PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Legacy


Jari T.M.
03.03.12, 14:22
Hei.

Mulla on käytössä Legacyn ilmaisversio, jonka vajaa pari vuotta sitten latasin netistä.
http://www.legacysuomi.com/

JOS nyt ostan tuon deluxe paketin, niin pitääkö minun poistaa ohjelmistoni tallenteineen koneelta ja ladata jostain/jotain uusiksi, vai tuleeko deluxe paketin maksaneelle koodi, jolla avautuu laajempi ohjelmisto perusversiosta?

Ja mihin maksetaan? ja millä valuutalla?
SELVIÄ ohjeita, suomen kielellä kiitos! :)

Netissäkin on foorumi pelkästään rekisteröityneille käyttäjille, joten eipä oikein mistään saa tietoa tämän hetkisestä tilanteesta. Onko ohjelma edistynyt lainkaan?
Paf mulla on Legacyn ohella käytössä, mutta suomalaisena sitä en kannata, vaikkakin syötän tiedot yhtäaikaa molempiin tietokantoihin. (Vahingosta viisastuneena).
Aikanaan, kun ostin Paf-paketin lisäosineen, niin sen toimitus oli varmaankin maailman parasta ja palvelu 101 %: sta. :)

Siis mites Legacy..........?

- Jari -

Otso Havu
04.03.12, 04:00
Saat koodin, tiedot säilyy. Mutta onhan sulla varmuuskopiot kummiskin

Jokkel
04.03.12, 08:26
Hei.

Mulla on käytössä Legacyn ilmaisversio, jonka vajaa pari vuotta sitten latasin netistä.
http://www.legacysuomi.com/

Kannattaa ensin ladata 7.5.142 versio (suomenkielinen).

http://www.legacysuomi.com/download.htm


JOS nyt ostan tuon deluxe paketin, niin pitääkö minun poistaa ohjelmistoni tallenteineen koneelta ja ladata jostain/jotain uusiksi, vai tuleeko deluxe paketin maksaneelle koodi, jolla avautuu laajempi ohjelmisto perusversiosta?
DeLuxe'a varten ei tarvitse ladata mitään.

Ja mihin maksetaan? ja millä valuutalla?
SELVIÄ ohjeita, suomen kielellä kiitos! :)
http://dy.fi/yi

Maksu luottokortilla 29,95 dollaria - noin 22,70€

Netissäkin on foorumi pelkästään rekisteröityneille käyttäjille, joten eipä oikein mistään saa tietoa tämän hetkisestä tilanteesta. Onko ohjelma edistynyt lainkaan?
http://hirvela.boardsxp.com/index.php?c=3

Vain kirjoitus vaatii rekisteröinnin, ei pelkkä luku.
Edistymisestä on vaikea sanoa mitään. Toimii kuitenkin mm. win7 jopa 64bittisessä nikottelematta.
Suomenkielinen versiohan on tehty talkootyönä. Uusin tuli kuukausi sitten.

http://www.facebook.com/groups/legacysuomi/


Paf mulla on Legacyn ohella käytössä, mutta suomalaisena sitä en kannata, vaikkakin syötän tiedot yhtäaikaa molempiin tietokantoihin. (Vahingosta viisastuneena).
Aikanaan, kun ostin Paf-paketin lisäosineen, niin sen toimitus oli varmaankin maailman parasta ja palvelu 101 %: sta. :)
Siis mites Legacy..........?
- Jari -En ole ostanut kuin Legacy'n, ei pysty vertaamaan.

Jari T.M.
04.03.12, 09:37
En huomannut että nykyinen ilmaisversio on 7.5.0.142. Mulla 7.4.0.0.
Pitäneekö päivittää tuohon, jos meinaa ostaa paketin? Kielipakettikin näyttäs päivittyneen.

Niin, heräsi epäilys, että meneekö rahat taivaan tuuliin jos maksan tuon deluxe paketin ja onko Legacylle tapahtunut mitään. Yllättävän vähän keskustelua ohjelmasta muutenkin. Epäilyttää aina kokonaisuuden toimivuus, kun Windows päivittyy uusiin versioihin. Yleensä siitä ei ole seurannut mitään hyvää. Näin myös PAF; en kanssa. Ongelmia tuli.
Olisi kiinnostanut Legacy foorumilta osio; Testaajien havaitsemat ongelmat ja bugit sekä keskustelua niistä...

Mutta, kiitos vastaajille. Yritetään ostaa uusi versio, josko sais rahalle vastinetta. (Muistetaan varmuuskopiot :) )



- Jari -

Jokkel
15.05.13, 08:48
Legacyn keskustelufoorumi tuntuu tosiaan "kuolleelta". Facebook sivuillakaan ei ole kuin 65 jäsentä.
Ohjelmasta on tullut versio 7.5.219, joka ei enää tarvitse mitään kielipakettia. Suomen ym kielet voi valita suoraan työkaluvalikosta. Versio 8 on tiettävästi suomennuksessa, ilmestynee aikanaan.

