PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Aikakatkaisu | Vs: Emerentia Torsk


Giösling
06.11.07, 14:09
Viestien laadinnasta:

pitkien viestien kirjoitus ei onnistu linjalla nykyisen lyhyen "action-ajan" puitteissa. Siksipä, kantapään kautta, olen oppinut kirjoittamaan viestini muualla ja siirtämään ne sitten copy-funktiolla Suku Forumille. Samoin annettu "korjausaika" on aivan liian lyhyt. Mielestäni puolituntia on kymmentä minuuttia sopivampi. Mitä pihtailette? Onko "aika" jotenkin "kortilla"?

Kysyy

JP

Aki Pitkäkoski
06.11.07, 18:20
Viestien laadinnasta:

pitkien viestien kirjoitus ei onnistu linjalla nykyisen lyhyen "action-ajan" puitteissa. Siksipä, kantapään kautta, olen oppinut kirjoittamaan viestini muualla ja siirtämään ne sitten copy-funktiolla Suku Forumille. Samoin annettu "korjausaika" on aivan liian lyhyt. Mielestäni puolituntia on kymmentä minuuttia sopivampi. Mitä pihtailette? Onko "aika" jotenkin "kortilla"?

Kysyy

JP
Tätä aikaa sopii pohtia. Otamme sen käsittelyyn.

terv.
--aki--
modetiimi

Seppo T.
06.11.07, 19:42
Tätä aikaa sopii pohtia. Otamme sen käsittelyyn.

terv.
--aki--
modetiimi

Muutaman hyvin hiotun viestin menettäneenä olen samoilla linjoilla viestiketjun aloittajan kanssa.

Seppo Töllikkö

admin
06.11.07, 21:22
Asiasta on ollut aikaisemmin ollut keskustelua, kts. http://suku.genealogia.fi/showthread.php?t=145

Maisa M
07.11.07, 21:34
Admin! Tuo Juhani Pesun viesti tänne tuli siitä, kun yritin hänen viestilinjalleen "Emerentia Torsk" saada epätoivoisesti vastausta, joista 2 aikaisempaa katosi ties minne taivaan tuuliin ja vasta kolmas viesti onnistui eli johtui siitä, että teillä on liian naftisti suotu vastausaikaa yhdelle vastaukselle. Lupasitte jo aikoja sitten korjata probleeman, mutta sitä ei ole varmaankaan vieläkään korjattu. Se on aika ärsyttävä juttu! Voisitteko sen nyt korjata.''

Yst. terv. Maisa M

Juha
07.11.07, 22:24
En tiedä mitä pitäisi korjata, koska asiaan auttaa tämä juttu (johon admin Hasse jo viittasikin);

Lainaus Riitta Roiton viestistä;

"tuohon aikakatkaisuun, tai sen estämiseen, auttanee kun sisäänkirjautuessaan ruksaa kentän: "Muista minut"

Tänään olen minä ainakin sen avulla ollut koko päivän sisäänkirjautuneena.""

yhteistyöterveisin

__________________________
Suomen Sukututkimusseura
Juha Vuorela
webmaster

Maisa M
07.11.07, 22:46
En tiedä mitä pitäisi korjata, koska asiaan auttaa tämä juttu (johon admin Hasse jo viittasikin);

Lainaus Riitta Roiton viestistä;

"tuohon aikakatkaisuun, tai sen estämiseen, auttanee kun sisäänkirjautuessaan ruksaa kentän: "Muista minut"

Tänään olen minä ainakin sen avulla ollut koko päivän sisäänkirjautuneena.""

yhteistyöterveisin

__________________________
Suomen Sukututkimusseura
Juha Vuorela
webmaster


Juu, niin minulla olikin , että "Muista minut" mutta siitä huolimatta "HÄN"
ei odottanut minua, vaan kylmästi heitti minut ulkoavaruuteen, ennen kuin sain vastaukseni valmiiksi. Missä vika? - Eikö sitä nyt voi laittaa niin, että kun kerran on kirjautunut sisään, saa kirjoittaa koko illan vaikka hevon p...tä. (Todella tuohtuneena Maisa M.)

