

Taitaa olla täällä napapiirillä langat huurussa :cool:

eeva häkkinen
05.01.14, 22:21
Kokeilitko painaa kahdesti? Mulla tulee tuo joillain selaimilla, mutta toisella klikkauksella löytyy uusia mainiosti viestejä.

Erkki A Tikkanen
05.01.14, 23:24
Kokeilitko painaa kahdesti? Mulla tulee tuo joillain selaimilla, mutta toisella klikkauksella löytyy uusia mainiosti viestejä.

Ei toimi mitenkään :mad:

Amateur
05.01.14, 23:54
Entä jos kirjautuu ulos ja katsoo päivän viestejä? Onko sekin mykkänä?

marjatellervo
06.01.14, 00:14
Virheilmoitus vaikuttaa "etsi" -toiminnon ilmoitukselta. Palkissa "etsi" ja "uudet viestit" ovat vierekkäin.

Erkki A Tikkanen
06.01.14, 00:45
Kirjauduin ulos, boottasin koneenkin, ei muutosta. Etsi ja Uudet viestit ovat toki vierekkäin ja jostain syystä tuo Uudet viestit lakkasi eilen toimimasta. Ei ymmärrä:confused:
Suurin ihmetykseni on, että miksi vain minun koneessani on näin, kun kerran muilla tuntuu toimivan niin kuin pitääkin, kuten minullakin eiliseen.

marttin
06.01.14, 08:52
Minulla lakkasi toimimasta viime syksynä ja tulee sama viesti, kun käytän IE-selainta. Siihen asti toimi, enkä ollut tehnyt koneelle mitään muutoksia. Firefoxilla toimii.

Hannu Hellsten
06.01.14, 15:11
Uudet viestit nappulan toiminta on minulla satunnaista. Käytän Operaa ja joskus menee ihan hyvin, tosinaan ei tule mitään. Mutta kun otan Navigointi-napin takaa päivän viestit, niin avot, siellähän on pino uusiaa viestejä. Mutta kun tämän tietää niin eihän se paljon haittaa.

Erkki A Tikkanen
06.01.14, 17:33
Uudet viestit nappulan toiminta on minulla satunnaista. Käytän Operaa ja joskus menee ihan hyvin, tosinaan ei tule mitään. Mutta kun otan Navigointi-napin takaa päivän viestit, niin avot, siellähän on pino uusiaa viestejä. Mutta kun tämän tietää niin eihän se paljon haittaa.

Minulla selaimena on IE, ja sillä ei näköjään toimi. Johtunee siitä ilmeisesti, että vaihdoin muuan päivä sitten uusimmaksi versioksi, eli versio 11. Ei ole sivurakennetta testattu uusimmalla versiolla. Silloin lakkasi nimittäin tuo "Uudet viestit" toimimasta.

Minä en saa mitenkään näköjään ulos päivänkään viestejä, vaan pitää joka alafoorumi käydä läpi yksitellen, en saa siis mitään listaa ulos. Sanoisinko, että suhteellisen tympeää.:(

Eihän sitä nyt selainta viitsisi vaihtaa tämän takia, kun on IE ollut koko ajan käytössä jo niin kauan, että en edes muista. Netissä kun olen ollut jo 80-luvulta ja DOS-ajoista lähtien.:cool:

Jokkel
07.01.14, 08:15
Tämä IE 11 saattaa aiheuttaa muitakin satunnaisia ongelmia - varsinkin win7 versiosssa. Pienoisohjelmat saattavat hävitä näytöltä jne.

Win 8 ei ehkä olekkaan käynyt kaupaksi toivotulla tavalla?

Kannattaa poistaa IE:n päivitys updaten avulla.

