PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : DNA-testien kustannukset


hande53
20.12.13, 19:27
Paljonko olette käyttäneet rahaa testeihin? Itse olen ottanut ainoastaan FamilyFinderin hintaan 77€ ja siihen se taitaa jäädäkin. Jotkut käyttävät jopa 500-1000€, onko sijoitus kannattava?
FTDNA on kehittänyt oivan bisnesidean, jossa on vain yksi voittaja ja maksumiehinä tutkimukseen hurahtaneet tavalliset ihmiset. Toivottavasti olen väärässä.

Jaska
20.12.13, 23:36
Paljonko olette käyttäneet rahaa testeihin? Itse olen ottanut ainoastaan FamilyFinderin hintaan 77€ ja siihen se taitaa jäädäkin. Jotkut käyttävät jopa 500-1000€, onko sijoitus kannattava?
FTDNA on kehittänyt oivan bisnesidean, jossa on vain yksi voittaja ja maksumiehinä tutkimukseen hurahtaneet tavalliset ihmiset. Toivottavasti olen väärässä.
Olen teettänyt muutaman vuoden aikana isä- (67 markkeria, nyt odotan laajennusta 111:een markkeriin) ja äitilinjatestin (Full Sequence mtDNA) sekä Family Finderin, yhteensä kai vielä alle 500 euroa. Mutta perheenjäsenet ja yksi sponsori ovat jakaneet kustannuksia. Sukulaisethan hyötyvät myös, jos jaksaa laatia jotain selvityksiä geenitestien tuloksista.

Itse en olisi valmis maksamaan yhdestä testistä kovin montaa sataa. Mutta jos haluaa selvittää geeninsä, siitä pitää itse maksaa - tämä tuskin tulee muuttumaan.