PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Maaria


piipa
13.01.08, 10:18
Olen menossa parin tunnin kuluttua Maarian vanhalle hautausmaalle kamera mukanani. Toivottavasti löydän sieltä vielä 1800 luvun sukulaisteni hautoja.

Leo
13.01.08, 10:31
Eikö tällaisten "viestien" lähettäminen parille tuhannelle jäsenelle ole kiusantekoa? Eikö Piipa olisi voinut lähettää tekstiviestit omille tutuilleen tästä merkkitapauksesta?
Voitaisiinko jo otsikossa sanoa mistä on kysymys? Viestin lähettäjä otsikoi että Maaria, siitä tulee mieleen että nyt käsitellään Neitsyt Mariaan liittyviä asioita. Otsikon oilisi pitänyt olla:
Nyt tämä tyttö lähtee kävelemään!

Toivottavasti tällaiset viestit poistetaan mahdollisimman pian.

piipa
13.01.08, 10:36
Ei ollut kyllä tarkoitus tehdä kiusaa vaan päinvastoin. Olen pahoillani jos viestini loukkasi sinua.

piipa
13.01.08, 10:42
Maaria on srk Turussa eikä siis naisen nimi Maria.

Gunnel
13.01.08, 12:06
Tästä opimme taas kerran miten tärkeä tuo otsikon "muotoilu" on!

Terv.
Gunnel

Ingeborg Palmén
13.01.08, 15:52
Itse ymmärsin Piipan viestin avun tarjouksena ja pidin sitä hyvin sympaattisena. Kiitos !
Ingeborg

piipa
13.01.08, 16:59
Kiitos sanoistasi.

Todellakin tarjosin apua ja menin kuvaamaan jo tilattujen kuvaustoivomusten takia, niin Turun hautausmaalta kuin Maariankin.

Otsikkona Maaria ei ehkä kerro kaikille sen olevan paikkakunta, kuten jos olisin kirjoittanut Turku tai Helsinki.

Oli hyisevän kylmä tuuli, mutta olin innostunut löytäessäni hautakiviä, jotka olivat pystytetyt 1850-luvulla. Sääli, että niitä hävitetään hyvää vauhtia, nytkin oli lappuja useimmilla haudoilla.

Piipa

Essimi
15.01.08, 21:01
Ellet aiemmin tiennyt, niin myös Suomen sukututkimusseuran sivuilla on runsaasti hautakivien kuvia eri hautausmailta. Hakutoimintokin löytyy. Osoite: http://www.genealogia.fi/haudat/
Kuvattu on luultavasti sellaiset hautakivet, joiden teksti on vielä luettavissa.