PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Tunnistatko henkilöt? Lohtaja/USA


mbcc
31.07.13, 14:12
Hei,


olisikohan jollain tietoa kuvassa olevista henkilöistä.
Eritoten olisi haussa miehen nimi ja mahdolliset jälkeläiset.
Kuvan mies on Lohtajan/Kokkolan suunnilta tai ainakin siellä oleskellut v. 1922.
Kertoman mukaan hän muutti Amerikkaan. Kuvassa hänen morsiamensa, jonka kanssa sinne muutti. Miehen nimi saattaa olla Hänninen, mutta varmuutta ei ole. Kuva on otettu n. 1922-1923.


Vinkkejä mielellään otetaan vastaan myös siitä, minne kuvaa kannattaisi laittaa USA:n puolella amerikansuomalaisia tmv tavoittamaan, jotta henkilöllisyys selviäisi. Ei siis ole tiedossa sekään onko hän jäänyt Amerikkaan pysyvästi, mutta ainakaan paikallisilta tietoa ei löytynyt, eli näin voi olla.

Mies on sukulaiseni, mutta nimi ei ole tiedossamme.

Kiitos paljon kaikille, jotka viitsivät/voivat auttaa :)

interlorn
01.08.13, 09:52
Vinkkejä mielellään otetaan vastaan myös siitä, minne kuvaa kannattaisi laittaa USA:n puolella amerikansuomalaisia tmv tavoittamaan, jotta henkilöllisyys selviäisi.

Suosittelen Googlettamista. Haku "finnish american society" toi jo monta mielenkiintoista tulosta.


Kertoman mukaan hän muutti Amerikkaan.

Google-haulla löytyy myös http://www.migrationinstitute.fi/sinst/rekisteri.php, jossa voi tehdä nimihakuja ilmaiseksi. Maksamalla voi varmaan tehdä tarkempia hakuja useammilla hakukriteereillä.

Juhana

mbcc
01.08.13, 10:53
Jep, luonnollisesti kävin siirtolaisinstituutin nimihaussa ensiksi, mutta ei tärpännyt niillä tiedoilla mitä minulla on. Siksipä päätin kysyä josko jollakulla olisi enemmän :)

interlorn
01.08.13, 11:00
Jep, luonnollisesti kävin siirtolaisinstituutin nimihaussa ensiksi, mutta ei tärpännyt niillä tiedoilla mitä minulla on.

Luettele toki työkalut, joita olet käyttänyt ja tahot, jotka olet kontaktoinut. Tällöin paremmin tietävät (jollaiseksi en itse valitettavasti voi ilmoittautua :)) pystyvät vastaamaan kohdennetusti.

Juhana