PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Kehuja Kainuun sukututkijoille!


ehjelt
07.09.13, 06:21
Hei!

Olen vasta aloittamassa vaimoni suvun, Hiisijärven Härkösten, tutkimista. Tähän mennessä olen työskennellyt Varsinais-Suomessa, Uudellamaalla ja Keski-Suomessa. Läänintilien parissa minulle on tullut nykypäivän sukuharrastajan tyypillisest oireet: paljosta hiiren käytöstä kipeytynyt kyynärpää ja ruudun tihraamisesta kipeytyneet silmät.

Mutta Kainuussa 1600-luvun henkikirjat ja läänintilit ovat valmiiksi katettuina edessäni.:) Klik ja klik, pari hiirenpainallusta ja Paltamon Mieslahden talojen henkikirjoitustiedot ovat edessäni. Suuret kiitokset tästä SSHY:lle ja niille varmaankin kainuulaisille digitoijille ja hakemistojen rakentajille, jotka ovat tehneet työni näin helpoksi. Toivottavasti kiitokseni menevät perille oikeille henkilöille.

Kainuun sukututkijoitten nettisivut ovat myös hyvät, niittenkin avulla pääsee moniin alkuperäislähteisiin.