PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Koponen, kuopio maaseurakunta


Heidi Kivimäki
27.01.08, 18:36
Hei!
mulla on ogelma, tutkin kirjastossa Kuopion maaseurakunnan kirkonkirjoja syntyneet kirja 1660-1751 II B I lehti 26 ja sieltä sellainen kuin

Anna Koponen Syntynyt 17.7.1725, kastettu 15.7.1726 en saa selvää missä kylässä on syntynyt
Vanhemmat Henrich Koponen ja Anna Foutilain
Kummit Sirje Jäppinen, Anna sukunimestä en saa selvää ja carin en saa sukunimestä selvää

Voisiko joku tarkistaa tämän tiedon ja oikasta mun virheen, joka toden näköisesti on mun tiedoissa, jotta en siirrä sitä eteen päin.

Kiitos vastauksista etukäteen.
terveisin Heidi

Tillander
27.01.08, 20:19
Hei
Kirjassa ensimmäinen sarake on ilmeisesti kastepäivä (heinäkuun 15) ja viides sarake syntymäpäivä (heinäkuun 14), järjestyksestä päätellen.
Kyläsarakkeessa lukee mielestäni "ibdm", ibidem, eli sama kuin edellisessä kirjauksessa. En lähde sitä arvaamaan kun en tunne paikkakuntaa, mutta jokin '-salmi' se on.
terveisin

vainoh
27.01.08, 20:43
Siis neljäs merkintä tällä sivulla http://www.digiarkisto.org/sshy/kirjat/kuopio/syntyneet_1690-1751_msrk_tk1651/64.htm

kastettu 15/7
kylä ibdm (=sama), edelliseltä riviltä Tafwinsalmi (Tavinsalmi Maaningalla)
vanhemmat Henrik Kejonen ja Anna Jäpitär (Hendrich Kejoises och Anna Jäpitärs)
lapsi Anna
syntynyt 14/7
kummit Påhl Jäppinen, Anna Lydikätär, Carin Hussotar

-
Väinö Holopainen

Heidi Kivimäki
28.01.08, 10:38
Kiitos vastauksistanne vainoh ja tillander. vainoh erikois kiitos oikaisusta.
Tätä mä vahan pelkäsinkin että olen lukenut ihan päin mäntyä syntyneiden kirjaa toi ei meinaan ole oikea tieto syntyneiden tidoista mun annalleni, joten pitää opetella lisää lukemaan vanhaa käsialaa ja koittaa uudestaan löytää nyt oikea tieto..

mutta silti voisitteko joku auttaa löytämään oikean annan tiedot

mulla on Annasta vain nämä tiedot
Anna kovonen (ei koponen niin kuin olin virheellisesti kirjoittanut Anteeksi kirjoitus virheeni) Syntynyt 1725 ja kuollut 1797 naimisissa Anders (Antti) Miettinen syntynyt 09.07.1726 kanssa. Anders on ihan selvä "tapaus", mutta vaimonsa Anna ei mitään tietoa eli tarvin minä päivänä syntynyt, kastetiedot ja vanhemmat ja kummit.
Kiitos etukäteen jos joku voisi auttaa olisin kiitollinen.

T: Heidi

Ritva Puomilahti
28.01.08, 12:24
HisKistä löytyi vihittyinä And. Olai Metin, Litmaniemi ja Anna Pauli Kopoin, Tuusniemi, v. 1750 ja kastetuista Anna, s. 12.9.1724, kast. 1724 Pajumäki, vanh. Påhl Kåpoin ja Kirst. Hillutar.
Pajumäki on Tuusniemellä.
Koponen on usein kirjoitettu Covoin tai Kovoin.
SSHY:n sivulta sama löytyy osoitteesta:


http://www.digiarkisto.org/sshy/kirjat/kuopio/syntyneet_1690-1751_msrk_tk1651/62.htm

Kummeista en saanut oikein selvää.
Ehkäpä tämä on hakemasi.

Ritva

Heikki Turunen
28.01.08, 18:26
Antti Ollinpk Miettinen ja Anna Paavontr Koponen vihitty 1750. Annan kummit: Bertyl Tuovinen, Antti Hyvärisen vaimo Kopotar:HisKi:stä löytyy Antti Hyväriselle Marketta niminen vaimo. Lisää tietoja pariskunnasta uusimmassa Miettisten suku III kirjasta sivuilta 790 ja 792-93.

Heikki Turunen:p:

Heidi Kivimäki
28.01.08, 21:12
Kiitos vastauksistanne Heikki Turunen ja Ritva Puomilahti.

Mulla on kirjastosta lainassa kaikki kolme miettisen sukukirjaa en ole ehtinyt niin syvällisesti perehtymään niihin että olisin havainnut nämä olevan kolmosessa.

Kiitos Heikki Turunen kirja vinkistä, täällähän nämä näyttää olevan, enpä totakaan hoksinut.

T:Heidi