PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Yhteystiedot Jäsenmaksussa


Hannu Hellsten
13.01.12, 12:25
Toipa posti SSS:n jäsenmaksun vuodelle 2012.
Pienen silmäilyn jälkeen jäin ihmettelemään laskussa kolme kertaa esiintyvää sähköpostiosoitettani, joka on kyllä vielä olemassa, mutta sellainen, jota en juurikaan käytä.
Ajattelin, että en ole muistanut korjata asiaa SSS:n jäsentietoihin, mutta vielä mitä, jäsentiedoissani on aivan oikea nykyään käyttämäni sähköpostiosoite.
Nyt voi vain kysyä, mistä laskuun on saatu kaivettua tuo vanha sähköpostiosoite?

Nuutiska
17.01.12, 13:22
Minulla puolestaan ei laskussa näy lainkaan sähköpostiosoitetta. Lasku tuli itella-postissa ja vain 4 päivän maksuajalla. Laskun päiväys on 5.1.2012 ja tuli minulle 16.1.2012, eräp. 19.1.2012. Viivästyskorko olisi sentään vain 0%. Jos olisin ollut matkoilla tällä viikolla, en olisi voinut noudattaa periaatettani maksaa laskut ajoissa.

Tuli toinenkin lasku toisesta paikasta samalla päivämäärällä, mutta siinäpä on maksuaikaa 21 päivää.;)

Jemina
17.01.12, 14:20
Minullekin tuli pari viikkoa sitten jäsenmaksukehotus 39 €, jossa päiväys 5.1.2011 myyjänä Riitta Roitto. Samassa laskussa oli, että voi halutessa tukea seuran kirjastoa vapaaehtoisella summalla jäsenmaksun yhteydessä. Sähköpostiosoitteeni oli laskussa.

Nina
17.01.12, 19:17
Ja minulle tuli vasta ma 16.1. postilaatikkoon, ja eräpäivä ke 18.1. Missä lie seikkaillut, kun laskun pvm oli to 5.1. ja maksuaika 14 pv.
Ei kiva :(

jukkaukkola
17.01.12, 19:42
Minulla taas lasku taisi mennä niinkuin pitikin,1.1.2012 tuli e-maili SSHY:ltä ,jossa pyydettiin maksamaan v.2012 jäsenmaksu 17€ eräpäivä 15.01.2012.
Maksoin kylläkin vasta tänään netissä S-pankissa kertyneillä bonuksilla.

Juha
17.01.12, 19:46
Eipäs nyt sekoiteta kahta täysin eri asiaa.

Suomen Sukututkimusseura ja SSHY eli Suomen Sukuhistoriallinen Yhdistys ovat kaksi aivan erillistä asiaa.



Suomen Sukututkimusseura
Juha Vuorela
Suku Forumin ylläpito

Solja
17.01.12, 20:37
Sama kuvio kuin edellisillä. Sain laskun viime perjantaina, eräpv huomenna.

Meidän tapauksessamme SSS:n jäsen on sukuseura ja laskun maksaja (sihteeri) vaihtelee. Lasku tulee minulle ja minä toimitan sen eteenpäin sihteerille eli siinäkin tulee vähän viivettä.

Eli mieluusti jos laskun pvm on 5.1. niin lasku olisi perillä tästä viimeistään parin päivän kuluttua jotta ehtii tekemään maksukuviot hyvissä ajoin. Tai sitten pitää antaan enemmän maksuaikaa, sekin käy.

-Solja

P.S. Henkkoht tykkään enemmän SSHY:n laskutussysteemistä eli lasku tulee välittömästi sähköpostiin josta se on näppärä maksaa verkkopankissa. Tilinumerot ja viitenumerot copy-pastella nopsaan. Tai kuten meidän tapauksessamme - voin forwardoida laskun helposti eteenpäin sukuseuran sihteerille.

Hakulinen
17.01.12, 22:54
Taitaa olla pientä vaihtelua jäsenmaksujen kulkeutumisessa - en ole saanut vielä minkäänlaista laskua tänä vuonna SSS:ltä. Jäseneduista en silti suostu tinkimään. :):D:

Nuutiska
18.01.12, 00:16
Katsoin uudelleen laskuani. Eräpäivä onkin 18.1. eli maksuaikaa oli 2 päivää :rolleyes:. Voisiko "lähettämö" kommentoida SSS:n laskutusfilosofiaa?