Yritin tässä eräänä päivänä siirtää Legasy tietojani toiseen ohjelmaan (Genealogica Grafica'n) gedcom'n avulla. Tämä siksi, että saisin ehkä parempia tulosteita. Legacyn tulosteet ovat tosi puutteelliset ja epämääräisesti toimivat.
Törmäsin muutamaan ongelmaan. Patronomien siirto ei oikein toimi. Olen kirjannut patronomit jälkiliitteeksi. Legacyssa toimii, mutta ei muualla.
Toinen pulma. Tapahtumien ajat olen kirjannut tyyliin 1710-1712. Tätä eivät muut ohjelmat ymmärrä.
Päivämäärissä tuli myös sekaannuksia maaliskuu-marraskuu välillä.
Päivämäärät menivät ojennukseen, valitsemalla gedcomin englantilaisen muodon.
Miten olette merkinnet nämä patronomit ja ajanjaksot? :confused:

Jari T.M.
18.07.13, 13:20
Juu, ja lisää LEGACY 7 HUUMORIA. Sinällään tämä "valivali" ei nyt tänne foorumille kuulu ollenkaan, mutta mutta...
AINA sama sävel:

Kielitiedoston Legacy7Alt.lng versio on väärä.
Oikea versio: 15 Feb 2013 21:04:55
Sinun versiosi: 25 Jun 2012 16:11:07
Korjataksesi tämän ongelman sinun on asennettava Legacy uudelleen. Mene web-sivullemme ja lataa uusin versio.

Missähän nyt sitten mättää? Teet mitä teet ja sama teksti tulee näyttöön ja pikakuvaketta työpöydälle ei vissiin ole enää olemassakaan tässä uudemmassa versiossa? OLEN poistanut vanhan ohjelman ennen uuden asennusta. Ja olen siivonnut legacyn jättämät jätökset. Ja ONNEKSI varmuuskopiot on olemassa. Ja olen sammuttanut muut ohjelmat asennuksen ajaksi ja virustorjuntakin on kiinni.
Ihme juttu, jos tekee ohjeiden mukaan, niin siltikään ei toimi oikein? Ohjelman saa avatuksi palauttamalla varmuuskopion, jota uus legacy tosin aina herjaa "vanhaksi", vaikka olen korjannut/muuttanut sen uudemmaksi ohjeen mukaan...(painamalla kyllä- painiketta :) )
Kun suljet ohjelman tulee sitten herjateksti; "ohjelma ei ehkä asentunut oikein"...

Käyttis nyt Win 7 home edition 64 bittinen...
Onko muilla ollut samaa vaivaa?

Ja jos olisin ostanut de luxe version, niin oiskohan se ollut yhtä hauska ja helppo asennettava...
Vai onkohan tämä taas windowsin omaa ilkeää piilohuumoria?

- Jari -

Jokkel
18.07.13, 13:52
Poista koneeltasi:
Legacy7Alt.lng
Näin ainakin yksi valitus poistuu. Ei tarvitse asennettaessa sammuttaa muita ohjelmia, eikä virustorjuntaa.

"ohjelma ei ehkä asentunut oikein" Tämä on sitä Windowsin "huumoria", ei kannata välittää. Ilmoitus tulee kun 64 bittiseen asennetaan 32bittinen ohjelma.

Pikakuvakkeen saat työpöydälle, menemällä Legacy kansioon ja kursori legacy.exe tekstin päälle sekä painamalla hiiren oikeaa nappia. Valitse "Luo pikakuvake".

Legacy 8 on kerrottu ilmestyvän vuodenvaihteessa. Mitään mullistavia uutuuksia ei toistaiseksi ole kerrottu siinä olevan.

Jari T.M.
28.07.13, 10:00
Sain toimimaan. Aika erikoista sinänsä, kun piti poistaa kaksi kertaa ja asentaa taas?! Windowsin oma huumori katosi parin päivän päästä itsekseen. :D: Kaikenlaista sitä...
Mutta yksi juttu on, joka ei tosin haittaa, on se, että kun nappasen legacyn päälle, tulee ilmoitus;
Hakemistotietoja Suomi -(Pre-Release):lle ei löytynyt. Voit ladata ne Internetistä.
Tuossa perässä on vielä osoite ja kysymys, että: haluatko siirtyä Internet-sivustoon nyt?

Mitäs tuo meinaa vielä? Pitääkö oikeasti ladata? "Peruuta" napilla ilmoitus poistuu ja mielestäni ohjelma toimii oikein. En ole yrittänyt ladata, kun oli tässä muutenkin "hauskaa"...:oo:
Latasin Windows päivityksiä taas 100 megaa. Saapa nähä miten paljon huonoa tuli mukana...Oon tullut varovaiseksi näiden Win - juttujen kanssa. Menee ohi aiheen, mutta edellisessä läppärissä erään päivityksen jälkeen tuli koneeseen ilmoitus, että tämä Windows ei ehkä ole aito, ja läp läp lää. Omat kuvakkeet ja kansiot hävis työpöydältä eikä niitä voi sinne enää asentaa. Ovat kuitenkin olemassa...Hauskaa sinällään, kun tuo vanha kone oli kolme vuotta käytössä ja oli aito ohjelma. Olispa noilla paikalliskonttori jossa voisi käydä "kylässä" reuhaamassa...

- Jari -

Julle
12.07.18, 12:39
< Legacy 8 on kerrottu ilmestyvän vuodenvaihteessa. Mitään mullistavia uutuuksia ei toistaiseksi ole kerrottu siinä olevan.
>
Kotimikro 11/2018 näyttää sisältävän suomenkielisen version Legacy Family Tree ilmaisversion ja uuden sarjan Legacysta: Lähde juuriesi jäljille helposti.

Näyttää ulospäin oikean muotoiselta eli hierarkkiseltaj aominaisuudetkin näyttäisivät olevan kohillaan!

Uutuussarja ja ohjelma soveltunee aloittelijoille, itse pysyn edelleen Brother´s Keeperillä.

Lukemisiin