Jorma
07.01.14, 10:23
Tuossapa saatta olla selitys miksi vaarin koneelta hävisivät kaikki (tärkeät) pienoisohjelmat. Eikä mikrotukihlö saanut niitä takaisin... minulta tuo updatehomma ei taida onnistua. Omassa koneessa olen pärjännyt koska en tykkää ie:sta, mahtaa olla mulla ikivanha versio, pienoisohjelmat toimivat.
T: jorma

Erkki A Tikkanen
07.01.14, 13:18
Jep, työkoneeltani testasin ja siinä on vielä IE 8 ja jopa Windows-versiokin XP, ja Uudet viestit toimii niinkuin pitääkin. Eli pitää ilmeisesti poistaa tuo 11 käytöstä, koska siitä ei näköjään ole mitään hyötyä, enemmänkin vain haittaa. :mad:

PVuorio
08.01.14, 10:32
Tämä IE 11 saattaa aiheuttaa muitakin satunnaisia ongelmia - varsinkin win7 versiosssa. Pienoisohjelmat saattavat hävitä näytöltä jne.

Win 8 ei ehkä olekkaan käynyt kaupaksi toivotulla tavalla?

Kannattaa poistaa IE:n päivitys updaten avulla.


Microsoft ilmoittelee näin:

Pienoisohjelmat on lopetettu

Sivustossamme ei ole enää saatavilla pienoisohjelmia, koska Windowsin sivupalkissa Windows 7:ssä ja Windows Vistassa on vakavia tietoturva-aukkoja. Microsoft on poistanut tämän ominaisuuden Windowsin uudemmista versioista. Pienoisohjelmia voitaisiin käyttää tietokoneesi vahingoittamiseen, tietokoneen tiedostojen käyttämiseen, häiritsevän sisällön näyttämiseen tai tietokoneen toiminnan muuttamiseen milloin tahansa. Pienoisohjelman avulla tietokoneesi voitaisiin jopa ottaa hallintaan. Jos olet huolissasi aiemmin lataamiesi pienoisohjelmien turvallisuudesta, lue lisätietoja pienoisohjelmista ja toimista, joilla voit suojata tietokonettasi.

Tuohan selittelee osan.
Sen sijaan tuo uudet viestit jne toimimattomuus ei johdu Microsoftista vaan näinen sivujen koodauksista. Kyllä nämä tällaiset sivut tulee tehdä selainohjelmiin sopiviksi eikä päinvastoin.

t Pertti Vuorio

Jokkel
08.01.14, 13:38
Microsoft ilmoittelee näin:

Pienoisohjelmat on lopetettu


Katsoitko myös tuon lainauksen alapuolella olevan tekstin? Se selittänee myös asian.

http://windows.microsoft.com/fi-FI/windows/gadgets

Kyllä häiriöt liittyvät Microsoftin markkinointiosaston temppuihin.


Tuohan selittelee osan.
Sen sijaan tuo uudet viestit jne toimimattomuus ei johdu Microsoftista vaan näinen sivujen koodauksista. Kyllä nämä tällaiset sivut tulee tehdä selainohjelmiin sopiviksi eikä päinvastoin.
t Pertti Vuorio

Kun selainohjelmat ovat ns. työkaluohjelmia, joten niiden tulee toimia sovittujen standardien mukaan tehtyjen sovellusten kanssa. Jos näin ei ole, on kysymys työkalun virheellisestä koodauksesta.

En ole lainkaan innostunut, kun MS:n myynti ei saavuta tavoitteita, he pyrkivät käymään minun kukkarollani.
Ovat jopa saaneet jotkut uskomaan, että näin tuleekin olla. :eek:

Kysymys oli IE11:n virheellisestä koodauksesta, joka ehkä aiheuttaa tähän foorumiohjelmaan toimimattomuutta.
Suosittelen edelleen IE11:n poistamista.

PVuorio
08.01.14, 16:17
Katsoitko myös tuon lainauksen alapuolella olevan tekstin? Se selittänee myös asian.

http://windows.microsoft.com/fi-FI/windows/gadgets


Kysymys oli IE11:n virheellisestä koodauksesta, joka ehkä aiheuttaa tähän foorumiohjelmaan toimimattomuutta.
Suosittelen edelleen IE11:n poistamista.

