PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Familjen Nurmi från Viborg


Susanne R Suvanto
19.06.07, 17:36
Hej!

Jag undrar om det är någon som forskat eller har kunskap om familjen Nurmi med rötter i Viborg. Jag har vid något tillfälle sett något om detta men vid försök att maila till den kontaktpersonen fick jag inget svar. Jag vore oerhört tacksam om någon kunde hjälpa mig.

Med vänlig hälsning Susanne R Suvanto

Blondie992
20.06.07, 19:23
Hej
Har du mera information om vem exakt du söker i Viborg av släkten Nurmi. Det finns en hel del på HisKi. Hittade en hel del i Viborg domkyrkoförsamling, Viborgs Landsförsamling, och där finns flera sidor.
Har själv fått en hel del hjälp och man försöker hjälpa till där man kan.
Men hör av dej med mera information om vem så hittas nog personerna.
Susann

Susanne R Suvanto
21.06.07, 14:10
Hej!

Tack för snabbt svar. Jag fick för tre år sedan veta att jag är adopterad och söker därför nu vid 43 - års ålder min "nya" rötter. Jag vet att min pappa heter Tauno Nurmi och är f. 1940 i Viborg, hans föräldrar hette Viivi och Toivo Nurmi. Jag har själv noterat i HisKi att det finns personer med namnet Nurmi i de av dig nämnda längderna men jag saknar kopplingen till Toivo och Tauno.

MVH Susanne