PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Oriveden opisto:tunnistatko kuvia?


vikmapi
07.02.08, 17:03
Hei!
Setäni Artturi Vuorinen opiskeli Oriveden opistossa vv. 1915-1916. Hänen jäämistöstään ovat löytyneet mm. liitteinä olevat kuvat. Tunnistatko kuvissa olevia henkilöitä? Mikäli joku haluaa kuvista kopion jostakin kuvasta, voin sellaisen sähköpostin välityksellä lähettää.
Pirkko

marlet
03.03.09, 21:30
Hei,
viimeisessä kuvassa ovat Oriveden Opiston opettajat vuodelta 1916.
Takana agronomi, myöhemmin Hämeen läänin maaherra Sigurd Mattsson ja pitkäaikainen Toveriliiton puheenjohtaja J.E. Sydänmaa.
Edessä opettajat Hakkila ja Helga Lehto(myöhemmin Mattsson, takanaolevan puoliso) sekä johtajapari Sylvi ja Aarne Laaksovirta.
Itse olen Orivedeltä syntyisin. Tämä kuva on ollut Oriveden Sanomissa lähivuosina. Oletan, että muissa kuvissa esiintyvät ovat opiston oppilaita, jotka saattoivat tulla ympäri Suomeakin.
Opistolta saattaisi tietoa löytyäkin. Voisivat olla kuvista kiinnostuneita.
tv. marlet

vikmapi
04.03.09, 10:51
Hei!

Kiitos Marlet viestistäsi. Hieno juttu, että joku vielä tunnistaa henkilöitä. Arvelinkin, että viimeinen kuva on opettajista. Minulla on vielä iso tauluksi tehty kuva, jossa ovat todennäköisesti lähes kaikki Oriveden opistolla vv 1915-16 vaikuttaneet henkilöt (75 henkeä). Täytynee skannata sekin ja tuoda näytille. Ehkä joku löytää siitä esi-isiään.
Terveisin vikmapi

marlet
04.03.09, 13:01
Kiitos. Katselin tarkemmin henkilöitä siinä yhdessä kuvassa, jossa on vanhempia miehiä. Todennäköisesti se on Opiston johtokunta tai sellaista.
Opistolla on nyt juhlavuosi, kehoittivat Oriveden Sanomien kautta ihmisiä tuomaan valokuviaan esille. Muistaakseni juuri oli Oriveden kirjastossa kokoelma vanhoja kuvia opiston historiaan liittyen.
marlet