PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Uronen ja Holopainen-suku Lemiltä


helli
16.10.07, 19:38
Uudelleen aloittelevana "tutkijana" kaipaisin tietoja ,onko kukaan tutkinut Lemin kyseisiä sukuja, kun sieltä on kirkonkirjat palaneet. Taitoni ei riitä vielä muihin kirjoihin. Tälläiset henkilöt minulla on tiedossa. Mooses Mooseksenpoika Holopainen s. 6.9.1872 Lemi sekä Uronen Antti s. 21.1.1874 Lemi.:confused:

JPP
30.10.07, 20:42
Hiskissäkin on joitakin tietoja lemiläisistä suvuista. Uroset ovat asuneet Urolassa ja Holopaiset Keskisenpäässä ja Kuukanniemessä (ks. Lemi, haudatut). Lemin kirkkoherranvirastossa on palosta huolimatta jotakin vanhempaakin aineistoa, mm. vihittyjen luetteloita ja tietoja muuttaneista. Henkikirjoista löytyy lisää tietoja (osa myös digiarkistossa: http://digi.narc.fi/digi/puu.ka). Joiltakin kotisivuilta saa myös lisätietoja löytyvästä Lemiä koskevasta lähdeaineistosta (ks. esim. http://www.kolumbus.fi/jamikko/).

helli
31.10.07, 18:26
Kiitos JPP, sukuni Holopaiset ovat juuri Keskisenpään kylästä, sekä Urolasta.

Sari H
02.11.07, 09:07
Hei Helli

Oletko kysäissyt Veli Holapalta Holapan sukuseuran immeiseltä? Tietääkseni jotkut Holopaiset ovat samaa sukua Holapan kanssa. www.holappa.info Aivan varma en asiasta ole mutta näin muistelen Velin kertoneen.

Marjatta Tuomisto
04.10.09, 19:35
Uudelleen aloittelevana "tutkijana" kaipaisin tietoja ,onko kukaan tutkinut Lemin kyseisiä sukuja, kun sieltä on kirkonkirjat palaneet. Taitoni ei riitä vielä muihin kirjoihin. Tälläiset henkilöt minulla on tiedossa. Mooses Mooseksenpoika Holopainen s. 6.9.1872 Lemi sekä Uronen Antti s. 21.1.1874 Lemi.:confused:
Vastaus tulee tosi myöhässä, olet varmaan jo löytänytkin etsimäsi.
Oletko tietoinen että netissä on sshy:n sivuilla jotain Lemin tietoja, mutta valiettavasti vain jäsenille.
Omissa jutuissani olen löytänyt Mooses Mooseksenpojan (Holopainen) joka on namisissa Maria Nikusen kanssa. Heidän asuinpaikakseen on merkitty Keskisenpää 2. Heillä on ainakin kaksi poikaa Väinö Taavetti s. 8.7. 1896 ja Eero s. 28.7.1899. Tämä Mooses on tullut esiin omissa Nikusen suvun tutkimuksissani.

-marjatta-