Riitta Roitto
18.01.12, 11:06
Ensinnäkin pahoitteluni laskujen saapumisesta viiveellä.

Tämä on ollut minulle ensimmäinen laskutuskierros, ja minut yllätti ulkopuolisen tulostuspalvelun hitaus laskujen toimittamisessa. Eräpäivää voi tietenkin siirtää niin, että käytettävissä on 14 päivää.
Myös laskun ulkonäkö, lähinnä tietojen sijoittelu, oli tulostettuna erilainen kuin ohjelmasta näytölle minulle näkyvä.

Yhteystiedot laskuun tulevat kirjanpito-ohjelman asiakasrekisteristä, joka ei automaattisesti keskustele vanhojen kotisivujen hallintaan tarkoitetun jäsenrekisterin kanssa. Muutokset tiedoissa kannattaakin toimittaa mieluiten sähköpostilla.

Laskun voi tietysti toimittaa sähköpostiin, mutta kuten on jo ilmennyt, aikoja sitten ilmoitettujen sähköpostisoitteiden voimassaolosta ei voi olla varma, eikä suurimmalla osalla jäsenkunnasta joko ole sähköpostia tai sitä ei ole seuran tiedossa. Toki laskusta helposti syntyy sähköpostissa lähetettävä kopio sitä tarvitseville.
Ja vähitellen voitaisiin tietysti kerätä tietoa niistä, jotka haluavat sähköpostilaskun, mutta mielellään kiitos ei sellaisia ilmoituksia nyt tässä alkuvuoden ruuhkassa.

ystävällisesti
Riitta Roitto

Jorma
19.01.12, 22:22
Seuraavassa laskutuskierroksessa sitten tarkistat mitä ohje toimituksesta, määräajoista tarkoittaa.
Ja tulevaisuudessa kun tiedät mitä vuodenvaihteen "rumba" on käytännössä, hoidat tilaukset ym. sellaiset ennen määräaikaa:)

JLausas
20.01.12, 15:03
Lähetetäänkö jäsenmaksulaskut ulkomaille eri kirjeessä vai lehden mukana? Lehdet ovat ulleet usein rikkinäisissä kirjekuorissa tai jääneet tulematta. Laskua en ole saanut kahteen vuoteen oli se sitten lähetetty miten tahansa. Ei ole tullut lehtiäkään enää, joten käytännössä en liene enää seuran jäsen. Korjaisin mielelläni asian, jos saisin laskun - vaikka sähköpostin välityksellä.

Riitta Roitto
23.01.12, 00:26
Ulkomaille lasku lähtee joko sähköpostilla tai sitten kirjeessä, mutta ei lehtien mukana.

Jos lähetät minulle sähköpostia (riitta.roitto*genealogia.fi),
niin saatetaan jäsenyytesi taas voimaan.

ystävällisesti
Riitta Roitto



Lähetetäänkö jäsenmaksulaskut ulkomaille eri kirjeessä vai lehden mukana? Lehdet ovat ulleet usein rikkinäisissä kirjekuorissa tai jääneet tulematta. Laskua en ole saanut kahteen vuoteen oli se sitten lähetetty miten tahansa. Ei ole tullut lehtiäkään enää, joten käytännössä en liene enää seuran jäsen. Korjaisin mielelläni asian, jos saisin laskun - vaikka sähköpostin välityksellä.

Tuiju Olsio
27.01.12, 21:52
Ulkomaille lasku lähtee joko sähköpostilla tai sitten kirjeessä, mutta ei lehtien mukana. ...
Ennen minulle tuli lasku aina lehtien mukana, nelisen viikkoa sen jälkeen, kun eräpäivä oli jo mennyt umpeen. Reklamoin tästä ja viime vuonna sain laskun sähköpostitse, mutta nyt en ole vielä saanut laskua miltään kanavalta.

JLausas
27.01.12, 23:42
OK. Nyt tuli lasku sähköpostin välityksellä ja maksoin sen. Taas yksi huoli vähemmän...