Ahaa, noinko. Ihmettelen kuitenkin vielä sen verran, että miksi tuon tapaista ongelmaa ei esiinny muualla kuin tälllä Bulletinin versiolla? Vaan antaapi asian olla miten vaan.

Pärjäillään kuitenkin

t Pertti Vuorio

Kaarlo Mikael
08.01.14, 20:08
Minulla ainakin w7 + ie11 on toimiva yhdistelmä.

Mikko Laaksonen

Kaarlo Mikael
09.01.14, 11:51
Iloa ei kestänyt pitkään. Yritys mennä googlen kautta ei myöskään onnistunut, mutta google chromen ja siellä olevan hakukoneen funmoodsin kautta kiertäen näyttää avaavan uudet viestit. Voi ........... Kuinkahan kauan jatkunee?

Mikko Laaksonen

PVuorio
09.01.14, 12:55
Hej

Joku viisas voisi ehkä vastata mikä merkitys lienee sillä, että tämän foorumin vBulletin versio on 3.6.7 ja nykyisin kaupitellaan 5-versiota jolle päivitys ei liene kauhean kallista.

t Pertti Vuorio

Antti Järvenpää
10.01.14, 23:20
Joillakin selaimilla uudet viestit nappula ei toimi kunnolla.

Tilanteeseen saattaa auttaa, kun tyhjentää selaimen historian ja laittaa
hakuriville seuraavan osoitteen.

http://suku.genealogia.fi/search.php?do=getnew

PVuorio
11.01.14, 01:33
Hej

Joskus on toiminut kun on tyhjentänyt välimuistin ym sekä käynnistänyt koneen täysin uudelleen. Tällöin on toiminut ekakerralla.

Ei nämä poppakonstit voi olla ainoa tapa. Kyllä hommassa joku mättää ja jossain on virhe, joka pitäisi jonkun asiaatuntevan toimikunnan/toimijan selvittää ja yrittää korjata. Pitäisikö seuran perustaa toimiva atk-, it- tai vastaava jaosto hoitamaan näitä asioita.

t Pertti Vuorio

Erkki A Tikkanen
11.01.14, 02:47
Hej

Joskus on toiminut kun on tyhjentänyt välimuistin ym sekä käynnistänyt koneen täysin uudelleen. Tällöin on toiminut ekakerralla.

Ei nämä poppakonstit voi olla ainoa tapa. Kyllä hommassa joku mättää ja jossain on virhe, joka pitäisi jonkun asiaatuntevan toimikunnan/toimijan selvittää ja yrittää korjata. Pitäisikö seuran perustaa toimiva atk-, it- tai vastaava jaosto hoitamaan näitä asioita.

t Pertti Vuorio

Kokeilin taas, toimi niinkuin pitääkin. :confused:
Aamulla ei toiminut. Enkä ole tehnyt vielä mitään korjauksia. Tosi outoa, sanoisin.

Päivi V.
11.01.14, 12:53
Tätä toimimattomuusongelmaa on käsitelty jo aikaisemminkin näissä viestiketjuissa

http://suku.genealogia.fi/showthread.php?t=27458

http://suku.genealogia.fi/showthread.php?t=17290

Tämän jälkimmäisen linkin viimeisen viestini ilo oli kovin lyhytaikainen. Luen nykyään Forumin viestit Firefoxilla. Korostan, että ongelma omalla kohdallani syntyi sen jälkeen, kun forumin serveri viime keväänä oli poissa käytöstä ja käynnistettiin uudestaan.

Päivi V.

PVuorio
12.01.14, 21:52
Hej

Ihmettelin tämän foorumin käyttämää vanhaa versiota vBulletin´ista. Taitaa olla onni tai viisautta, ettei ole päivitetty uudenpaan.
Kts.:
https://www.cert.fi/haavoittuvuudet/2013/haavoittuvuus-2013-129.html

t Pertti Vuorio

Pekka Hiltunen
16.01.14, 19:35
Järvenpään Antin kanssa olen samaa mieltä: selaimen asetuksista täytyisi poistaa näköjään kaikki muistitiedot selaimen päivityksen yhteydessä, siis myös kaikki valmiit tunnukset ja salasanat - jotka kait sitten on ensin kirjattava johonkin muistiin, kun kaikkien käyttämiensä foorumeitten yms. -sivujen tunnareita ja passwordeja ei välttämättä enää ole tuoreessa muistissa. Itse ryhdyin käyttämään Firefoxia (eli Netscapea) heti kohta Mosaicin jälkeen - ihan "omatekoisessa" eli osista kokoamassani 386:ssa - ennen kuin IE kehitettiinkään, ja siinä navigaattorissa sitten olen pysynyt ilman ongelmia.

Kannattaa tässä huomata tarkistaa, että on kirjautunut Foorumille, koska klikkaamalla Erkin linkiä minua pyydettiin kirjautumaan sisään, jotta pääsisin sitä hypertekstilinkkiä tarkastelemaan. Firefox osaa kirjoittaa tunnukseni ja salasani kirjautumiskohtaan, kunhan muistan tunnukseni 1. merkin.

Win 8 (8.1) on kehitetty lähinnä tabletteja ja Windows Phonea varten, ja nyt näyttää siltä, että aiempien versioitten läppäri- ja pöytäkonekäyttäjät on kokonaan unohdettu uusiutumattomana luonnonvarana. Ehdotan uuden IE-version heittämistä pihalle ohjauspaneelista ja palaamista entiseen. Luulen, että Windows Defender riittää suojaamaan mahdolliset tietosuoja-aukot, jos (eli kun) sellaisia entisessä selainversiossa esiintyy. Muutenkin olen sitä mieltä, ettei MS:n kokoluokan firmalla ole varaa tehdä ilmaista, mutta huonosti toimivaa virustorjunta-palomuuriohjelmaa; F-Securen ilmaisella nettiversiolla voi sitten ajaa koneen läpi muutamien kuukausien välein, jos muistaa.

Firefox on täyttänyt ainakin omat tarpeeni ja nopeaksikin sitä sanotaan. Add-Block -lisäosakin on saatavilla, jos lukee iltapäivälehtiä netissä... Eräs vaihtoehto on tietenkin antautautua kokonaan Microsoftin vietäväksi hankkimalla tabloidi ja opettelemalla klähmimään näpeillään ruutua sormet milloin missäkin tahmassa ja tatimassa - tangoonkin tarvitaan aina kaksi.

PH

Jokkel
17.01.14, 09:57
Voisin kirjoittaa saman tarinan kuin Pekka, 386-koneen kokoamisen mukaanottaen.

Moni väittää ettei ole koneessaan mitään muuttanut. Kuitenkin koneessa on automaattinen Update-toiminta päällä. Se on suositus, millä voi antautua MS:n vietäväksi.
Ongelmien "yht'äkkiä" ilmaantuessa, kannattaa valita "Windows Update" ja sieltä "Asennetut päivitykset".
Siellä kannattaa poistaa viimeisimmät päivitykset, ongelman ilmaantumispäivään asti. Tästä ei aiheudu mitään pelättävää haittaa koneen toiminnalle.
Sen jälkeen voi palauttaa päivitykset yksi kerrallaan, kunnes häiriö ilmenee. Jättämällä tämän "häirikön" asentamatta, ongelma on yleensä ratkaistu.
Tämä auttaa erityisesti kannettavissa koneissa, joissa yleensä on muokattu käyttöjärjestelmä.

pirkko hagman
04.02.14, 09:57
Mikä helpotus--- jollakulla toisellakaan "UUDET VIESTIT"- EI TOIMI!
Omalla taitamattomalla tumpuloinnillani olin itsesyytösten vallassa.

