PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Petter Dimitrinpoika


joukokari
12.03.08, 14:46
Hei!
Olen aloittelija sukututkimuksen saralla.
Etsin iso isääni Petter Dimitrinpoika Jefimovia. Syntynyt 2.2.1881 Salmin kr. kat. seurakunnassa. Vaimo Maria Iivanan tytär s. 27.7.1883 Pietarissa.Heillä useita lapsia, joista vanhin Johannes s. 14.9.1904 Salmella.
Hiski:n kirjoilta en ole löytänyt mitään tietoja. Mistähän voisin tietoja keräillä.

Tiedoista kiitollinen. Joukokari.

Kari Pitkänen
12.03.08, 16:26
Raja-Karjala palstalla saattaa myöskin hyvinkin löytyä juuri näitä Salmin pitäjän sukuja ja asioita tuntevia.
http://groups.yahoo.com/group/Raja-Karjala/?yguid=260590719
ja
http://www.kolumbus.fi/leo.mirala/Ort_suk_tutk/Kirjasto.htm

KP

Hei!
Olen aloittelija sukututkimuksen saralla.
Etsin iso isääni Petter Dimitrinpoika Jefimovia. Syntynyt 2.2.1881 Salmin kr. kat. seurakunnassa. Vaimo Maria Iivanan tytär s. 27.7.1883 Pietarissa.Heillä useita lapsia, joista vanhin Johannes s. 14.9.1904 Salmella.
Hiski:n kirjoilta en ole löytänyt mitään tietoja. Mistähän voisin tietoja keräillä.

Tiedoista kiitollinen. Joukokari.

Kari Pitkänen
12.03.08, 16:41
Tässä vielä yksi:

http://www.salmi-saatio.net/Kirjoja.htm

Sukututkimus (kirkonkirjat, sukututkimukset, arkistolähteet)
Klaus Castrén: Salmin pitäjän Manssilan ja Virtelän kylien asukkaat talvisodan kynnyksellä. Saarijärvi 1998. ISBN 951-97707-9-8.
Klaus Castrén: Gordein suku. Raja-karjalainen suku Salmin Manssilan kylästä. Saarijärvi 2002. ISBN 951-98157-6-7.
Klaus Castrén: Sukujuurilla Salmissa ja Aunuksessa. Omakustanne, Helsinki 1995.
Klaus Castrén (toim.): Luettelo Käkisalmen kihlakunnan Salmin pogostan mies- ja naispuolisista henkilöistä 1733. Helsinki 1994. ISBN 952-90-5564-1.
Klaus Castrén: Salmin keskikoulu 1917-39 : oppilasluettelo. Helsinki 1989.
Heljä Pulli (toim.): Käkisalmen pohjoisen läänin henkikirja 1722 (puhtaaksikirjoitettu VA 9804). Helsinki 1983.
Salmin ortodoksinen seurakunta - Syntyneet ja kastetut 1850-1864. Asuinpaikan mukainen hakemisto. Karjala-tietokantasäätiö 2002.
Salmin ortodoksinen seurakunta - Syntyneet ja kastetut 1865 - 1879. Asuinpaikan mukainen hakemisto. Karjala-tietokantasäätiö 2002.
Salmin ortodoksinen seurakunta - Syntyneet ja kastetut 1880 - 1899. Asuinpaikan mukainen hakemisto. Karjala-tietokantasäätiö 2002.
Salmin ortodoksinen seurakunta - Kuolleet ja haudatut 1851-1870. Karjala-tietokantasäätiö 2003.
Salmin ortodoksinen seurakunta - Kuolleet ja haudatut 1871-1899. Karjala-tietokantasäätiö.
Salmin ortodoksinen seurakunta - Vihittyjen luettelot 1851-1899. Sulhaset ja morsiamet. Karjala-tietokantasäätiö 2003.

KP

ottonitti
12.03.08, 19:30
Moi!

Katso Leo Miralan kotisivut.

ottonitti

joukokari
13.03.08, 11:34
Kiitos! kaikille opasteista,eiköhön näillä etenpäin pääse.

erjahelene
13.03.08, 13:37
Hei! Mieheni suku on karjalasta ja kreikkalaiskatolisesta seurakunnasta joten parhaiten saat tietoja kun teet sukututkimuspyynnön Mikkelin maakunta-arkistolle. Tämä tietysti maksaa mutta näin minä olen saanut selville sillä nämä kirkonkirjat ovat venäjän kielellä. Terveisin Erjahelene.

joukokari
13.03.08, 15:53
Kiitos erjahelene vinkistä!
Taitaa olla paras vaihtoehto, sillä olen hakannut päätäni seinää jo jonkin aikaa. Harrastuksena on sukututkiminen kyllä kiehtovaa.
Kuinka pitkälle Mikkelin arkistoa kannattaa pyytää tutkimaan, vai onko niin että minkä "europussi" myötä antaa.
Alun olen saanut Kuopion Ortodoksisen kirkon kirjoista vuoteen 1880.
Täytyy silti vielä jatkaa tutkimista.

Mariaana
13.03.08, 19:53
Hei!

Itse olen kahdesti pyytänyt virallista apua sukututkimusasioissa. Ensin kirkkoherranvirastosta, jonka lasku oli mielestäni huokea (130mk) mielihyväni määrään verrattuna. Toisen kerran lähestyin Joensuun maakunta-arkistoa, jonka lasku yllätti minut. Ensimmäisen kokemuksen perusteella odotin ihan jotain muuta. Toisella kerralla pyysin ja sain enemmän tietoa, mutta siitäkin suuri osa oli sellaista, jonka olisin saanut selville Kansallisarkistosta tai sukulaisvierailun ohessa itsekin, jos olisin pyytänyt vain alkutiedot. Onneksi olin silloin hyvin palkatussa työssä, eikä lasku (yht. 120e) kaatanut talouttani.

Itse opin, että kannattaa ottaa selville tuntitaksa etukäteen ja laittaa jokin rahasumma, jota ei saa ylittää. Tai sitten voi pyytää, että työntekijä soittaisi siinä vaiheessa ja tarkistaisi saako jatkaa tutkimusta.

Minä olen tähän mennessä turvautunut ortodoksisissa kirkonkirjoissa niiden suomennettuihin versioihin. Alkuperäisiä olen katsahtanut, mutta olen onnistunut tulkitsemaan niitä niin niukasti ja vain suomennettujen tuella. Siksi olen siirtänyt ne odottamaan parempaa aikaa tai lottovoittoa, jolloin voisin tilata tutkimuksen. ;)

Mariaana

joukokari
14.03.08, 15:38
Hei Mariaana!
Kiitos viestistä. Näinhän se tahtoo mennä tuon oppimisen kanssa, tulee opittua ns."kantapään kautta".
Minä tilasin virkatodistuksen Kuopion Ort.kirkosta.Määritin hiukan mitä etsin ja pyysin heidän soittavan kun on jotain tietoja. 2:n viikon kuluttua ilmoittivat
kirjoissa olevien tietojen olevan niin epäselviä, mutta siinä yhdessä pähkäilyvämme saimme siedettävän tuloksen ja seuraavana päivänä sain postia.
Onkohan kukaan törmännyt seuraavanlaiseen tilanteeseen. Hiskin kirjoja selaillessa tuloksena tuli perhe, joiden lasten luku ja nimet olivat aivan samat kuin etsimäni, mutta syntymäajat heittää jopa sata (100) vuotta.
Onkohan kirjat todella niin epäselvät kuten Kuopion ort.Kirkko myös totesi.

Terv. joukokari