PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : suku.genealogia.fi


piipa
18.01.08, 19:37
Yllä olevalla osoitteella en pääse tänne ja kun yritän sukututkimussivun kautta niin tulee vain testi-sivu.
Nyt pääsin, kun sain viestiin foorumilta, ja tulin lukemaan sitä.
Missä vika?

Jouni Kaleva
18.01.08, 19:56
Ainakin juuri nyt klo 19.56 tuo otsikon osoite toimii ainakin minulla.

piipa
18.01.08, 20:02
Kokeilin taas, mutta en pääse, kuin meiliini tulleen viestin osoitteen kanssa.
Omituista.

Jouni Kaleva
18.01.08, 20:21
Kokeilin taas, mutta en pääse, kuin meiliini tulleen viestin osoitteen kanssa.
Omituista.
Mikäpäs osoite siinä meilissäsi sitten on?

piipa
18.01.08, 20:23
suku.genealogia.fi ja toinen on sukututkimusseuran sivu ja sieltä postituslistat ja foorumi....kumpikaan ei toimi.

Lasse1951
18.01.08, 20:31
En ole ihan varma mitä tässä oikeastaan tarkoitetaan, mutta osoite
http://suku.genealogia.fi toimii moittetta, eli olisiko nyt niin että yrität laittaa sinne eteen "WWW" (http://www.suku.genealogia.fi), tässä osoitteessa ei kuulu olla www siinä alkuosassa.

Terveisin,

Lasse Holm

piipa
18.01.08, 20:35
Kokeilin antamaasi osoitetta eli ilman www, mutta päädyin sivulle jossa lukee vain SUKU.

Yleensä olen tullut sukututkimusseura.fi sivun kautta, mutta sekään toimi.

Lasse1951
18.01.08, 20:48
Kokeilin antamaasi osoitetta eli ilman www, mutta päädyin sivulle jossa lukee vain SUKU.

Yleensä olen tullut sukututkimusseura.fi sivun kautta, mutta sekään toimi.

Hämmästyttävää! Toi sun antamasi osoite toimii kyllä täältä Porvoosta.
Kokeile http://www.genealogia.fi ja sieltä vasemmanpuoleisesta sarakkeesta valitse Suku Forum, toimiiko tämä?

Lasse Holm

piipa
18.01.08, 20:53
Voi ei toimi tuokaan.....

piipa
18.01.08, 20:55
Tai siis sivu toimii mutta aukeaa taas sanalle SUKU

Erkki Järvinen
18.01.08, 21:15
Tai siis sivu toimii mutta aukeaa taas sanalle SUKU

Päivällä oli lyhyt käyttökatko sukuforumilla josta oli ilmoitus seuran pääsivulla. - poista selaushistoria jos vaikka auttaisi?

Lasse1951
18.01.08, 21:18
Tai siis sivu toimii mutta aukeaa taas sanalle SUKU

Nyt en ymmärrä, kerro mitä tarkoitat että aukeaa sanalla SUKU

Lasse

piipa
18.01.08, 21:19
Niin. minulla aukeaa sivu jossa lukee vain SUKU, ei muuta

piipa
18.01.08, 21:25
Normaalisti menen sukututkimusseura.fi ja sieltä postituslistat ja foorumi, mutta nyt foorumin sijaan aukeaa tyhjä sivu jossa lukee vain SUKU yläkulmassa.

Erkki Järvinen
18.01.08, 21:28
Niin. minulla aukeaa sivu jossa lukee vain SUKU, ei muuta

Toistan - päivällä oli katkos jolloin aukeni vain SUKU / kokeile auttaako kun tyhjäät selaushistorian.

Jouni Kaleva
18.01.08, 21:29
Normaalisti menen sukututkimusseura.fi ja sieltä postituslistat ja foorumi, mutta nyt foorumin sijaan aukeaa tyhjä sivu jossa lukee vain SUKU yläkulmassa.
Erkki Järvinen jo antoi hyvän ehdotuksen: tyhjennä selaushistoria ja poista evästeet (cookies). Tarvitsetko tässä suhteessa apua? Jos tarvitset, ilmoita ensin, mitä nettiselainta käytät.

piipa
18.01.08, 21:33
Hei Jouni, en huomannut heti mitä kysyit. Pääsen tänne meiliini tulleiden viestien osoitteiden kanssa, en muuten. Katsotaan miten huomenna....
mukavaa pe-iltaa kaikille!

Ritva Puomilahti
18.01.08, 22:32
Minäkään en ole koko päivänä, en vielä nytkään, päässyt Sukututkimusseuran etusivulla olevan Suku Forum-linkin kautta näille sivuille. Joka kerran tulee vain teksti SUKU ja kirjanmerkkipalkkiin teksti Testisivu.
Kieltämättä hieman omituista.

Ritva

Juha
18.01.08, 22:35
Moi

Kokeile paina CTRL ja R -näppäimiä yhtä aikaa tai sitten pelkästään funktionäppäintä F5.

Ilmeisesti selaimesi hakee nyt sivua ns. selaimen välimuistista eli omalta koneeltasi. Tuo näppäin yhdistelmä sitten hakee sivun SSS:n palvelimelta eikä pelkästään välimuistista.
Muitakin konsteja voi olla, mutta tuo nyt ensimmäisenä tuli mieleeni.

Joku tuossa edellä taisikin ehdottaa myös selaimen väliaikaistiedostojen poistoa (temporary internet files) - se saattaa myös tehota.

Tuo linkki on nimittäin täysin toimiva.


Suomen Sukututkimusseura
Juha Vuorela
webmaster

Ritva Puomilahti
18.01.08, 22:41
Kiitos. Ctr + R auttoi, nyt pääsen tänne muutenkin kuin Googlella olevien viestien avulla. Päivä tuntuikin aivan orvolta, kun en päässyt lukemaan viestejä.

Ritva

Lasse1951
18.01.08, 23:43
Moi,

Ongelma oli näköjään liian yksinkertainen minulle, eli ei tullut mieeleenkään että selaimesi haki sivuston välimuistista, vaikka joka päivä teen työtä IT alalla.
Itse teen seuraavasti, klikkaan hiiren oikeata näppylää ja valitsen "Reload", kuvittelen että suomenkielisessa FireFoxissa toi voisi olla "Päivitä", en edes muista mitä se on Microsoftin Internet Explorerissa, näitä selain ja kieliversioita on liikaa:-) Ctrl-R kumminkin tarkoitta "Reload" eli laataa uudestaan, hyvä kun selvisi.

Lasse

piipa
19.01.08, 05:52
Kiitos Juha neuvostasi. Nyt täälläkin normaali tilanne!