Juha
07.11.07, 22:55
Mahtavatko selaimesi asetuksissa olla ns. cookiet hyväksyttyinä?

Seuraavassa on lainaus forumin FAQ:sta - se kannattaisikin lukea mahdollisten ongelmien ilmetessä.


Evästeiden käyttö on valinnaista. Niiden käyttö saattaa parantaa forumin käyttöominaisuuksia. ...... Tällä forumilla on myös vaihtoehtona käyttää evästettä muistamaan käynnissä oleva yhteytesi forumiin, mikä varmistaa, että kirjautumisesi pysyy voimassa selatessasi forumia. Jos et valitse tätä vaihtoehtoa, istuntotieto siirtyy jokaisen selaustapahtuman mukana. Jos evästettä ei käytetä, voi seurata ongelmia, jos tietokoneesi internet-yhteys käyttää proxy-palvelinta, joka käyttää yhteisiä linkkejä toisten palvelimen käyttäjien kanssa. Jos olet epävarma, suosittelemme, että valitset tämän evästeen vaihtoehdon käyttöön. Rekisteröidyttyäsi voit muuttaa evästeasetuksia milloin tahansa.

Ylläpito auttaa mielellään, mutta käyttäjän oman koneen asetuksiin emme luonnollisesti pysty vaikuttamaan.




_________________________
Suomen Sukututkimusseura
Juha Vuorela
webmaster

Erkki Järvinen
08.11.07, 06:55
Juu, niin minulla olikin , että "Muista minut" mutta siitä huolimatta "HÄN"
ei odottanut minua, vaan kylmästi heitti minut ulkoavaruuteen, ennen kuin sain vastaukseni valmiiksi. Missä vika? - Eikö sitä nyt voi laittaa niin, että kun kerran on kirjautunut sisään, saa kirjoittaa koko illan vaikka hevon p...tä. (Todella tuohtuneena Maisa M.)
Ei ole mminkäänlaisia aikakatkaisuongelmia minullakaan - ei ole ollut koskaan.

Maisa M
08.11.07, 09:27
Ei ole mminkäänlaisia aikakatkaisuongelmia minullakaan - ei ole ollut koskaan.

Erkki! JJohtuisiko siitä, että sinun vviestisi ovat olleet alta aaikakatkaisun?

Kysyy vähän ilkikurisena Maisa M :D:

Erkki Järvinen
08.11.07, 09:38
Erkki! JJohtuisiko siitä, että sinun vviestisi ovat olleet alta aaikakatkaisun?

Kysyy vähän ilkikurisena Maisa M :D:
Sen kun Maisa kysyt vaan ja enhän minä pitkiä romaaneja ole kirjoittanutkaan tälle forumille - puhumattakaan mistään jännityskertomuksista.

Maisa M
08.11.07, 10:08
Sen kun Maisa kysyt vaan ja enhän minä pitkiä romaaneja ole kirjoittanutkaan tälle forumille - puhumattakaan mistään jännityskertomuksista.

Erkki! En minäkään mitään "romaaneja" yleensä kirjoittele, mutta joskus on pakko vähän laveammasti tällä forumilla selitellä.

Tulee mieleen tuosta "pakko"-sanasta nuorempi veljeni. Hän aina sanoi, että "Elämä on kovaa, mutta meitin täytyy..."

Ystävällisin terveisin Maisa

admin
08.11.07, 10:16
Pieni testi:

Aloitan kirjoittamisen 09.16.18
jätän nyt selaimen odottamaan...
klo 10.16.33 oman koneen mukaan painan "Submit Reply"
Selain sallii "cookies", rasti on ruudussa että forumi "muistaa minut". Ei tullut pitkää teksitä mutta teksti ei mennyt harakoille...

Maisa M
08.11.07, 20:32
[quote=Juha;6285]Mahtavatko selaimesi asetuksissa olla ns. cookiet hyväksyttyinä?

Seuraavassa on lainaus forumin FAQ:sta - se kannattaisikin lukea mahdollisten ongelmien ilmetessä.