Jospa asia korjaantuu kun harmistuneita on useampia
t. P. H:man

admin
07.02.14, 11:45
Pieni testi...

Kokeilkaa jos Päivän viestit nyt näkyy ja toimii paremmin IE7 ja uudemmilla IE selaimilla. Yritin pakottaa näitä selaimia toimimaan ikäänkuin IE7:a.

Kertokaa miten menee tai jos aiheuttaa enemmän harmia kuin hyötyä. Koskaan ei tiedä pystyykö IE taaksepäin yhteensopivuuteen vaikka niin sanotaan...

- Hasse

Ossian
07.02.14, 11:58
Pieni testi...

Kokeilkaa jos Päivän viestit nyt näkyy ja toimii paremmin IE7 ja uudemmilla IE selaimilla. Yritin pakottaa näitä selaimia toimimaan ikäänkuin IE7:a.

Kertokaa miten menee tai jos aiheuttaa enemmän harmia kuin hyötyä. Koskaan ei tiedä pystyykö IE taaksepäin yhteensopivuuteen vaikka niin sanotaan...

- Hasse

Hei,

Minulla on Explorer 11 ja nyt näyttää toimivan. Suuret kiitokset Hasselle:)

Ystävällisesti
____________
Ossian Mesterton (http://www.mesterton.net)
of that (http://www.mesterton.net/kolmensuora.htm) Ilk

admin
07.02.14, 12:07
...katsotaan osaako IE8/IE9/IE10/... esittää koko sivusto oikein selaimien yhteensopivuus -moodissa.

Muuten - Explorerissa on omat asetukset siihen miten sivustoja pitää esittää uusissa selaimissa. Yksi ohjeista löytyy tässä (http://support.microsoft.com/kb/2536204). Kiitos Microsoft sekä IE -muutoksista että ohjeista...

Hei,

Minulla on Explorer 11 ja nyt näyttää toimivan. Suuret kiitokset Hasselle:)

Ystävällisesti
____________
Ossian Mesterton (http://www.mesterton.net)
of that (http://www.mesterton.net/kolmensuora.htm) Ilk

PVuorio
07.02.14, 12:10
Hej

Toimi ainakin tämän kerran. Hieno homma, kiitos.

t Pertti Vuorio

Päivi V.
07.02.14, 14:06
Näyttää toimivan täälläkin sekä Päivän viestit että Uudet viestit. Hyvä juttu :-)

Päivi V.

Päivi V.
07.02.14, 23:12
... mutta eipä toimi enäähttp://suku.genealogia.fi/images/icons/icon9.gif

Päivi V.

PVuorio
08.02.14, 00:30
Hej

Eipä niin...
Toiveita pidän yllä.

t Pertti Vuorio

pirkko hagman
08.02.14, 13:07
Hei,

Ilo oli tosiaankin ennenaikainen!
Minulla poistettiin koneelta selaimen historia ja kaikki näyttikin tulevan kohdalleen eli melkoinen suma viestejä oli tarjolla.
Lukaisin mielenkiintoisimmat, mahdollisesti omia tutkiskelujani liippaavat ja -- tapani mukaan--käytin palkkia " merkitse viestit luetuiksi".

Sittenpä ei enää luonnistunutkaan "uudet viestit"-osastoon pääsyni

t. Pirkko H:man

Päivi V.
09.02.14, 18:48
Tämä on kissa ja hiiri-leikkiä. Milloin aukeaa, milloin ei. Tänään taas yllättäen ainakin tämän kerran pääsin uusiin viesteihin IE9-selaimella.

Päivi V.

Isak Adolf J9
09.02.14, 22:40
Minulla on nyt ollut pari viikkoa uusi kannettava Lenovo (win 8.1 ja muut ohjelmistot täysin puukottamattomina) ja sen rinnalla vanha kannettava (XP).

