PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Kauko sukunimenä


sofia
17.10.07, 15:35
Hei,
vasta heränneenä sukututkimuksen pariin - onkohan kukaan jo tutkinut Kauko - sukunimisiä henkilöitä? Kuulemani tarina sijoittaa Kaukot Kaukolan kylään jonneen rajan taakse...

sofia

PS. Tuntuupa takkuiselta tämä alkuunpääsy - olisiko hyviä vinkkejä siitä, mistä kannattaa aloittaa kun kovia faktatietoja ei juurikaan itselläni ole.

JHissa
18.10.07, 17:33
Koska tietojesi mukaan kyseessä on rajantakainen sukunimi, kannattaa tarkastaa Karjalaisten osoitekalenterista:
http://www.genealogia.fi/hakem/karjala/index.htm
Löytyykö sopivaa Kaukoa. Kaukoja löytyy ainakin Kuolemajärveltä.
Lisäksi Hiskistä löytyy Kaukoja ainakin Antreasta ja Heinjoelta.

Tuomas
26.10.07, 19:37
Hei !

Täällä toinen aloittelija, en ole käynyt kursseja enkä juurikaan muutenkaan innostukseltani ehtinyt perehtyä varsinaisesti sukututkimukseen..:rolleyes:

Itse pääsin alkuun pyytämällä virkatodistuksia seurakunnista, ainoat tiedot mitä minulla oli aloittaessa olivat synnyin ja kuolinajat hautakivestä. Hautapaikan mukaan tiesin missä kaupungissa henkilöt asuivat kuollessaan ja siihen seurakuntaan lähetin pyynnön, se maksaa, muttei hirveästi.

Kun pääsin muutaman sukupolven kirkon avulla taaksepäin, pääsin Kansallisarkiston tietoihin käsiksi. Apua olen saanut uskomattoman ystävällisilta arkiston työntekijöiltä, lueskellut aiheeseen liittyviä keskusteluja ja etsinyt digiarkistosta. Välillä olen mennyt eteenpäin pelkällä itsepäisyydellä, välillä on ollut tuuria ja välillä minua on autettu, tällä hetkellä käsittelyssä on sukulaiseni joka on syntynyt 1766 :D: !! Ja olen saanut huomata, ettei ainakaan minun kannattanut luottaa joskus muinoin sukulaisilta kuulleisiini juttuihin sukumme alkuperästä..

pekana
27.10.07, 09:04
Hei,
vasta heränneenä sukututkimuksen pariin - onkohan kukaan jo tutkinut Kauko - sukunimisiä henkilöitä? Kuulemani tarina sijoittaa Kaukot Kaukolan kylään jonneen rajan taakse...

sofia

PS. Tuntuupa takkuiselta tämä alkuunpääsy - olisiko hyviä vinkkejä siitä, mistä kannattaa aloittaa kun kovia faktatietoja ei juurikaan itselläni ole.


Oma sukuni on kotoisin Sysmän seutuvilta, -olen myös kuullut Karjalan Kaukoista, jotka eivät liene sukua?

Pentti Kauko
Mikkeli
pentti.kauko*gmail.com

liukkonen osmo
04.04.09, 08:48
Kuhmon Lentiiran kylässä rajaseutupastorina toimi Jorma Kauko,

harrysme
04.04.09, 15:30
Kivennavan Haapalassa eli ennen isoa vihaa Mikko Kauko. Sodan jälkeen tilalle asettui Tulokkaan suku, joka sekin käytti nimeä Kauko tai Kaukonen.

TapioV
04.04.09, 17:40
Hei,
vasta heränneenä sukututkimuksen pariin - onkohan kukaan jo tutkinut Kauko - sukunimisiä henkilöitä? Kuulemani tarina sijoittaa Kaukot Kaukolan kylään jonneen rajan taakse...

sofia

PS. Tuntuupa takkuiselta tämä alkuunpääsy - olisiko hyviä vinkkejä siitä, mistä kannattaa aloittaa kun kovia faktatietoja ei juurikaan itselläni ole.

