PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Kuka tutkii ja mitä


Sakara
16.12.10, 19:23
Olisiko tarvetta tehdä uusi osio esim sukututkija tms

Alaotsikoksi suvun nimi jota tutkii -- tarinassa voisi kertoa tarkemmin.
halutessa, tarvittaessa voisi jatkaa keskustelua yksityisviestein.
Entiseen malliin voisi pyytää apua ja neuvoa mistä löytää kenetkin tai onko nimi tuttu itse kunkin tutkimuksissa.

Juha
16.12.10, 20:34
Tämä on ollut olemassa jo vuosia;
http://www.genealogia.fi/sukututk/frames.php?type=1&kieli=fi


Suomen Sukututkimusseura
Juha Vuorela

Sakara
16.12.10, 21:03
Kiitos, tuon linkin olin löytänyt, mutta en osanut ajatella sen kuitenkin olevan realiajassa, vaika painovuosi on vuosien takaa ja en tullut tutkineeksi kaikkia sen mahdollisuuksia.

Juha
16.12.10, 22:02
Vasemman reunan "Uusimmat" -linkistä löydät aina tuoreimmat päivitykset.


Juha

Kovanen
17.12.10, 13:37
Tervehdys!

Tarkoititko nimenomaisesti sukututkijoita, jotka ovat SukuForumin keskustelijoita?

Profiilitietoihinhan voi tallentaa mm. mitä alueita ja sukuja kukin tutkii. Useimmilla profiilit näyttävät olevan hyvin niukkatekstisiä.

Halunnevatko ihmiset olla omissa oloissaan vai onko profiilin päivitys vain jäänyt huomaamatta?

Olen haaveillut, että olisi todella mielenkiintoista tietää kuka täällä tutkii mitäkin aluetta ja sukua.

Voitaisiinko asialle kuitenkin tehdä jotain?

Terveisin Eila

Sakara
17.12.10, 14:17
hei
Toivon, että voitaisiin luoda osio sukunimen mukaan. Sieltä olisi helppo katsoa muka mitäkin tutkii, olla toinen toistemme apuna. Tuon esitetyn sukututkija-
luottelon tiedot voivat jäädä päivittämättä ja samaa sukua tutkivalle laittettu viesti ei tavoita. Tämän foorumin kautta olisi myös helppo laitaa kysymyksiä ja saada vastauksia.

ristojohannes
17.12.10, 14:49
Toivoisin, että mahdollisimman moni laittaisi sukuharrastuksensa mielenkiinnon kohteet Forumin julkiseen profiiliin.
Minä ainakin olen saanut lukuisia yhteydenottoja antamieni kiinnostuksen kohteiden vuoksi. Yhteydenottaja sekä minä, ollaan molemmat hyödytty näistä yhteydenotoista, joita monesti on jatkettu pitkään privaatisti.

Huomasin, että keskustelun aloittajakaan ei ole halunnut kertoa sukuharrastuksensa mielenkiinnon kohteista.

Juha
17.12.10, 15:13
Sukututkijaluettelo päivittyy koko ajan. On mielestäni täysin tarpeetonta luoda kahta, keskenään lähes identtistä luetteloa.

Jokainen voi tosiaan, kuten edellä Eila oivallisesti huomautti, päivittää oman Suku Forumin profiilinsa tutkimiensa sukujen nimillä.



Seuraamalla Suku Forumia ja olemalla itse aktiivinen joko kyselemällä tai vastaamalla saa varmasti yhteyden niihin henkilöihin, jotka haluavat auttaa toisia.


Suomen Sukututkimusseura
Juha Vuorela



ps.
Täysin omakohtaisesti sanoisin, että esim. itselläni ei ole mitään tiettyjä sukunimiä tai vastaavia, joita tutkisin. Olen kiinnostunut tasapuolisesti kaikista "esisukulaisistani". Nimiluettelosta tulisikin pitkä kuin nälkävuosi :)

ristojohannes
17.12.10, 15:30
Kuvittelisin, että Forumin piirissä on ihmisiä, jotka tällähetkellä toimivat aktiivisesti sukuharrastuksen parissa.

Sukututkimusseuran sukututkijatiedosto on hyvin käyttökelpoinen hakemisto, vaikka minun, tälläisen harrastelijan, ei ole tullut annettua nimeänsä tämän tutkijanimikkeen alle.

Lisäksi tässä tiedostossa on paljon entisiä harrastajia sekä ihan oikeasti kuolleita entisiä tutkijoita.

Forum taitaa sentään joskus siivota jäsentiedostoa, vai olenko väärässä.

Juha
17.12.10, 16:00
Ristolle;

Valitettavasti Suomen Sukututkimusseuran vapaaehtoiset eivät millään voi tietää, ovatko sukututkijaluetteloon ilmoitetut tiedot voimassa vai eivät tai onko henkilö jopa edesmennyt.

Tämähän on hieman yleisempikin ongelma pikkuhiljaa tässä digitaalisessa maailmassa. Kuka tuhoaa erilaisten forumeitten ja nettisivustojen tunnarini, kun minua itseäni ei enää ole? Kuinka moni meistä on edes ajatellut tätä asiaa.


Ja kyllä sinun nimesi hyvin mahtuu sukututkijaluetteloon - harrastelijoita me kaikki olemme - ammattisukututkijoita on Suomessa hyvin pieni joukko.


Juha

Sakara
17.12.10, 16:17
Totta, olipa tieto missä vaan bittimaailmassa, ei voi tietää jatkuuko sukututkimus vielä.
Tuumasta toimeen, otin vinkistä vaarin ja lisäsin profiiliin juureni.
On sitten asia erikseen miten paljon mitäkin haaraa tutkin ja miten niistä on tietoja saatavilla.

admin
17.12.10, 16:18
Sukututkijaluettelo on hyvä asia. Mikään ei tietenkään estä, eikä varmaan ole pahitteeksi mikäli laitetaan tiedot lisäksi Suku Forumin profiiliin. Helposti sieltä sitten pystyy jäsenlistasta hakemaan mitkä jäsenet ovat kiinnostuneita mistäkin suvuista ja seurakunnista samalla kun keskustelee.

Tällä en tarkoita että Suku Forumin toiminnallisuus korvaisi olemassaolevaa sukututkijaluetteloa, mutta se on oiva lisämahdollisuus ja kätevästi esillä. Jäsen itse voi sitten tarvittaessa muokata omaa profiiliaan tarpeen vaatiessa - ei siis vaadi lisää vapaaehtoisvoimia. Jokainen meistä näkee samalla milloin ko. jäsen viimeksi on ollut linjoilla eli saamme vihjeen siitä tutkiiko sukuaan vielä vai ei.

admin
18.12.10, 15:27
Ehdotettiin että koetietokanta siirretään sellaiseen paikkaan että sen tiedot ovat ainoastaan Suku Forumin jäsenten käytettävissä.

Kyseinen aineisto löytyy nyt uudessa alaforumissa jonka nimeksi laitoin "Suku Forumin jäsenille - För forumets medlemmar (http://suku.genealogia.fi/forumdisplay.php?f=106)", eli suora osoite alla:

12690

tkukkonen
18.12.10, 15:57
Kyseinen aineisto löytyy nyt uudessa alaforumissa jonka nimeksi laitoin "Suku Forumin jäsenille - För forumets medlemmar (http://suku.genealogia.fi/forumdisplay.php?f=106)", eli suora osoite alla:

12690

Erittäin selkeä ja toimivan tuntuinen!