PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Missä ajassa Suku Forumin kello käy


Risto Toivonen
16.11.07, 14:22
Onkohan Suku Forumin kello ajassa?

Juha
16.11.07, 14:48
Kyllä on.

Tällä hetkellä kännykkäni klo on 14.47 ja Forumin klo 14.47.




_______________________
Suomen Sukututkimusseura
Juha Vuorela
webmaster

tellervoranta
16.11.07, 16:57
Heips Juha :)

niinhän sitä luulisi, jos ei näkisi. Ihan vähän aikaan sitten eräällä palstalla näkyi aika, joka minusta, matikistista, näytti tulevaa. Minusta nyt klo on 16.53 ja teillä jo 17.00. Siis ennenkuin olin kirjautunut. Viestit siis kirjoitetaan/lähetetään etuajassa. :confused:

Erkki Järvinen
16.11.07, 17:09
Heips Juha :)

niinhän sitä luulisi, jos ei näkisi. Ihan vähän aikaan sitten eräällä palstalla näkyi aika, joka minusta, matikistista, näytti tulevaa. Minusta nyt klo on 16.53 ja teillä jo 17.00. Siis ennenkuin olin kirjautunut. Viestit siis kirjoitetaan/lähetetään etuajassa. :confused:

Kaikki ajat ovat GMT +2. Kello on nyt 17:05.

jos nyt muutaman minuutin heitto on omaan kelloon nähden niin haitanneeko tuo mitään!
PS
nyt lähettäessäni on koneeni kello 17:09

tellervoranta
16.11.07, 17:28
Heips Erkki,

siis näytti jo paljon aikaisemmin 17.00. Eipä tuo haittaa, ykslysti, ryki tai yski. Kai se minun näkö/mielikuvitus teki tepposet. Erkkejähän lupasin juksata. On senniminen velipoikakin, tai laskenko minä lööperiä ?????

Aki Pitkäkoski
16.11.07, 20:28
Suku Forumin palvelimen antama kellonaika heittää alle kaksi minuuttia virallisesta ajasta. Jos kello näyttää paljon muuta, on kyse todennäköisimmin siitä, että sivu on päivittämättä selaimessa ja tieto on selaimen välimuistista. Jokaisen klikkauksen Suku Forumilla pitäisi käsittääkseni päivittää alareunan kellonaika...

Lisäys: Tähän viestiin tuli siis se kellonaika, joka sillä hetkellä oli myös sivun alalaidassa.

--aki--

Lasse1951
16.11.07, 21:03
Kyllä on.

Tällä hetkellä kännykkäni klo on 14.47 ja Forumin klo 14.47.




_______________________
Suomen Sukututkimusseura
Juha Vuorela
webmaster

Useammat kotitietokoneet näyttää kelloa noin suurinpiirtein, ellei käyttäjä ole tahdistanut PC:n kelloa jollain virallisella atomi-kellolla.
PC:n aikapiiri yleensä jätättää, ja se johtuu tai ainakin joskus johtui siitä että kellopiiri sisäisesti jakoi sekuntti vain 18 osaan 100 sijaan, eli tikitti liian hitaasti, ja tämä ennemmin tai myöhemmin johtaa siihen että aika ei ole ihan tarkka.

Jos joku haluaa pitää koneensa ajassa niin netistä voi hakea ohjelmaa joka synkronoi pc:n kello piiriä atomikellon kanssa. Itse olen käyttänyt tätä tapaa toistakymmentä vuotta jo, eli Googleen ja hakusanaksi "Time syncronizer"

Itse käytän nykyään StatBar nimistä ohjelmaa, joka osaa muutakin kun ajansynkronointia, osoite http://www.statbar.nl/ ohjelma on ilmainen ja on toiminnut moitteetta monta vuotta.

Suku-forumin palvelimella löytyy varmaan ajansynkronisointiohjelmaa, ja saattaa olla käytössä, vai miten on Aki, Juha tai Hasse.

Lasse Holm

Risto Toivonen
16.11.07, 21:48
Kysyin kellosta siksi, kun näyttää kuin osa viesteistä olisi tullut ennen paikallista aikaa.
Siis näytetäänkö viesteissä lähettäjän väärässä olevaa kellonaikaa vai Suku Forumin aikaa vastaanottohetkellä.

admin
16.11.07, 22:37
Ajat ovat palvelimen aikoja kun viesti on tallennettu. Samoin sivuilla olevat kellonajat (alalaidassa) on silloin kun sivun ainesto haettiin palvelimelta. Kuten Aki kommentoi - se sivu saattaa tulla joskus jopa oman koneen väimuistista...

En ole kysynyt palvelimen vastaavalta onko palvelin kytketty aikapalvelimeen, mutta otaksun että on.

Toisaalta - rohkenen sanoa - vaikka palvelimen kello olisikin minuutti pielessä niin - entäs sitten. Vaikka olisi kaksi...

Keskustelu kellosta on tältä erää loppu!
<center>
<table border="0" cellpadding="0" cellspacing="0"><tbody><tr><td align="center"><script type="text/javascript" src="http://www.worldtimeserver.com/clocks/embed.js"></script><script type="text/javascript" language="JavaScript">objFI=new Object;objFI.wtsclock="wtsclock001.swf";objFI.color="6495ED";objFI.wtsid="FI";objFI.width=300;objFI.height=300;objFI.wmode="transparent";showClock(objFI);</script></td></tr><tr><td align="center">Helsinki

</td></tr></tbody></table></center>