PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Mitä tarkoittaa


Heidi Kivimäki
25.06.07, 15:01
Hei!

Joensuun evankelisluterilaisen seurakunnan rippikirjoissa tuli tämöinen vastaan: Asevelvollisuus 349-1 Luokka.
Niin mitähän oikein mahtaa tarkoittaa??
ymmärrän että asevelvollisuutta eli sotaväkeenliittymistä, mutta mitä toi mumero tarkoittaa?
ja onko hän ollut täydellinen asevelvollinen kun on 1-luokkaa vai mitä toi luokka merkitsee??
Toivottavasti en kysy tyhmiä....

Terveisin Heidi

willman ismo
05.08.07, 19:21
tosi outo merkintä.onkohan käynnyt rippikoulun varusmiespalvelun aikana tai jälkeen.ennenkaikkea minä vuonna tuo merkintä tehty.numerosarja voisi tarkoittaa "sodanajan sijoitusta tai tehtävää." voin tosin olla täysin väärässä!

Heidi Kivimäki
05.08.07, 20:04
Tutkiessani Johan David (juho Taavetti) Miettistä Syntynyt 27.7.1880 Tuusniemi ja on muuttanut Joensuuhun 12.11.1901 niin löysin merkinnän Joensuun rippikirjoista vuodelta 1900-1907 kortti 136 ja lehti 126 ja olen tutkinut joensuun rippikirjoja, joensuun maakunta-arkistossa, joensuussa.

willman ismo
06.08.07, 09:35
kysypä(netistä löytyy yhteystiedot) tuota asiaa
-sota-arkisto
-suomen sotahistoriallinen seura
niistä löytyy melko varmasti jotakin tietoa.itse olen ainakin sota-arkistoa käyttänyt usein.suosittelen!

Heidi Kivimäki
09.08.07, 14:22
Kiitos vastauksestasi willman ismo ja vinkistä mistä voin asiaa tiedustella lähemmin..