PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Linnojen ja voutikuntien hallinto 1412-1448


Juha
27.11.07, 15:41
Löysin sattumalta tälläisen jutun;

http://tutkielmat.uta.fi/pdf/gradu02053.pdf

Eli kyseessä on Tapio Salmisen Tampereen Yliopistolla tekemä gradu Suomen linnojen ja voutikuntien hallinnosta vuosina 1412-1448

Sukututkijaa voinee kiinnostaa eniten sivulta 162 alkava luettelo kaikista linnojemme päämiehistä ja voudeista ao. ajanjaksolla. Luettelo jatkuu aina sivulle 205 saakka,joten valtavan työn Salminen on tässä tehnyt.

Tekstin joukossa on myös runsaasti muuta asiaa sukututkijaa silmällä pitäen. Suosittelen omasta puolestani ja kiitän tekijää.

Maisa M
28.11.07, 10:19
:rolleyes:Löysin sattumalta tälläisen jutun;

http://tutkielmat.uta.fi/pdf/gradu02053.pdf

Eli kyseessä on Tapio Salmisen Tampereen Yliopistolla tekemä gradu Suomen linnojen ja voutikuntien hallinnosta vuosina 1412-1448

Sukututkijaa voinee kiinnostaa eniten sivulta 162 alkava luettelo kaikista linnojemme päämiehistä ja voudeista ao. ajanjaksolla. Luettelo jatkuu aina sivulle 205 saakka,joten valtavan työn Salminen on tässä tehnyt.

Tekstin joukossa on myös runsaasti muuta asiaa sukututkijaa silmällä pitäen. Suosittelen omasta puolestani ja kiitän tekijää.

Juha!
Viestisi on mielenkiintoinen, mutta en saa linkkiä auki! Mikä mahtaa olla vikana? :rolleyes:

terv. Maisa M

Juha
28.11.07, 10:30
Kyseessä on 205 sivua pitkä pdf-tiedosto. Onhan sinulla koneessasi Adoben Acrobat -reader tai vastaava ohjelmisto. Lisäksi tuon tiedoston latautuminen voi kestää yhteysnopeudestasi riippuen melko kauan. Modeemiyhteyksillä sitä ei varmaan kannata edes yrittää.

Testasin linkin hetki sitten ja hyvin toimi

Juha

Kuhlberg
28.11.07, 11:55
Hei!

Tiedosto aukeaa hyvin, ei mitään ongelmaa!

Terveisin

Göran Kuhlberg

Maisa M
28.11.07, 14:04
Kyseessä on 205 sivua pitkä pdf-tiedosto. Onhan sinulla koneessasi Adoben Acrobat -reader tai vastaava ohjelmisto. Lisäksi tuon tiedoston latautuminen voi kestää yhteysnopeudestasi riippuen melko kauan. Modeemiyhteyksillä sitä ei varmaan kannata edes yrittää.

Testasin linkin hetki sitten ja hyvin toimi

Juha

Hei!

Kyllä minulla on sekä Adobe Reader 8 että Acrobat Reader 5.0 (miksiköhän 2 melkein samaa, tai en minä tiedä, mitä ovat. Poikani ne on tänne koneelleni asentanut, kun minä olen ihan pölvästi tämän tietokoneeni kanssa!) :confused: Jospa ne haittaavat toinen toisiaan. Sitten poika laittoi kaikenlaisia estoja tai esteitä, ettei olisi tullut niin paljon roskapostia, niin ehkä nyt on liian tiukka "seula". Täytyy kysyä pojalta, kun tulee käymään. Ja minulla on laajakaista, eikä siis modemia.

Terv. Maisa M