PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Ilkka- ja Köykkä-sukujen yhtymäkohta?


PirkkoT
15.02.08, 22:30
Osaako kukaan sanoa, pitääkö paikkansa, että Niilo Valentininpoika Köykän vaimo olisi ollut Jaakko Ilkan jälkeläinen?


Luulisi, että joku pohjalainen olisi törmännyt tähän omia tutkimuksia tehdessään.

:)

RistoR
18.02.08, 18:47
Hei! Niilo löytyy suvustani
vaimo Marketta Matintytär Talvitie, Köykkä s. 6.71707 Kurikka
äitinsä Johanna Juhontytär Talvitie, Kylmäjyrä s. 1670 Ilmjoki
äitinsä Saara Mikintytär Ilkka, Talvitie s. 17.4.1632 Ilmajoki, Ilkkala
isänsä Mikki Jaakonpoika Ilkka s. 1567 Ilmajoki
ja Jaakko Pentinpoika Ilkka
Tiedot Vilppula.com ja Kirja Jaakko Ilkka
risto

Ossian
18.02.08, 19:17
Osaako kukaan sanoa, pitääkö paikkansa, että Niilo Valentininpoika Köykän vaimo olisi ollut Jaakko Ilkan jälkeläinen?


Luulisi, että joku pohjalainen olisi törmännyt tähän omia tutkimuksia tehdessään.

:)

Hei,
Luulisi myös, että tuolla tiedettäisiin asiasta jotakin:

http://www.sukujutut.fi/suvut/koykka/

http://www.nic.fi/~jaakkoil/


Ossian Mesterton

PirkkoT
10.03.08, 22:25
Kiitos!:)

Se on vähän harmittanut, kun olen huomannut, että joidenkin sukuseurojen sivuilla olevat yhteystiedot ovat vanhentuneita.

Sähköpostia on tulla pullahtanut takaisin, kun osoitetta ei enää olekaan.

skoykka
11.03.08, 08:34
Meidän sukuhaara näkyy olevan ainakin neljää reittiä Jaakko Ilkan jälkeläisiä. Itse en ole tutkinut, mutta uskon viisaampia.

PirkkoT
13.03.08, 22:31
Meidän sukuhaara näkyy olevan ainakin neljää reittiä Jaakko Ilkan jälkeläisiä. Itse en ole tutkinut, mutta uskon viisaampia.

Joo, uskotaan nyt viisaampia.

Eli luotan noihin Riston laittamiin tietoihin, että Niilo Köykän vaimo oli todellakin Jaakko Ilkan jälkeläinen. Vaikka Sarvelan kirjassa lukeekin että Marketta oli "luultavasti naimaton".


:)

Ossian
13.03.08, 22:43
Hyvät ihmiset,

Alkuperäinen kysymys oli tälläinen:

"Osaako kukaan sanoa, pitääkö paikkansa, että Niilo Valentininpoika Köykän vaimo olisi ollut Jaakko Ilkan jälkeläinen."

Tässä viestiketjussa keskustellaan nyt aivan muusta.

Terveisin
Ossian Mesterton

Ossian
13.03.08, 22:58
Hei taas,

Vaari sekoilee ja peruu anteeksipyydellen edellisen lausumansa.

Niiles Valentininpoika Köykän vaimosta ei minulla olekaan itselläni muuta tietoa kuin että hän olisi ollut Marketta Matintytär Kokko s. 6.7.1707 Kurikassa. En ole tietoinen hänen vanhemmistaan.

Ossian Mesterton

PirkkoT
14.03.08, 08:11
Hei taas,

Vaari sekoilee ja peruu anteeksipyydellen edellisen lausumansa.

Niiles Valentininpoika Köykän vaimosta ei minulla olekaan itselläni muuta tietoa kuin että hän olisi ollut Marketta Matintytär Kokko s. 6.7.1707 Kurikassa. En ole tietoinen hänen vanhemmistaan.

Ossian Mesterton

Joo, palataan siis alkuruutuun. Tuo tieto minullakin on. Epäilykseni heräsikin siitä, kun tosiaan Sarvelan kirjassa on se Marketta, josta sanotaan, että oli luultavasti naimaton. Mahdollista on, että menikin tosiaan naimisiin Niilo Köykän kanssa, koska Sarvelakin siinä vihjaa, että Marketta muutti Luopajärven taloon, mutta sitten myöhemmistä vaiheista ei ole tietoa.

Hiskistä löysin Niilolle ja vaimolleen Marketalle kaksi lasta, Jacobus ja Johannes, joista Jacobus on esi-isäni.

Marketan vanhemmat vaan ovat edelleen hakusessa. Sen verran Hiskistä saa irti, että Matts ja Johanna olivat, joten tuo Johanna saattaisi olla niitä ilkkalaisia, nimellä Hanna. Tai sitten ei.

Kaikki lisätiedot kiinnostavat, jos jollakin on.


Onko Ristolla muita lähteitä tiedossa tähän liittyen kuin Vilppulan sivut ja Sarvelan kirja?