PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Engström | Gustaf Adolf Engström f/s. 24.11.1850 Kimito/Kemiö


Helmeri
23.12.07, 19:37
Söker förfäder till Gustaf Adolf Engström. Uppgifterna i Hiski för Kimito finnes till år 1848, så där fann jag ingen hjälp. Skulle vara tacksam om om någon vänlig själ hade uppgifter om frågavarande persons förfäder, både mor och fars uppgifter.
Passar samtidigt på att önska alla släktforskare en Fridfull Jul samt ett bättre år 2008.
Helmeri

Etsin Gustaf Adolfin esiisiä sekä äidin että isän puolelta, Hiskissä Kemiön tiedot loppu vuoteen 1848, joten sieltä ei löytynyt apua.
Samalla toivon kaikille sukututkioille Rauhallista Joulua sekä parempi vuosi 2008.
Helmeri

Eva81
23.12.07, 20:27
På vigda i Hiski för Kimito finns en Carl Gustaf Engström som gifter sig första gången 28.12 1834 med Maria Carlström och andra gången 10.11 1844 med Hedda Lindstöm.

Det behöver ju förstås bekräftas men min tippning är att det troligen är i det senare giftet du hittar föräldrarna

Martin Josefsson
24.12.07, 01:26
Jag kollade upp i HisKi dessa Carl Gustaf och Hedda och konstaterade att de fick följande barn:

1844, i Kimito, under årets andra hälft, flicka med två dopnamn (för- och mellannamn)
1846, i Kimito, under årets andra hälft, pojke med två dopnamn
1848, i Kimito, under årets andra hälft, flicka med två dopnamn

Med det här mönstret var det lätt att räkna ut att de 1850 i Kimito under årets andra hälft sedan borde ha fått en pojke med två dopnamn.:rolleyes:


Ja, förresten så kollade jag i Familysearch också. Där hittade jag följande uppgifter:

GUSTAF ADOLF CARLSSON, född 24 NOV 1850
Föräldrar: CARL ENGSTROM och HEDDA LINDSTROM

Helmeri
24.12.07, 09:02
Tack, Eva och Martin.
Det verkar ganska troligt att föräldrarna är Carl och Hedda, så jag får tacka och gå vidare.
Helmeri!:D: