PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Kenkäkauppias Alpo Kolehmainen, Viipuri


Paksalo
06.12.07, 10:45
Alpo Kolehmaisella oli kenkäkauppa osoitteessa Torkkelinkatu 20. Hän myi rekisteröimänsä "Alko"-tuotemerkin eteenpäin vuonna 1932. Minulla on kopio kauppakirjasta ja kenkäkaupassa otettu valokuva.
Löytyisikö tästä isoäitini sedästä tietoja?

virve.valoheimo
11.08.08, 15:32
Hei Aarne,

löysin viestisi vasta nyt, kun olen alkanut selvittämään Viipurin sukujuuriani. Alpo Kolehmainen on myös minun isöäitini setä. Kalle Pekka Kolehmainen, Alpon veli, on minun isoäitini isä. Alpolla oli Oskar, Dagmar ja Pekka (Kalle Pekka) -nimiset sisarukset.

Olen löytänyt Joensuusta sukulaisen, joka on Oskarin tyttären tytär. Olemme tavanneet nyt kaksi kertaa ja olen saanut häneltä valokuvia ja tietoa sukulaisistani. Jos sinua kiinnostaa, voisimme olla yhteydessä ja jakaa tietojamme. Me ainakin tämän Oskarin tyttären (81vee) kanssa jo viime perjantaina pähkailimme, kuka sinä olet, siis kenen lapsia...varmaankin Dagmarista alkaen?

Ystävällisin terveisin Virve Valoheimo

Paksalo
11.08.08, 21:16
Hei,

kiitos mieluisasta viestistäsi. Oskar ja Eva Kolehmainen olivat äitini Lumikki Mustosen isovanhemmat edellisten tyttären Alma Eeva Oskarintyttären kautta. Alma avioitui Frans August Mustosen kanssa. Minulla on Oskarin ja Alman tyttäristä kuvia ja vähän tietojakin.

Miten pitäisimme yhteyttä kätevimmin. Asun Espoossa. Minut tavoittaa parhaiten osoitteesta aarne(at)nilsson.fi (aarne*nilsson.fi) jatkoyhteyksiä ajatellen.

Terveisin,

Aarne

tiisota
30.08.08, 07:25
Alpo Kolehmainen oli isoisäni isä. Hän muutti Mikkelistä Viipuriin ja perusti sinne kenkäkaupan joka muöhemmin meni konkurssiin. Liikenimenä hän käytti Alko. Isoisälläni oli 3 muuta sisarusta.

Paksalo
30.08.08, 09:32
Hei,

minulla on tietoja Alposta, kenkäkaupasta ja Alpon sisaruksista. Kenkäkaupasta on yksi valokuva, jossa äitini äiti Alma Eeva Kolehmainen, myöh. Mustonen oli myyjättärenä.

Alposta on tehty nekrologi, jonka Aarno Laitinen muistaa Alko Oy:n 50- tai 60-vuotispäivän ajoilta. Tätä en ole löytänyt.

Minua kiinnostaa tiedot ja valokuvat. Löytyisikö?

Erkki Järvinen
30.08.08, 09:59
http://yp.stakes.fi/NR/rdonlyres/43CEDCE8-3948-4FC5-A84A-CB0BD79F2BCB/0/YP22002.pdf


tuolta löytyy myös jotain juttua.