Vanhassa toimii sekä "uudet viestit", että "päivän viestit", mutta ei tietenkään uudessa. Täysin sama viesti, josta muutkin ovat valittaneet, ilmestyy aina. Hakupyyntöä ei ole tulkittu oikein. Koska muut ohjelmistot toimivat "oikein", niin pitää kysyä, mikä osuus Suku Forumin käyttämästä ohjelmistosta ei ole ajan tasalla. Tästähän tässä on kysymys!!!

Iän myötä olen siirtynyt vanhasta insinööriajattelusta "miten tämä toimii?" poikani aikoinaan pienenä ollessaan minulle esittämän kysymyksen mukaiseen "miten tätä käytetään?" ajatteluun. En lähde Explorerin tai muun selaimen kanssa temppuiluun ja palaamaan vanhoille hylätyille poluille. Uusi kone sellaisenaan muokkaamattomana näyttää kullakin alaforumilla olevat uudet viestit erikseen kivuttomasti. Vaatii vain hieman enemmän kärsivällisyyttä selata kukin kiinnostava alaforum erikseen. Toisaalta vain ne alaforumit, joille on tullut uusia viestejä, tarvitsee selata.

On ilmeistä, että uudet käyttöjärjestelmät ja niiden vielä uudemmat versiot tulevat olemaan hetken päästä vallitsevia. Samalla niiden kanssa yhteensopivat tukiohjelmistot lisääntyvät aina vain. Vanha hyvä tapa puukottaa ohjelmisto vain itselle sopivaksi ja siten yleisesti käyttökelvottomaksi pitäisi meidän taaksepäin katsovien joukossakin hylätä.

Siksipä ehdotan, että joku ammattilainen katsoisi, mitä muutoksia (tai käyttöohjeita) "uudet viestit" ja "päivän viestit" toimintoihin pitää tehdä. Ja pitäisikö samalla miettiä ohjelmiston laajempaa päivittämistä.

Taisto Huhtelin

Juha
10.02.14, 09:47
Tuli mieleeni, että olettehan kaikki tietoisia "Päivän viestit" toiminnosta. Se toimii, vaikka ette olisi kirjautuneina forumille.

Toiminto näyttää viimeisen vuorokauden uudet viestit.


En lähde muusta kiistelemään, mutta forumin ylläpitäjillä on kymmenien vuosien kokemus tietokoneista ja niiden ohjelmistoista. Vapaaehtoistyöntekijät jakavat aikansa moneen eri asiaan ja tämän tapaiset ongelmat eivät ole niitä akuuteimpia.


Itselläni Uudet viestit toimii Safarilla, Chromella, IE:llä ja Mozillalla. Sen sijaan IE ja Mozilla -selaimilla ei löydy "Merkitse forumit luetuiksi" -toimintoa :)



Suomen Sukututkimusseura
Juha Vuorela
Suku Forumin mode

Isak Adolf J9
10.02.14, 19:46
Kyllä minulla ei toimi päivän viestit, kuten jo kerroin.

En lähde mihinkään muutostöihin tai pelaamaan selaimien kanssa. Kuten kirjeenvaihto osoittaa, jotkut selaimet toimii joskus, jotkut taas ei.

En epäile pitkää vanhaa kokemustanne. Sain kuitenkin kaivettua sen todellisen syyn esille. Vian korjaus ei kiinnosta.

Haluaisin kuitenkin vielä huomauttaa, että kokemus ja osaaminen ovat kaksi eri asiaa, erityisesti ohjelmistojen osalta. Pitkä kokemus on usein sama asia kuin vanhentunut osaaminen softamaailmassa.

Taisto Huhtelin

Juha
10.02.14, 20:22
en viitsi vastata henkilökohtaisiin loukkauksiisi, mutta ottanet yhteyttä adminiin. Vapaaehtoiseksi pääsee hänen kauttaan ja sen jälkeen tarvittaessa koodaamaan :)

admin
10.02.14, 23:28
Kyllä minulla ei toimi päivän viestit, kuten jo kerroin.

En lähde mihinkään muutostöihin tai pelaamaan selaimien kanssa. Kuten kirjeenvaihto osoittaa, jotkut selaimet toimii joskus, jotkut taas ei.

En epäile pitkää vanhaa kokemustanne. Sain kuitenkin kaivettua sen todellisen syyn esille. Vian korjaus ei kiinnosta.

Haluaisin kuitenkin vielä huomauttaa, että kokemus ja osaaminen ovat kaksi eri asiaa, erityisesti ohjelmistojen osalta. Pitkä kokemus on usein sama asia kuin vanhentunut osaaminen softamaailmassa.

Taisto Huhtelin

Tuntuuko nyt paremmalta kun pääsitte syyttelemään? :mad:

Jos Explorer 7:lla toimii mutta e8,9,10,11. ei aina niin onko vika täysin Suku Forumin puolella? Tarkista ja hyödynnä uusien selaimien "compatibility mode" asetuksia ennenkuin syyttelet osaamattomuudesta.

Sitä paitsi "uudet viestit" ei ole koskaan toiminut niin että "uudet" pysyvät listassa kovin pitkään. Viesti ei ole kovin pitkään uusi vaan niitä merkataan luetuiksi pahimmassa tapauksessa jo 15-20 minuutin kuluttua kirjautumisesta. "Näytä päivän viestit" sensijaan näyttää viimeisen 24 tunnin viestiketjumuutokset.

:mad:

Isak Adolf J9
12.02.14, 11:56
Jassoo, että tähän on tultu.

Pyydän nöyrästi anteeksi aiheuttamaani mielipahaa. Lupaan olla puuttumatta seuran asioihin tästä eteenpäin.

Kun nyt olen joutumassa syytettyjen penkille, eli koodaamaan, niin kerron viimeisen kerran, miksi toimin edellä havaitulla tavalla. Tiesin, että minulla on koneen vaihto edessä, joten seurasin keskustelua havaitusta ilmiöstä. Halusin nähdä, minkä verran yritystoiminnan pelisäännöt ovat mukana ohjelmiston yhteensopivuusongelman ratkaisussa.

Koneen vaihdon yhteydessä suoritin raportoimani pikkutestin. Tein suuren virheen kun julkisesti kerroin, että en hyväksy annettua korjausohjetta. Perun tämän julistukseni sovinnon saamiseksi ja mielipiteeni annetusta ohjeesta pidän tästä lähtien visusti lukkojen takana.

Osaltani case is closed seuraavaan jäsenmaksuun asti.

Taisto Huhtelin

jhaapasalo
14.02.14, 15:11
Hei! Kuinka tämän asian voisi vääntää rautalangasta? Mielestäni ongelman voisi ajatella (vertaan tätä auton käyttöön) näin:

1. Jos jarrupoljin hiljentää auton vauhtia sekä vanhassa että uudessa autossa, niin siitä ei voi päätellä, että koko auto toimii oikein. Samoin jos selaimessa toimii verkkopankki samoin sekä vanhassa että uudessa koneessa, niin siitä ei voi päätellä että tietokone toimii "oikein" SukuForum-nettisivulla.

2. Jos kaasupoljin (Windows 8.1/InternetExplorer) toimii niin, että auton nopeus ei kiihdy, koska kaasupoljin päättää pitää saman vauhdin kuin edellisellä kaasupolkimen painalluksella, niin moottori (SukuForum) ei voi asialle mitään.

Jos olen ymmärtänyt syyn SukuForumin "ongelman" oikein, niin se johtuu uuden IE:n viasta olla kertomatta, että "kaasupoljin" on eri asennossa kuin hetki sitten.