PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Sjöblom | Johan Sjöblom, Ahvenanmaa (->Kalanti)?


berg
10.03.08, 15:59
Johan Sjöblom, laivamies (boatsman) torppari, s. ehkä 1768 (Ahvenanmaa?), k. 19.8.1830 Kuusisto.
Mistä Johan on syntyisin ja tuli Kalannin Kukaisten Merisaarnistoon, josta muutti 16.3.1818 U:gin msrk:aan Kuusiston saaren Salmen Kartanon torppaan?

Joku on sanonut joskus Johanin tulleen "Jurnamaalta"???
Johan Åberg?
p l-b

Turunmaa
04.09.08, 15:05
Johan Sjöblom, laivamies (boatsman) torppari, s. ehkä 1768 (Ahvenanmaa?)

Joku on sanonut joskus Johanin tulleen "Jurnamaalta"???
Johan Åberg?
p l-b

Tässä yksi mahdollinen paikkakunta (Brändö/Korppoo).
Brändötä ei ole vielä Digiarkistossa, mutta Korppoo näkyy olevan.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Jurmo

Raila

berg
04.09.08, 15:59
Tässä yksi mahdollinen paikkakunta (Brändö/Korppoo).
Brändötä ei ole vielä Digiarkistossa, mutta Korppoo näkyy olevan.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Jurmo

Raila

Kiitos vinkistä. Olin jo luopunut toivosta Juhanin löytämiseksi.
Lopetin koko äitini suvun tutkimisen kun sekä Johan Sjöblominin että Tevaluodon Stefanin (Tefu, Tepu) löytäminen näytti mahdottomalta.

Kirsi Rannikko
08.09.08, 11:49
Hei,

Oletko katsonut Ahvenanmaan Brändö'tä? Jurnamaa voisi olla Brändön Jurmo. Hyvä lähde brändöläisistä on Håkan Skogsjön kirja : Familjer och gårdar i Brändö.

Mieheni esivanhemmat Johan Englund ja Anna Smed tulivat Lokalahdelle Kumlingesta ja Brändöstä 1840-luvulla. Sukunimi ilmaantui muuton yhteydessä. Kirkonkirjojen mukaan näistä itäisistä Ahvenanmaan saarista muutettiin aika vilkkaasti mantereelle.

Terveisin,

berg
08.09.08, 14:19
Hei,

Oletko katsonut Ahvenanmaan Brändö'tä? Jurnamaa voisi olla Brändön Jurmo. Hyvä lähde brändöläisistä on Håkan Skogsjön kirja : Familjer och gårdar i Brändö.

Mieheni esivanhemmat Johan Englund ja Anna Smed tulivat Lokalahdelle Kumlingesta ja Brändöstä 1840-luvulla. Sukunimi ilmaantui muuton yhteydessä. Kirkonkirjojen mukaan näistä itäisistä Ahvenanmaan saarista muutettiin aika vilkkaasti mantereelle.
Terveisin,

Kiitos! mielenkiintoisesta kirjavinkistä.
Brändön Jurmoa itsekin ensin "epäilin". Olen yrittänyt huolella katsoa kaikki Ahvenanmaalta löytämäni tiedot – huonolla menestyksellä.
Viimeksi on mieltäni vaivannut epäilys, että Johan on vaihtanut nimeä (sotilasnimi tms.) "Jurnamaasta" lähdön jälkeen.

Håkan Skogsjön kirjan etsin käsiini ensi tilassa.

PS. Olen itsekin vaihtanut sukunimeä äskettäin

Eva81
11.09.08, 11:21
Jurnamaa voisi myös olla Ahvenanmaan kunta Jomala

berg
11.09.08, 11:54
Jurnamaa voisi myös olla Ahvenanmaan kunta Jomala

Olen samaa mieltä, mutta yrityksistä huolimatta en osannut Johania sieltä löytää.