Kaarlelassa on 1550-luvulta lähtien KAUKO niminen talo. Sieltä ovat jotkut esi-isistäni. Lars Backin pitäjänhistoriassa on isäntäluettelo, josta voi olla apua varhaisinpien esivanhempien estinnässä.
TV

Sariainen
05.04.09, 09:59
Kaarlelassa on 1550-luvulta lähtien KAUKO niminen talo. Sieltä ovat jotkut esi-isistäni. Lars Backin pitäjänhistoriassa on isäntäluettelo, josta voi olla apua varhaisinpien esivanhempien estinnässä.
TV

Minä tutkin mm. yhtenä osana Kaukko / Kauko sukua Wessin kantaparin jälkeläisinä Kaarlelasta (Karleby). :rolleyes:
Miltä ajalta sinun ovat nuo tietosi Kaukon talon asukeista ? Taitavat olla vanhempia tietoja kuin minulla olevat. Minulla olevat henkilöt ovat pääsääntöisesti syntyneet 1800-luvulla, mutta löytyy muutama pariskunta 1700-luvun alkupuolelta.:confused:

Käypäkurkkaamassa onko yhtään tuttua nimeä esim. Amerikkaan muuttaneiden II joukossa. Lista on keskeneräinen, mutta saa siitä jo selvää. Samoin sukututkimussivulla on sukunimien lista.

http://www.sukusari.fi/

Mailaa
Terv. SARIAINEN :rolleyes:

Sariainen
05.04.09, 09:59
Kaarlelassa on 1550-luvulta lähtien KAUKO niminen talo. Sieltä ovat jotkut esi-isistäni. Lars Backin pitäjänhistoriassa on isäntäluettelo, josta voi olla apua varhaisinpien esivanhempien estinnässä.
TV

Minä tutkin mm. yhtenä osana Kaukko / Kauko sukua Wessin kantaparin jälkeläisinä Kaarlelasta (Karleby). :rolleyes:
Miltä ajalta sinun ovat nuo tietosi Kaukon talon asukeista ? Taitavat olla vanhempia tietoja kuin minulla olevat. Minulla olevat henkilöt ovat pääsääntöisesti syntyneet 1800-luvulla, mutta löytyy muutama pariskunta 1700-luvun alkupuolelta.:confused:

Käypäkurkkaamassa onko yhtään tuttua nimeä esim. Amerikkaan muuttaneiden II joukossa. Lista on keskeneräinen, mutta saa siitä jo selvää. Samoin sukututkimussivulla on sukunimien lista.

http://www.sukusari.fi/

Mailaa vaikka sieltä kotisivun kautta.
Terv. SARIAINEN :rolleyes:

TapioV
05.04.09, 18:37
Sariainen!
En osannut etsiä kotisivultasi. Minulla tiedot:
Isäntäluettelon mukaan: Lars Henriksson Kauko 1547-73, Påvel Larsson Kauko 1574-78, Mats Påvelsson Kauko "Witicka Madz" 1579-1627, Thomas Matsson Kauko 1629-45, 1653, ?Erik Thomasson 1653-74, s. 1601, Erik Eriksson Vitick 1671-79, vo Brita Persdr. Siitä lähtien Vitikan talo.
TV

Sariainen
06.04.09, 08:58
Sariainen!
En osannut etsiä kotisivultasi. Minulla tiedot:
Isäntäluettelon mukaan: Lars Henriksson Kauko 1547-73, Påvel Larsson Kauko 1574-78, Mats Påvelsson Kauko "Witicka Madz" 1579-1627, Thomas Matsson Kauko 1629-45, 1653, ?Erik Thomasson 1653-74, s. 1601, Erik Eriksson Vitick 1671-79, vo Brita Persdr. Siitä lähtien Vitikan talo.
TV

Hei Tapio !
No siellä ne olisivat olleet Amerikkaan muuttaneiden joukossa.
Tässä sinulle suora linkki.

http://www.sukusari.fi/Amerikkaan%20muuttaneet%202.htm

Sinulla kyllä saattaa olla vanhempia tietoja kuin en minulla olevat.
Käy nyt kuitenkin katselemassa.

Ilmoittele sitten löytyikö yhtään tuttua nimeä.
Terv. SARIAINEN :rolleyes:

TapioV
06.04.09, 09:50
Hei Tapio !
No siellä ne olisivat olleet Amerikkaan muuttaneiden joukossa.
Tässä sinulle suora linkki.

http://www.sukusari.fi/Amerikkaan%20muuttaneet%202.htm

Sinulla kyllä saattaa olla vanhempia tietoja kuin en minulla olevat.
Käy nyt kuitenkin katselemassa.

Ilmoittele sitten löytyikö yhtään tuttua nimeä.
Terv. SARIAINEN :rolleyes:

Kiitos Sariainen opastuksesta!
Paljon oli Kaarlelan sukuja, mutta esivanhemapani ovat 1500-1700-luvuilta.
TV