Evästeiden käyttö on valinnaista. Niiden käyttö saattaa parantaa forumin käyttöominaisuuksia. ...... Tällä forumilla on myös vaihtoehtona käyttää evästettä muistamaan käynnissä oleva yhteytesi forumiin, mikä varmistaa, että kirjautumisesi pysyy voimassa selatessasi forumia. Jos et valitse tätä vaihtoehtoa, istuntotieto siirtyy jokaisen selaustapahtuman mukana. Jos evästettä ei käytetä, voi seurata ongelmia, jos tietokoneesi internet-yhteys käyttää proxy-palvelinta, joka käyttää yhteisiä linkkejä toisten palvelimen käyttäjien kanssa. Jos olet epävarma, suosittelemme, että valitset tämän evästeen vaihtoehdon käyttöön. Rekisteröidyttyäsi voit muuttaa evästeasetuksia milloin tahansa.

Ylläpito auttaa mielellään, mutta käyttäjän oman koneen asetuksiin emme luonnollisesti pysty vaikuttamaan.




_________________________
Suomen Sukututkimusseura
Juha Vuorela

Hello!

En minä tiedä varmasti, miten asetukset ovat tietokoneellani, mutta ilmeisesti evästeet, coocies, on sallittu, kun HÄN, tietokoneen henki , vastaa minulle kirjauduttuani pois forumilta, että "evästeet on poistettu".

Laittakaa nyt vaan niin, ilman mitään kiemurteluja, että kun on kerran kirjautunut sisään forumille, pysyy siellä sitten niin kauan, kunnes itse kirjautuu pois sieltä. Näinhan se on Yahoon palstoillakin!

Vai onko se juuri niistä evästeistä kiinni, että ne maksavat teille rahaa, siis aiheuttavat kuluja ja siitä syystä kirjoitusaika on "kortilla" eli säännöstelty, mitä? Ei kai se niin voi mennä!

Terv. Maisa M

Juha
08.11.07, 21:07
Tämä forumi ei heitä ketään pihalle, mikäli vain tuo rasti löytyy ruudusta "Muista minut" ja "cookiesit" ovat sallittuja.

Forumin ylläpidon puolesta emme siis voi tehdä asialle mitään.


Juhani Pesun ohje on myös täysin käyttökelpoinen; kirjoita pitkät viestit vaikka Windowsin Notepad -ohjelmalla ja kopioi ne sitten valmiina tänne.

Tiedoksi myös, että kyse ei ole missään tapauksessa mistään ajan tai rahan pihtaamisesta, vaan yksinkertaisesti tämän forumin ominaisuuksista. Kuten admin tuossa aiemmin päivällä lähetetyssä viestissään osoitti, onnistui viestin kirjoitus vielä noin tunnin kuluttua sen aloittamisesta.

ystävällisin terveisin


Juha

Jouni Kaleva
08.11.07, 21:18
En minä tiedä varmasti, miten asetukset ovat tietokoneellani, mutta ilmeisesti evästeet, coocies, on sallittu, kun HÄN, tietokoneen henki , vastaa minulle kirjauduttuani pois forumilta, että "evästeet on poistettu".
Terv. Maisa M
Maisa

Cookies/evästeet sinänsä eivät ole SukuForumin erityinen piirre, vaan yleinen nettiselaimesi (Mozilla, InternetExplorer, jne....) piirre. Sinä itse voit tutkia tietokoneesi hengen tässä asiassa. Katsopa selaimesi yläpalkkia. Siellä on Työkalut ja sen alla Asetukset tai vastaavaa ja edelleen Tietosuoja tai vastaavaa ja jostakin löytyy ruksattava boxi, joka sallii tai ei salli evästeitä. Käypä katsomassa. Jos ei löydy, niin kerro, minkä merkkinen selaimesi on, niin autetaan eteenpäin.

Erkki Järvinen
08.11.07, 21:52
[quote=Juha;6285]Mahtavatko selaimesi asetuksissa olla ns. cookiet hyväksyttyinä?

Hello!

En minä tiedä varmasti, miten asetukset ovat tietokoneellani, mutta ilmeisesti evästeet, coocies, on sallittu, kun HÄN, tietokoneen henki , vastaa minulle kirjauduttuani pois forumilta, että "evästeet on poistettu".

Terv. Maisa M

Hei Maisa, en minä ainakaan käytä koskaan tuota Kirjaudu ulos kohtaa!

Maisa M
08.11.07, 22:00
Maisa

Cookies/evästeet sinänsä eivät ole SukuForumin erityinen piirre, vaan yleinen nettiselaimesi (Mozilla, InternetExplorer, jne....) piirre. Sinä itse voit tutkia tietokoneesi hengen tässä asiassa. Katsopa selaimesi yläpalkkia. Siellä on Työkalut ja sen alla Asetukset tai vastaavaa ja edelleen Tietosuoja tai vastaavaa ja jostakin löytyy ruksattava boxi, joka sallii tai ei salli evästeitä. Käypä katsomassa. Jos ei löydy, niin kerro, minkä merkkinen selaimesi on, niin autetaan eteenpäin.

Jouni! Minulla on Mozilla Firebox, jossa on evästeet sallittu, tarkistin juuri ohjeittesi mukaisesti. Minä en ainakaan osaa sanoa, mitä tein silloin, kun Emerentia Torsk- viestiketjuun tarkoittamani kaksi hienosti muotoilemaani vastausta ( :p: ) häipyi ties minne, ennenkuin ehdin painaa lähetä-nappia ja arvaa, raivostuttiko! Juhan juuri antama vastaus, että pitäisi tehdä niinkuin Juhani P tekee, että kirjoittaa viestit jossain ulkopuolisella palstalla ja sitten vasta siirtää ne tänne forumille, mutta onko se nyt sitten sujuvaa? Kysyn vaan? Kyllä sen vastaamisen (pitkänkin viestin) pitää sujua suoraan täältä! :mad:

Terv. Maisa

Juha
08.11.07, 22:10
Niin, kyllähän se viestin kirjoittaminen sujuu oikein hyvin foruminkin kautta, jos selaimen asetukset ovat kunnossa. Mitään teknistä estettä ei ole sille, että viestiä kirjoittaisi vaikka pari kolme tuntia - ei siis forumin ohjelmiston puolesta.


Yritin vain olla ystävällisesti avuksi tuolla viittauksellani J. Pesun antamaan vinkkiin.


Juha

admin
08.11.07, 22:32
Jouni! Minulla on Mozilla Firebox, jossa on evästeet sallittu, tarkistin juuri ohjeittesi mukaisesti. Minä en ainakaan osaa sanoa, mitä tein silloin, kun Emerentia Torsk- viestiketjuun tarkoittamani kaksi hienosti muotoilemaani vastausta ( :p: ) häipyi ties minne, ennenkuin ehdin painaa lähetä-nappia ja arvaa, raivostuttiko! Juhan juuri antama vastaus, että pitäisi tehdä niinkuin Juhani P tekee, että kirjoittaa viestit jossain ulkopuolisella palstalla ja sitten vasta siirtää ne tänne forumille, mutta onko se nyt sitten sujuvaa? Kysyn vaan? Kyllä sen vastaamisen (pitkänkin viestin) pitää sujua suoraan täältä! :mad:

Selain jostain syystä unohtaa yhteyden ylläpitämiseen tarvittavat cookie -tiedot. Täsä piileskelee syy ongelmaasi. Kun selain keskustelee palvelimen, eli "forumin kanssa" selain ei pysty esittämään tarvittavat tunnustiedot. Siispä forumi ei päästä sisään - tässä tapauksessa - tallentamaan/lähettämään sen hienosti muotoillun viestisi. Luonnollista on että se kismettää jos teksti menee taivaan tuuliin - niin minäkin reagoisin. Mutta - tosiasia on että selain on se osapuoli joka on unohtava osapuoli tässä jutussa ja mikäli selain jostain syystä ryppyilee cookies, evästeiden hallinnassa niin sen epäkohdan täytyy korjata - selaimessa!

