PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Puuteitako Roin Srk:sta HisKi:ssä?


-topi-
21.01.08, 10:38
HisKi:ssä on aukko Rovaniemen srk kirkonkirjoissa n.1870-1890 väliseltä ajalta, vaikkakin kirjaustietojen mukaisesti pitäisi tietojen siellä olla. Onko kenelläkään tietoa siitä, miksi on puutteita? Olisikohan kirkonkirjoja jotenkin hävinnyt esim. tulipalon yms johdosta.

Julle
21.01.08, 10:48
Hei!

Mikrofilmit eivät ainakaan näyttäisi ulottuvan vielä 1800-luvun loppuun. Hävinnyt on, mutta käsittääkseni 1700-luvun alussa ja puolivälissä:
http://hiski.genealogia.fi/seurakunnat/srk?CMD=SRK&ID=457&TYPE=HTML&LANG=FI

Pitäisi mahtua yhdelle ja samalle riville. Mutta jos ei onnistu, niin seurakunnan tiedoista linkistä Lisätietoja seurakunnasta yleensä löytyy tietoja seurakunnan historiasta ja poikkeusajan tilanteista!

Erkki A Tikkanen
21.01.08, 16:42
Vastaan täysin ulkomuistista, mutta tosiaan Rovaniemen kirkonkirjoissa on aukko tuona em. aikana. Historiankirjoissa, sekä myös rippikirjoissa on parinkymmen vuoden aukko, harmittavasti.
Samoinhan oli n. 100 vuotta aikasemminkin.
Kirjat ovat hävinneet, ne eivät ole ainoastaan jääneet kopioimatta. Ehkä viime sota on olllut syyllinen asiaan. Täytyypäs tarkistaa asia.

KATARIINA KALLIO
25.01.08, 22:08
Moi! Hiskissä on todellakin puuteita kuten kirjoitit, mutta SSHY-sivuilla on paljon tietoa myös noilta vuosilta kuten: rippikirjat vuoteen --1880, syntyneet --1872, vihityt --1863, kuolleet --1883, pitäjäkirjat --1889, muita asiakirjoja --1883. Täältä olen löytänyt paljon hyvää tietoa ja kaikki on alkuperäisessä "painoasussaan" eli mitään ei ole tulkittu vaan se on itse tehtävä. Tätä ominaisuutta olen vuosien aikana oppinut arvostamaan.
Terv. Katariina.