PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Genealog.dot ja Word 2010


Esko Lampinen
10.10.11, 13:29
Tuntuu ihan häiriköinniltä kysellä KK:n mentyä enää mitään Sukuohjelmistosta. Toivottavasti Kari Luukka tai joku muu kuitenkin osaa neuvoa pulmassa: Asensin uuteen koneeseen ensin MS Office 2010:n, sitten uusimman version Sukuohjelmisto 2004:stä kokonaan. Nyt Word-raporttia yrittäessäni en löydäkään Wordista Genealog.dot-mallia, en apuohjelmista, en mistään. Kyllä se KK-softassa on, mutta miten sen saa löytämään tiensä Wordiin ? EL

Kari Luukka
11.10.11, 08:18
Suurin syy tähän on se, että Sukuohjelmisto 2004 -ohjelma on tehty edellisille käyttöjärjestelmille. Siksi sen asennus ei mene oikein uusilla käyttöjärjestelmillä. Kaarle Kaila ehti kuitenkin tehdä uuden version jossa oli huomioitu osa uusista piirteistä. Tämä versio on numeroltaan 10.3.2.1 ja on saatavilla edelleen palvelimelta. Genealog.dot'sta on myös uudempi versio joka on myös palvelimella. Tätäkin uudempi versio on minulla ja saatavissa.

Genealog.dot ongelma on se, että asennuspaketti sijoittaa sen väärään kansioon. Sen voi itse siirtää asennuksen jälkeen oikeaan paikkaan. Windows 7 -ohjelmassa sen tulee olla

C:\Users\käyttäjä\AppData\Roaming\Microsoft\Mal lit -kansiossa.

Tuo käyttäjä sana korvataan omalla käyttäjätunnuksella.

Työn alla on uudempi versio jossa tuo asennus on korjattu. Kunhan se valmistuu, niin kerron siitä täällä.

Esko Lampinen
11.10.11, 09:18
Kiitos nopeasta vastauksesta, Kari! Koska juuri mainitsemasi nimistä hakemistoa en koneestani löydä, se pitänee siis luoda tuonne sovellustiedostojen joukkoon. KK-softassa ei muuten ole juuri Genealog.dot nimellä tiedostoa, vaan pelkkä "dot". Kai se on sama?

Erkki
11.10.11, 09:43
Kiitos nopeasta vastauksesta, Kari! Koska juuri mainitsemasi nimistä hakemistoa en koneestani löydä, se pitänee siis luoda tuonne sovellustiedostojen joukkoon. KK-softassa ei muuten ole juuri Genealog.dot nimellä tiedostoa, vaan pelkkä "dot". Kai se on sama?

Tuonne Kari Luukan osoittamaan kansioon pääsy näyttää ensin mahdottomalta, Windows7 ei näytä edes pääkäyttäjän tunnuksilla kirjautuneelle kaikkia kansioita, vaan piilottaa ne.

Yritä tätä:
avaa resurssienhallinta, mene (suomenkielisessä versiossa) kansioon Käyttäjät, mene omaan kansioosi esim. Esko (vai mikä nyt käyttäjätunnuksesi onkaan).
Nyt näet Resurssienhallinnan ikkunan harmaassa yläpalkissa tiedon missä kansiossa olet. KKlikkaa kenttää ja kirjoita siihen seuraavaksi \AppData ja seuraavaksi \Roaming. (Siis aina alkuun keno \) Nyt pitäisi alkaa näkyä kansio Microsoft ja siellä Mallit.

Minun työpöytä yms. asetuksilla homma näkyy ja toimii näin. Mutta kun minkä tahansa näkymän saa mille mutkalle tahansa, niin älä pahastu. Katsellaan miten hakemasi löydät.

Ymmärtääkseni Word2010 toimii siten, että kun avaat Uusi tiedosto, niin näet kaikki *.dot tiedostot, ja voit käynnistää ne siitä ikkunasta. Mutta vaihtoehtoja on rajattomasti.

Esko Lampinen
11.10.11, 17:29
Kiitos vaan teille molemmille hyvää tarkoittavista neuvoistanne. Onnistuin kyllä luomaan hakemiston, mutta sinne aikomaani Genealog.dot-tiedostoa en kyllä lopulta löytänyt mistään. Se ainakin selvisi, ettei se ainakaan se pelkkä dot-niminen ollut.
Näyttää siltä, että Kailan työ ohjelmistonsa parissa päättyi käytännössä versioon 10.1.5.4. viides joulukuuta 2009. Jospa palaisin siihen versioon ja yrittäisin saada sen edes auttavasti toimimaan tämän vinhasti vilistävän uuden tekniikan kanssa. Tai sitten on ruvettava hakemaan uutta tutkimusohjelmaa. Sääli.

Esko Lampinen
25.10.11, 09:47
Tuli aihetta vielä jatkaa asiasta. Huomasin Tätä uutta Wordia penkoessani, että sen oletusarvot kieltävät kokonaan makrot virussyöttöjen pelossa. Poistin kiellon ja genealog.dot livahti heti paikalleen. Raportit tulevat ja tosi nopeasti.

MaijaV
04.12.11, 21:43
En saanut useista yrityksistä genealog.dot:a asennettua koneeseeni. Vanhassa hajonneessa koneessani oli 32 bittinen Office 2010, joka toimi Sukuohjelmisto 2004:n kanssa moitteetta.

Uudessa koneessani on 64 bittinen Office 2010. Olen tehnyt kaikki ohjeiden mukaan. Olen asentanut uusimmat versiot sekä ohjelmasta että dot:sta. Olen myös sallinut macrot. Dotin saan näkymään malleissa, mutta sitä avatetessa aukeaakin ohjelmalistaus visual basiciin ja se ilmoittaa käännösvirheestä 64 bittisessä järjestelmässä.

Apuaa??

Esko Lampinen
05.12.11, 13:33
Kari Luukka varmaan antaa sinulle asiantuntevampia neuvoja, kun huomaa avunpyyntösi. Itse olen vastaavista ongelmista yleensä selvinnyt, kun olen jättänyt oikotiet ja kulkenut genealog.dotille sitä vanhaa 2004:n käyttöoppaassa neuvottua reittiä Wordin avauksen jälkeen: Tiedosto-uusi-omat mallit. EL