Itse voisin kuvitella että voisi...

poistaa kaikki suku.genealogia.fi -evästeet selaimesta (ehkäs selain on saanut evästeet sekaisin?)
tarkistaa että evästeet on sallittu palvelimesta suku.genealogia.fi
tarkistaa että sisäänkirjautuessa on rasti "Muista minut" -ruudussa!!! Itse käytän Firefoxia koko ajan eikä minkäänlaista hämminkiä evästeiden kanssa vaikka selain on auki koko päivän, oikeastaan useampia päiviä koska en koskaan sulje konetta vaan annan sille vaan luvan ottaa nokosia silloin tällöin.

Hasse

Maisa M
08.11.07, 22:39
Niin, kyllähän se viestin kirjoittaminen sujuu oikein hyvin foruminkin kautta, jos selaimen asetukset ovat kunnossa. Mitään teknistä estettä ei ole sille, että viestiä kirjoittaisi vaikka pari kolme tuntia - ei siis forumin ohjelmiston puolesta.


Yritin vain olla ystävällisesti avuksi tuolla viittauksellani J. Pesun antamaan vinkkiin.


Juha

Juha, tottakai sinä aina olet ollut ystävällinen, kait minä sen nyt tiedän! En mä kyllä mitään kolmea tuntia tartte yhtä vastausta varten, mutta kais tiedät, kun pitää Juhanille vastata, niin se nyt kyllä vaatii vähän enemmän aikaa, kuin joku pikavastaaminen. Katsos kun pitää aina yrittää pistää paremmaksi kuin hän, niin kyllä siinä saa ähertää aika tavalla, ennenkuin vastaus on valmis! :)

Mutta seuraavalla kerralla, jos mulle käy vielä yhtä köpelösti näiden viestien kanssa, pistän paperille ylös, mitä tuho-nappia menin painamaan, niin sitten ilmoitan, mitä tuli tehdyksi! :oo:

Hyvää yötä vaan!
toivottaa Maisa

ilkant
11.01.08, 14:04
Nyt on ainakin tarpeeksi aikaa. Tietämättä kokonaan tästä keskustelusta mitään, minut kutsuttiin syömään. Herkullisen lihakeiton syömisen jälkeen vein roskat ja biojätteet ulos asianomaisiin paikkoihin. Lisäksi hain postin noin 30 metrin päästä ja pilkoin kirveellä ison sylillisen takkapuita. Sitten sytytin vielä takan. Kaiken tämän jälkeen olin varma, että foorumi on heittänyt minut pihalle. Mutta ei, täällähän tämä oli ihan siinä kohdassa, mihin se viimeiksi jäi. :)

blue-eyed
11.01.08, 14:31
Erkki! JJohtuisiko siitä, että sinun vviestisi ovat olleet alta aaikakatkaisun?

Kysyy vähän ilkikurisena Maisa M :D:

Ei johdu! Minä en kirjaudu foorumilta koskaan ulos, vaan olen aina sisäänkirjautuneena. Tämä "muista minut" -toiminto muistaa sittenkin, vaikka katkaisen virran tietokoneesta.

Kyllä tuo aikakatkaisu johtuu omasta koneesta tai operaattorista. Koska minun oli ennen joulua pari kuukautta ihan tuskallista yleensä toimia internetissä, kun tämä aikakatkaisu katkaisi aina yhteyden. Soitin operaattorille ja kysyin, että tuleeko meille taloon liian vähän kaapelia ja vai onko liian paljon käyttäjiä vai mistä johtuu. Sanottiin vain, että nyt ainakaan ei ole ketään muita linjoilla kuin sinä, mutta hän vie tietoa eteenpäin. No, nyt ei ole mitään ongelmia :)

Niin, jos välimuisti on täynnä, niin sitten tietysti on.

Muuten en tietokoneen toiminnasta mitään ymmärrä, mutta ei minun tarvikkaan, sitä varten on ammattilaiset, minä vain käytän.

terkuin