PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Släkten Lindblom i Kimito


Margaretha Holmqvist
05.12.07, 17:47
Jag heter Margaretha Holmqvist, bosatt i Stockholm, och jag söker efter mina rötter på farssidan. Är det någon som forskar i släkten Lindblom i Kimito, hör då av er till mig.

Margaretha Holmqvist
86holmqvist*telia.com

Anita Lönnqvist
06.12.07, 11:34
Hej Margareta!

Jag forskar inte på släkten Lindblom, men jag forskar på min mans släkt på hans mammas sida. Jag vet inte om du menar ön Kimito eller samhället Kimito. Min mans morfar hette Georg Ragnar Lindblom född 10.8.1899 i Västanfjärd som ligger på Kimitoön han dog 30.10.1965. Georgs far hette Gustav Alfred Lindblom född 30.1.1870 och dog 22.7.1932.
Jag vet inte om det kan vara din fars släkt, jag har också namn på flera av Georgs syskon.

Hör av dig om du tror att det är rätt släkt.

Hälsningar Anita Lönnqvist Fagersta

Margaretha Holmqvist
06.12.07, 12:37
Hej Anita,

Visst är det skönt att det numera går så snabbt att få kontakt! Jag är inte
helt säker på att alla med namnet Lindblom är släkt. Själv har jag kommit
fram till en anfader på 1700-talet. Ämbetsbetyget från Kimito församling
lyder: "sexman, f.d. bonde Carl Johan Lindblom, född 25.12.1792 i Kimito, död 13.11.1872. Vigd 26.12.1819 vid Sofia Isaacsdotter, född 20.3.1798 i Kimito, död 10.7.1863." Bosatta i Thorsböle, Wästergård.
Desutom har jag i Suku hittat ett inlägg från 2002 av en Reijo V.Alho, som
forskat om släkten. Den äldsta medlem han hittat är "Matts Simonsson. död 1704 i Kimito.Bodde på Södergård hemman i Nårrlångvik by i Kimito från slutet av 1600-talet. Gift med Anna Henriksdotter, född på 1600-talet, död 1731 i Kimito."
Jag har hittills inte lyckats få tag på Reijo V. Alho.
Vasthi Lindman skrev om släkten Troberg, och i den förekommer också
flera medlemmar av släkten Lindblom.

Det vore roligt om det skulle finnas en förbindelse mellan våra släktingar längre bakåt i tiden.

Vi kanske får flera tillfällen till korrespondens.

Hälsningar

Margaretha Holmqvist

Anita Lönnqvist
08.12.07, 19:21
Hej Maragareta!

Jag ska undersöka om min mans kusin har namn på den som forskade på deras morfars sida, Georg Lindblom, så jag återkommer om jag får fram något.
Visst är det spännande med datorn, man får snabbt kontakt med folk som har samma intressen som en själv.
Det skulle vara spännande om min man och du härstammar från samma släkt, man vet aldrig.

Ha en skön helg önskar /Anita

Margaretha Holmqvist
09.12.07, 14:50
Hej Anita,

Jag ser med spänning fram mot ett nytt meddelande om vår eventuellt
gemensamma släkt. Tyvärr är det ju så att man på 1800-talet fritt
kunde välja namn och då vet man ju aldrig vem som är släkt med vem.
Men roligt är det med släktforskning. Själv har jag bara börjat, men
redan känns det som en drift.

Allt gott!

Margaretha

Anita Lönnqvist
04.01.08, 10:05
Hej Margaretha!

Det är ett tag sedan vi hördes av, men nu har jag varit hos min mans släkt i Finland över nyårshlelgen och jag har lyckats få tag på namn och adress på den som forskat på "vår släkt Lindblom".

Han heter
Henrik Backas
........................
.............. Pargas
..........
tel nr 00358..............

Du kan ju hälsa att vi fått hans namn och adress av Stina Britt som är avlägsen släkt med min man och hans kusin.

Hoppas du får användning av det här och att du kommer fram till något och att vi kanske är "släkt".
God fortsättning och ha en bra helg
önskar Anita Lönnqvist