PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Nollasta liikkeelle


TTLeino
23.11.07, 08:19
Olen aloittelija tässä hommassa ja haluaisin tietää isäni puolelta aluksi vaarini isän jne. Äitini puolelta joku onkin tutkinut sukua todella kaukaa. Voisiko joku ystävällisesti neuvoa mitä pitäisi tehdä. Pitääkö mennä vaarini kotipaikan kirkonkirjoja tutkimaan??

Vaarini nimi on Emil Enok Filemon Leino kotoisin Taivassalosta ja mummoni on
Ingrid Malviina Emiliia Leino. Nyt en ole varma onko Emiliia yhdellä vai kahdella
ii:llä

Juha
23.11.07, 08:42
Jos tiedät missä seurakunnassa vaarisi on syntynyt, voit lähettää kyseisen seurakunnan kirkkoherran virastoon sukututkimuspyynnön.

Siinä voit vaikka tiedustella, ketkä olivat vaarisi vanhemmat ja ketkä hänen sisaruksensa.

Virasto tekee tuota työtä tuntiveloituksella ja luultavasti tuon selvityksen tekeminen maksaa noin 25 euroa. Tämä riippuu täysin siitä, miten paljon tietoa haluat.

Tämän jälkeen pääset luultavasti jonnekin 1800-luvun keskivaiheille tai loppupuolelle. Sitten voit jatkaa tutkimuksiasi esimerkiksi Turussa sijaitsevassa maakunta-arkistossa. Arkistossa on erinomaisen palvelualtis henkilökunta, joten he opastavat sinua mielellään.

Mutta ihan ensimmäiseksi sinun kannattaisi mennä sivulle www.genealogia.fi (http://www.genealogia.fi) ja valita vasemman reunan linkkivalikosta melko alhaalta kohta "Aloita sukututkimus". Sieltä saat vastauksia niihin moniin kysymyksiin, mihin aloittelija törmää.

Niin ja paljon onnea mielenkiintoisen harrastuksen parissa :)

TTLeino
23.11.07, 09:39
Kiitos tiedosta, olen todellakin peukalo keskellä kämmentä vielä tässä hommassa ja tämä tietokoneenkin käyttö hakusessa. Mutta lopussa kiitos seisoo...toivottavasti;)

JoukoALeino
15.05.11, 22:01
Hei TTLeino, taidat olla serkkuni. Voisitko lähettää minulle sähköpostiosoitteesi tai puhelinnumerosi. Itselläni on ollut haaveena selvitellä sukuani isän ja isoisän puolelta. Yhteystietoni jouko.leino*turkunet.fi

Jouko "Veikonpoika" Leino