PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : En löydä Ruokolahdelta...


Ierikka
23.12.07, 12:21
Ruokolahden salomailla korkean vaaran laella on ollut torppa jossa tiettävästi asuttu 1810-1910 välisenä aikana. Jossain maakirjassa olen nähnyt merkinnän Mustakulkkula N:o 8 Viljärvenmäki, mutta mitään muuta dokumenttia en ole asiasta löytänyt, en henkikirjasta, en rippikirjasta enkä HisKistä.
Onko kenellä parempaa tietoa, tai neuvoa mistä hakea, asukkaiden-nimet ja vuosiluvut kiinnostaisivat.

Sivander
23.12.07, 16:12
Ei löydy Hiskistä? Kun Hiskiin syötti hakusanaksi musta - antaa syntyneet tulokseksi 714 osumaa jossa Mustakulkula, Mustakulckula, Mustaculckula on runsaasti edustettuna alkaen jo 1730-luvulta...

tv Pekka

Ierikka
23.12.07, 16:20
Aivan kyllä kylä löytyy, mutta mutta ei taloa (tai torppaa) nimellä Viljärvenmäki tai Mustakulkkula N:o 8

hessu 07
23.12.07, 16:22
Ruokolahden salomailla korkean vaaran laella on ollut torppa jossa tiettävästi asuttu 1810-1910 välisenä aikana. Jossain maakirjassa olen nähnyt merkinnän Mustakulkkula N:o 8 Viljärvenmäki, mutta mitään muuta dokumenttia en ole asiasta löytänyt, en henkikirjasta, en rippikirjasta enkä HisKistä.
Onko kenellä parempaa tietoa, tai neuvoa mistä hakea, asukkaiden-nimet ja vuosiluvut kiinnostaisivat.

*******************

... asiahan ei minulle mitenkään kuulu, mutta...

En voinut olla katsomatta, kun noin selvät ohjeet oli, löytyisikö Ruokolahdelta Mustakulkkulaa.
Kyllä vaan löytyi HISKIstä. Avaa Hiski, sieltä maakuntaluettelosta alue no 9., Etelä-Karjala, sieltä
seurakunta Ruokolahti, sitten esim. kohdasta "kaikki" kirjoita paikkaan "mustakulk*", niin jopa avautuu tietoja alkaen v:sta 1732, vuoteen 1902. Vassokuu!

Hyviä Joulun pyhiä!

Hessu 07

Sivander
23.12.07, 16:26
Höh..

Lukaisimpas viestisi hieman hätäisesti. Sorry. Eihän tuo ole ollut joku metsätila jossa ei ole asuttu lainkaan. Lohkaistu omaksi tilakseen ilman asukkaita. Silloinhan tuota tilaa vaikka sillä on nimi - ei löydy varmaankaan rippikirjoista kun ei siellä asukkaitakaan ole ollut.

tv Pekka

tv Pekka