PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Kellman ja Töyli


Jukka Mattila
26.06.07, 17:42
En ole löytänyt kirkonkirjoista seuraavia henkilöitä: voisiko joku auttaa?

Greta Lisa Kellman s. 13.10.1840, Kveflax, muutti myöhemmin Sodankylään jossa kuoli 1915.

Juho Matinpoika Töyli, s. 23.07.1863, Sundsvall, Ruotsi (muuttanut pienenä poikana Ylistaroon), muutti myöhemmin Sodankylään jossa kuoli 1937

Jukka Mattila
Helsinki

Sariainen
27.06.07, 19:21
Hei Jukka !
Minulla on myös jonkin verran Kellman sukuisia. Greta Lisaa en tiedoistani löytänyt. Pystytkö saamaan selville hänen kastemerkintänsä?

Minulla olevat kellmanit ovat Sven Kellman (Kiellman) s.1722 jälkeläisiä. He esiintyvät Turun, Orimattilan, Hollolan ja Kärkölän seudulla tähän astisten tutkimusteni mukaan.
Tutkimus on vielä kesken, mutta viime kesään mennessä tekemäni tutkimustulokset löytyvät heinäkuussa 2006 julkaisemastani kirjasta.

Greta Lisalla saattaa olla yhteys heihin?!?!?!?
Terv. SARIAINEN :)
www.sukusari.fi (http://www.sukusari.fi)

Sariainen
28.06.07, 16:44
Niin tuli vain vielä mieleen että tuolla Keski-Pohjanmaalla Vetelissä on myös Soldat Clemett Källmanin jälkeläistöä. Siinä voisi olla myös eräs vaihtoehto.
Minulla on jonkin verran myös näitä jälkeläisiä, mutta ei noin nuoria kuin Greta.
Tuolla Koivulahdessa eli Kveflaxin kastetuista pitäisi tarkistaa tai sitten saman srk.n rippikirjasta. Ehkä perhe on jostakin muualta muuttanut.
Terv. SARIAINEN :)

Helena Heikkinen
28.06.07, 22:36
Hei Jukka !
Minulla olevat kellmanit ovat Sven Kellman (Kiellman) s.1722 jälkeläisiä. He esiintyvät Turun, Orimattilan, Hollolan ja Kärkölän seudulla tähän astisten tutkimusteni mukaan.
Tutkimus on vielä kesken, mutta viime kesään mennessä tekemäni tutkimustulokset löytyvät heinäkuussa 2006 julkaisemastani kirjasta.

Nyt alkaa polttaa. Tuolta Hollolan tienoilta... Siellä syntyi - Asikkalassa - Jonas Kielmannille ja Maria Stenströmille poika 26.2.1765 Carl Johan Kielman, joka sotilaana muutti Mikkeliin. Siellä on koko jälkeläisjoukko Kelman-nimellä, heistä minulla on tiedot. Mikkelissä sukunimi säilyi, Savossa kun ollaan.
Löytyykös kirjastasi tällainen perhe? Verrattaisiinko esihistoriaa?

Sariainen
29.06.07, 08:32
Tätä Jonas Kielmania täytyy vielä tarkemmin tutkia. Jotain yhteistä varmaan löytyy.
Terv. SARIAINEN :)

Helena Heikkinen
29.06.07, 17:01
Hei Sarinainen! Mielenkiintoista! Koska nyt ei enää olla Pohjanmaalla, vaan Helsinki - Orimattila - Hollola - Asikkala - suunnalla, niin jatketaanpa ajatusten vaihtoa kahdestaan sähköpostissa!

kane
25.08.07, 20:58
Hei!

Minuakin kiinnostaisi tietää enemmän tämän Greta Lisan juurista. Serkkuni esitteli minulle aikanaan Riipin sukua koskevaa sukututkimusta. Siellä oli isoäitini isoisän puolisona ilmeisesti juuri tämä kyseinen Greta Lisa.

MIKKO MIKONPOIKA RIIPI s.13.8.1844 k.8.11.1923
puoliso Greta Lisa Kellman s.13.10.1840 Kvevlax , k.20.2.1915 vih.27.11.1865

Serkkuni oli kirjoittanut oheistietona, että "Greta Lisa tuli papin mukana pohjoiseen pappilaan piiaksi ja meni naimisiin Mikko rengin kanssa."

Väiski
02.09.07, 10:50
En ole löytänyt kirkonkirjoista seuraavia henkilöitä: voisiko joku auttaa?

Greta Lisa Kellman s. 13.10.1840, Kveflax, muutti myöhemmin Sodankylään jossa kuoli 1915.

Juho Matinpoika Töyli, s. 23.07.1863, Sundsvall, Ruotsi (muuttanut pienenä poikana Ylistaroon), muutti myöhemmin Sodankylään jossa kuoli 1937

Jukka Mattila
Helsinki

Töyli...alkujaan Stöfvel/Stöyli/Stöylilä suku Ylistaron Kaukolasta.
Väiski

kane
15.09.07, 23:23
Ilmeisesti Greta Lisa Kellmanin oikeampi kirjoitusasu on

Gretha Lisa KÄLLMAN

s. 13.10.1840, Vasa
Vanhemmat Johan Näsman ja Ulrika Forsman.

Tältä sivustolta löytyisi lisätietoja:

http://www.vilppula.com/people/p0000012.htm#I19557

kane
24.09.07, 14:00
Kvevlaxin Västerhankmon henkikirjoissa 1857-63 (s. 376) näyttää
löytyvän Beata Johansd. Källar (Östman) (27.11.1784-2.12.1861).
Perään on listattu myös pojantytär Greta Lisa Johansd. Källman (Näsman). Ilmeisesti 9-vuotiaana orvoksi jäänyt Greta on asunut
isänäitinsä kanssa. Toista eloonjäänyttä, Anna Beataa, en tuosta hoksannut.

Kvevlaxin ulosmuuttaneiden (v.1851-1866) joukosta löytyivät sekä Greta Lisa (s.285) että Anna Beata (s.288). Greta Lisa Källman on muuttanut Västerhankmosta Sodankylään 26.7.1862. Anna Beata Källman on muuttanut Västerhankmosta Ylistaroon 31.12.1862.

Jukka Mattila
24.09.07, 14:34
Kvevlaxin ulosmuuttaneiden (v.1851-1866) joukosta löytyivät sekä Greta Lisa (s.285) että Anna Beata (s.288). Greta Lisa Källman on muuttanut Västerhankmosta Sodankylään 26.7.1862. Anna Beata Källman on muuttanut Västerhankmosta Ylistaroon 31.12.1862.

Kyllä se taitaa olla oikea Greta Lisa. Vieläkö sais sen Juho Töylin selvitettyä, pitää lähteä Kansallisarkistoon mikrofilmejä pyörittelemään .....

jm

Hannu Korhonen
01.01.22, 08:54
Hei Jukka !
Minulla on myös jonkin verran Kellman sukuisia. Greta Lisaa en tiedoistani löytänyt. Pystytkö saamaan selville hänen kastemerkintänsä?

Minulla olevat kellmanit ovat Sven Kellman (Kiellman) s.1722 jälkeläisiä. He esiintyvät Turun, Orimattilan, Hollolan ja Kärkölän seudulla tähän astisten tutkimusteni mukaan.
Tutkimus on vielä kesken, mutta viime kesään mennessä tekemäni tutkimustulokset löytyvät heinäkuussa 2006 julkaisemastani kirjasta.

Greta Lisalla saattaa olla yhteys heihin?!?!?!?
Terv. SARIAINEN :)
www.sukusari.fi (http://www.sukusari.fi)

Hei

Mahtaakohan kukaan enää seurata tätä 15 vuotta vanhaa viestiketjua? Sukusari-verkkosivustoa ei näytä enää olevan. Nimimerkistä Sariainen on vaikea jäljittää vuonna 2006 ilmestynyttä kirjaa, ellei nyt sattuisi olemaan kyse Sari Jokela-Hartikaisen kirjoista
Dordelan tuvasta maailmalle
Adolph Johan Jacobsson Krämer : oliko hän narri vai herra?
Tutkimuksen mainitaan olevan vielä kesken. Onkohan noiden kirjojen jälkeen julkaistu jotain uutta?

En ole Sven Kiellmanin jälkeläisiä enkä kuulu muutenkaan Dordelan tai Krämerin sukuihin. Kehittelen kuitenkin artikkelia Virenojan Pöllön säätyläissukuisista omistajista ja asukkaista. Siksi olisin kiitollinen kaikesta avusta.

Terveisin
Hannu Korhonen